کاهش امواج موبایل و افزایش عمر باتری آن با دقت در یک نکته کوچک

کاهش امواج موبایل دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

گوشی های موبایل این روزها در دست تقریبا تمام افراد، از سنین کم تا سن های بالا دیده می شود. مطالعات زیادی در زمینه تاثیر امواج موبایل انجام شده و هنوز به صورت صد در صد نتوانسته اند رابطه مستقیمی بین سرطان و امواج موبایل پیدا کنند. اما به هر حال خطرناک بودن آن محتمل تر از بی خطر بودنش است. در این پست می خواهیم راجع به یک نکته ظریف برای کاهش امواج موبایل و تاثیر آن روی شما و در نتیجه افزایش عمر باتری گوشی اشاره کنیم.


در گوشی های امروزی قدرت گیرندگی و فرستندگی آنتن داخل گوشی بر اساس سیگنال های دریافتی تغییر می کند


اگر به خاطر داشته باشید، آنتن گوشی های موبایل در ابتدا به صورت میله هایی از گوشی بیرون می آمدند و بعد از مدتی گوشی 3310 نوکیا به عنوان اولین گوشی بدون آنتن خارجی معرفی شد. بله، آنتن ها از بیرون و شکل میله ای به درون و شکل صفحه در آمدند. معمولا آنتن گوشی ها در پشت گوشی و در بخش بالایی یا پایینی گوشی قرار گرفته اند. از روی دفترچه راهنمای گوشی و کمی جستجو می توانید متوجه شوید که آنتن گوشی شما در کدام قسمت آن واقع شده است.

آیا تا به حال تاثیر دست خودتان را روی سیگنال های رادیو دیده اید؟ وقتی با دست روی آنتن رادیو را می پوشانید، امواج رسیده به آن ضعیف تر شده و باعث ایجاد نویز می شوید. در گوشی موبایل هم همین موضوع مطرح است. اگر شما با دست خود روی آنتن آن را بپوشانید امواج تضعیف می شوند.

کاهش امواج موبایل اِلـبان

نکته قابل توجه این است که در گوشی های امروزی قدرت گیرندگی و فرستندگی آنتن داخل گوشی بر اساس سیگنال های دریافتی تغییر می کند. یعنی اگر مثلا دست شما روی آنتن گوشی باشد، برای آنکه بتوانید از کیفیت آنتن دهی مطلوبی برخوردار باشید، گوشی با قدرت بالاتری امواج منتشر خواهد کرد.


مرتبط: راههای افزایش عمر باتری


این قدرت بیشتر از دو منظر قابل بررسی است. اول اینکه قدرت بیشتر به معنای نیاز بیشتر به استفاده از باتری و در نتیجه زودتر خالی شدن شارژ گوشی است و از جهت دیگر، به معنای قرار گرفتن در معرض امواج قوی تر و زیان بار تر بودن آن است. پس برای کاهش امواج موبایل باید این قدرت در کمترین حالتش باشد.

در نتیجه برای کاهش امواج موبایل خوب است در ابتدا مطالعه کنید که آنتن گوشی شما در کجای آن واقع شده است، بعد هنگام مکالمه مراقب باشید که دستتان روی آن نباشد. اگر از هندزفری های سیمی استفاده کنید که چه بهتر. در زمان های غیر از مکالمه هم مراقب باشید که گوشی را در چه جهتی قرار می دهید. اگر در جیبتان هست، به طوری قرار بگیرد که امواج از پای شما رد نشوند و از سمت پارچه منتقل شوند. اگر روی میز می گذارید می توانید به صورت پشت به بالا بگذارید تا هم حواستان کمتر پرت شود و هم اینکه سیگنال ها راحت تر مخابره شوند و باتری گوشی کمتر استفاده شود. اگر آنتن گوشی ضعیف است سعی کنید استفاده نکنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید