مکالمه صوتی واتساپ بهتر است یا مکالمه معمولی؟

اثر انگشت ، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

در زندگی با موبایل یکی از اولین و مهمترین قابلیت های هر موبایلی امکان مکالمه داشتن با آن است. در ابتدا موبایل ها فقط قادر بودند مکالمه معمولی داشته باشند و بعدها پیامک هم آمد و حالا با اتصال گوشی به اینترنت دنیا، دنیای دیگری شده است. در این پست به مقایسه مکالمه صوتی واتساپ با مکالمه معمولی می پردازیم. هم از نظر کیفیت و هم از نظر هزینه.

نرم افزارهای چت بسیار زیادی در بازار اپلیکیشن های موبایلی وجود دارد. برخی رایگان و برخی پولی هستند. واتساپ نیز یک نرم افزار اجتماعی و چتی می باشد که امکان مکالمه صوتی آن رایگان است و خوشبختانه برخلاف تلگرام هنوز فیلتر نشده است. (دلیل فیلتر شدن امکان مکالمه صوتی تلگرام هم مسائل امنیتی و عدم توانایی در کنترل این گونه تماس هاست که به دلیل استفاده زیاد و همه گیر بودن آن میان ایرانیها فیلتر شده است و احتمال دارد این اتفاق برای سایر نرم افزارهایی هم که مورد استقبال عموم قرار گیرند بیفتد)

مکالمه صوتی واتساپ

از آنجا که کیفیت تماس صوتی به میزان آنتن دهی گوشی مربوط می شود، بنابراین هرجا آنتندهی بهتر باشد کیفیت مکالمه بهتر خواهد بود که این مقوله برای هر دو مکالمه معمولی و مکالمه صوتی واتساپ مطرح است. اما اگر جایی اینترنت از منبع دیگری به غیر از خط سیم کارت تامین شود و آنتن دهی سیم کارت ضعیف باشد، مکالمه صوتی واتساپ برنده خواهد بود.

و اما درمورد هزینه که شاید دغدغه اصلی بسیاری از کاربران باشد. بر اساس محاسبات کارشناسان اِلـبان با استفاده از نرم افزارهای گوناگون، یک دقیقه مکالمه در واتساپ با اینترنت LTE در هر دو طرف حجمی معادل 800 تا 1300 کیلو بایت مصرف خواهد شد. البته در گزارشی از اندروید این مصرف معادل 600 کیلو بایت بوده که در آن گزارش درمورد نوع اینترنت اتصالی صحبتی نشده است. بر اساس نرخ های اعلامی از سوی اپراتورها برای هر کیلو بایت مصرف اینترنت (بین 0.4 تا 0.6 ریال) هزینه هر دقیقه مکالمه با اینترنت آزاد (بدون بسته) اپراتورها معادل 320 الی 780 ریال خواهد بود که البته قیمت بازه بالا خیلی زیاد در نظر گرفته شده است و معمولا همان 800 کیلو بایت مصرف به دست آمده است.

خلاصه مکالمه صوتی واتساپ دقیقه ای تقریبا 32تومان می شود در حالیکه این نرخ در اپراتورها مبلغی است از 50تومان به بالا. بنابراین از لحاظ هزینه مکالمه صوتی واتساپ برنده خواهد بود. و این هزینه حتی با استفاده از بسته های اینترنتی اپراتورها کمتر هم خواهد شد!

اگر باز هم سوال دیگری در خصوص واتس داشتید و یا برای استفاده از آن دچار مشکل شدید می توانید به پستی که در پایین همین مقاله لینک شده است مراجعه کنید. و اگر گوشی شما دچار مشکل شده بود با ثبت درخواست در سامانه تعمیرات موبایل البان از مشاوره رایگان کارشناسان این شرکت بهره مند شوید.

مشکل واتساپ و انواع ترفندهای واتساپ

 

2 دیدگاه

  • سلام هزینه مکالمه صوتی درواتس اپ دفیقه ای چند دقیق یا حجم مصرف میکنه میشه فهمید؟؟؟

    • سلام
      بله، از روی حجم مصرفی باید ببینید که هزینش چقدر میشه
      با توجه به اینکه هزینه اینترنت شما چقدر هست و … نمیشه یک عدد ثابتی گفت

دیدگاهتان را بنویسید