کوچکترین موبایل دنیا هم ساخته شد، کوچکتر از انگشت شصتتان و به سبکی یک سکه

کوچکترین موبایل دنیا دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

در روزهای آغازین عرضه انواع گوشی ها و موبایل ها، سایز آن ها بسیار بزرگ و وزن شان نیز زیاد بود. به عنوان مثال اولین گوشی همراه 2400گرم وزن داشت! با گذشت زمان و پیشرفت در ساخت مدارها، موبایل ها کوچکتر شدند. آنتن داخلی شد و میله آنتن از روی آنها حذف شد. انتظار می رفت این روند ادامه پیدا کند و در فیلم های کمدی و تخیلی از موبایل های بسیار کوچک استفاده می شد و هر کدام موبایلی را به عنوان کوچکترین موبایل دنیا نشان می داد.

مطلب مرتبط: تعمیرات گوشی


مرتبط: تاریخچه گوشی های همراه


این رویه کوچک شدن تا آمدن صفحات لمسی و هوشمند شدن گوشی ها ادامه داشت. اما با اختراع و ایجاد صفحات لمسی و هوشمند شدن گوشی ها دیگر کوچک شدن یک مزیت نبود، بلکه سازندگان به فکر ساختن گوشی های بزرگتر و البته نه سنگین تر، برای استفاده بهتر از قابلیت های تلفن همراه بودند. بنابراین از زمانی به بعد اگر دقت کنید، متوجه می شوید که دیگر کوچک بودن گوشی یک مزیت به حساب نمی آید و همگان دوست دارند تا گوشی شان از یک حدی بزرگتر باشد و گاها به جای گوشی از تبلت استفاده می کنند.

Image result for zanco tiny t1

اما امسال شرکت زانکو، یک گوشی ساخته و ارائه کرده که به کوچکی انگشت شصت و به سبکی یک سکه است. این کوچکترین موبایل دنیا تاینی تی 1 نام دارد به معنای تی 1 کوچولو. از شبکه 2G پشتیبانی می کند، یعنی به اینترنت وصل نمی شود، اما می توانید با آن مکالمه کنید. تا 3 روز در حالت استندبای باطری حفظ می کند و می توانید با آن به مدت 180دقیقه مکالمه داشته باشید. سیم کارت نانو می خورد و تقریبا با تمام اپراتورهای دنیا نیز قابل استفاده است. علاوه بر مکالمه می توانید با آن پیامک هم بدهید. دفترچه آن هم قابلیت ذخیره سازی تا 300 شماره را دارد.

شاید این کوچکترین موبایل دنیا کارآیی زیادی نداشته باشد، اما می توان از آن به عنوان یک گزینه امنیتی برای مواقع خاص استفاده کرد. یک گوشی در جایی که فقط شما آن را می دانید و درمواقع لازم می توانید از آن استفاده کنید!

دیدگاهتان را بنویسید