امکان تماس صوتی تلگرام در ایران نیز فعال شد

Telegram Call DigiDoki
نوشته شده توسط البان

چندی پیش درباره آخرین به روز رسانی تلگرام و امکان تماس صوتی تلگرام مطلبی گذاشت شد. همچنین عنوان شد که بدلیل احتمال ضرر رسیدن به اپراتورهای داخلی، نهادهای مربوطه درحال بررسی فعال شدن این امکان تلگرام در داخل بودند که نکند اپراتورها متضرر شوند.

بلاخره بعد از چند روز نشست و بررسی، نهادهای مربوطه به این نتیجه رسیدند که احتمالا تماس صوتی تلگرام ضرری برای اپراتورها نخواهد بود و کاربران با استفاده از آن و پولی که پای اینترت خطشان می دهند هزینه ای معادل یا بیشتر از تعرفه مکالمات اپراتورها خواهند پرداخت.

اما لطفا در فعالسازی آن صبور باشید و فریب کنالهای سودجویی که برای اینکار پول می گیرند را نخورید. گزارش شد که کانالهایی با گرفتن مبلغی پول، این امکان را برای کاربران فراهم می ساختند! اما اصلا این کار لازم نیست.

Telegram call settings- DigiDoki

تنظیمات تماس صوتی تلگرام، اِلـبان

ابتدا باید تلگرام خود را به آخرین ورژن به روز نمایید و سپس شخصی که برایش این امکان فعال شده باید با شما تماس بگیرد تا این امکان برای شما نیز فعال شود
در ابتدا گزینه تماس فعال می شد اما هنگام کانکت شدن، همچنان مشکلی وجود داشت که این مسئله هم با گذشت زمان و احتمالا کاهش مراجعات ایرانی ها و در نتیجه کاهش ترافیک روی سرورهای تلگرام، رفع شد.

به احتمال زیاد اگر کمی بیشتر صبور باشید، این امکان به مرور زمان خودبخود برایتان فعال خواهد شد.

اتفاق جالب و البته نه چندان دور از انتظار، فیلتر شدن این امکان توسط اپراتورها برای مدتی محدود بود! بدین ترتیب که اگر با اینترنت خط می خواستید تماس برقرار کنید، موفق نمی شدید، اما با وای فای منزلتان می توانستید. که البته این فیلتر شدن نیز بعد از زمانی محدود برداشته شد.

مرتبط: تماس صوتی و تصویری حتی با ضعیفترین اینترنت

بنظر شما چرا باید در ایران این قبیل اخاذی ها وجود داشته باشند و چرا مردم ما فریب این گونه چیزها رو می خورند؟

به روز رسانی

در حال حاضر به دلیل مسدود بودن تلگرام در ایران، امکان برقراری تماس نیز وجود ندارد! اگر باز هم به مشکل دیگری در استفاده از تلگرام موبایل برخورد کرده اید در ابتدا به مقاله ای که پیوست شده است مراجعه کرده و در مرحله دوم سوالات خود را پایین هر یک از پست های مرتبط بنویسید تا کارشناسان مرکز تعمیرات موبایل البان پاسخ شما را در کمترین زمان ممکن بدهند. 

 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید