کند شدن گوشی اندرویدی به چه دلیل رخ می دهد و چگونه می توان آن را بهبود داد؟

کند شدن گوشی دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

یکی از شایعترین مشکلات کاربران البان بعد از پر بودن حافظه گوشی و مشکل همپوشانی، کند شدن گوشی اندرویدی آنها است. مشکلی که در نسخه های جدید کمتر رخ می دهد اما باز هم وجود دارد. در ادامه برخی از دلایل محتمل برای این مشکل و راه های درمان آنها را خواهیم گفت و در انتها نیز یک راه حل ویژه برایتان خواهیم داشت. اما گاهی این راهکارها نتیجه نمی دهند و ناچارا باید اقدام به تعمیرات گوشی نمایید.

کند شدن گوشی ، اِلـبان

پیدا کردن مشکل:

اپی هست به نام Trepn Profiler که وقتی روی گوشی نصب می کنید، به شما نشان می دهد که هر اپ از پردازشگر گوشی چه مقدار استفاده می کند. درواقع دلیل کند شدن گوشی شما، مشغولیت بیش از حد پردازشگر می تواند باشد. شما با نصب و اجرای این برنامه می توانید اپهایتان را مدیریت کنید و اگر متوجه شدید که اپی بیش از حد از پردازشگر (CPU) استفاده می کند، اگر به آن نیاز زیادی ندارید، حذفش کنید.

پر شدن حافظه:

مورد شایع بعدی در مورد کند شدن گوشی پر شدن حافظه گوشی است. همانطور که در بند ابتدایی این پست هم گفتیم، حافظه گوشی های اندرویدی هم یکی از مشکلات شایع برای کاربران آن است. سعی کنید حافظه خالی به اندازه کافی داشته باشید. روش هایی برای خالی کردن حافظه پر گفته ایم که توصیه داریم به آنها یک نگاهی بیندازید.

به روز رسانی گوشی:

سعی کنید گوشی خود را به روز نگه دارید. در بخش تنظیمات و در بخش درباره گوشی بروید و گزینه system update را انتخاب کنید. اگر شرکت سازنده برای گوشی شما به روز رسانی جدیدی ارائه کرده باشد، از این طریق به آن دسترسی خواهید داشت.

بهینه کردن ویجتها:

برای راحتی کار و دسترسی آسانتر اندروید این اجازه را می دهد تا برای برخی اپها روی صفحه اصلی گوشی ویجت تعریف کنید. این موضوع می تواند خیلی کاربردی و خوب باشد اما در انتخاب و تعداد این ویجت ها قدری تامل کنید. تعداد زیاد آنها می تواند باعث کند شدن گوشی شما شود. چرا که اینها همواره در حال به روز شدن و استفاده از CPU هستند.

کند شدن گوشی اِلـبان

کم کردن افکتهای تصویری:

برخی تصاویر پس زمینه که متحرک هستند و یا برخی فعالیت ها که با انیمیشن هستند می توانند موجب کند شدن گوشی شما شوند. البته که قرار است شما از این ویژگی ها استفاده کنید، اما با گذر زمان و زیاد شدن عمر گوشی شما، ممکن است این مسائل آزار دهنده باشند.

اپ های پس زمینه:

اپهایی که در پس زمینه کار می کنند هم قطعا موجب کندی گوشی شما هستند. به اپ هایی که نیاز ندارید اجازه ندهید در پس زمینه مدام کار کنند و تنها وقتی بازشان می کنید امکان کار کردن داشته باشند. اپ هایی مثل آب و هوا شناسی، ایمیل، نقشه خوانی، قطب نما و … تمام اینها علاوه بر کند کردن گوشی، مصرف باطری را هم بالا می برند.

ری استارت کردن گوشی:

همیشه سعی کنید حداقل هفته ای یک بار گوشی خود را خاموش و روشن کنید. این کار خیلی خوب هست و خیلی از مسائل و مشکلات را حل می کند. فقط مراقب باشید که اگر شماره پین سیم کارت را باید هنگام روشن شدن وارد کنید، آن را در اختیار داشته باشید تا به دردسر نیفتید.

خاموش کردن هرچه مورد نیاز نیست:

اگر از بلوتوث استفاده نمی کنید، آن را خاموش کنید. اگر وای فای ندارید، آن را هم خاموش کنید. کلا هر امکانی را که استفاده نمیکنید خاموشش کنید. روشن بودن این چیزها علاوه بر زیاد کردن مصرف باطری، بخشی از حافظه پردازشگر را به خود مشغول می کند و در نتیجه موجب کند شدن گوشی می شود.

کم کردن اپ ها:

اگر از برخی اپ ها استفاده نمی کنید، کلا حذفشان کنید. هم حافظه خالی می شود هم گوشی خلوت و سریعتر خواهد شد.

بهترین راه حل:

اگر مشکل شما با هیچیک از راه حل های بالا حل نشد، اصلا نگران نباشید. فورا به سامانه البان به نشانی https://elbaan.com/  بروید و یک درخواست ثبت کنید تا کارشناسان در اسراع وقت جهت ارائه مشاوره رایگان تلفنی با شما تماس بگیرند.

علاوه بر این به راحتی می توانید با دنبال کردن البان در اینستاگرام، سوالات خود را با ارسال تصویر و چت در بسیاری از ساعات شبانه روز و حتی ایام تعطیل بپرسید و با مشاوره کارشناسان مشکل خود را به سادگی حل نمایید.

پیج البان در اینستاگرام: elbaancom

دیدگاهتان را بنویسید