حافظه جانبی و گوشی‌های اندروید

Android and sd card DigiDoki
نوشته شده توسط البان

در گوشیهای اندروید با اندروید ورژن 6 به بعد امکانات جدیدی در گذاشتن کارتهای حافظه جانبی ایجاد شده است. در این گوشیها وقتی که کارت حافظه اس دی وارد گوشی می شود از کاربر پرسیده می شود که می خواهد از حافظه جانبی به صورت یو اس بی استفاده کند و یا به صورت حافظه داخلی؟

مطلب مرتبط: حافظه گوشی و تمام مسائل مربوط به آن

اگر می خواهید به عنوان یک حافظه قابل حمل از آن استفاده نمایید و هرگاه خواستید آن را از گوشی درآورده و به صورت یک فلش با آن برخورد کنید کافیست هنگامی که کارت حافظه را در گوشی می گذارید گزینه Use as portable storage را انتخاب نمایید.

اما اگر می خواهید که از کارت حافظه به صورت حافظه داخلی استفاده نمایید، هنگامی که آن را در گوشی قرار می دهید، گزینه Use as internal storage را انتخاب نمایید.

چنانچه یکی از حالات بالا را انتخاب کرده باشید و بخواهید به حالت دیگر بروید هم کار ساده است. کافیست به بخش Settings > Storage & USB بروید. اگر در ابتدا به عنوان حافظه قابل حمل انتخاب کرده باشید و بخواهید الان آن را به عنوان حافظه داخلی به گوشی معرفی کنید کافیست روی نام کارت حافظه زده و سپس به منویی که در بالا سمت راست صفحه قرار دارد بروید و گزینه Format as internal را انتخاب نمایید.

SD Card android 6 DigiDoki

تذکر مهم: با این کار همه اطلاعات روی کارت حافظه شما پاک خواهد شد، بنابراین قبل از این کار حتما از اطلاعات مورد نیاز خودتان پشتیبان گیری کنید.

حال اگر در ابتدا حالت حافظه داخلی را انتخاب کرده باشید، کارهای ذکر شده را انجام دهید و بعد اینبار گزینه Format as portable را انتخاب نمایید. در این حالت هم حواستان به اطلاعات موجود در کارت حافظه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید