اثر انگشت در عکس واتساپ سرنخی مهم برای یافتن قاچاقچی مواد مخدر!

اثر انگشت دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

آیا تا به حال شنیده اید که انگشتان خود را رو به دوربین طوری نگیرید که اثر انگشت شما پیدا باشد؟ حتما هر بار که چنین چیزی را شنیده اید پیش خود گفته اید که عجب حرف خنده داری، مگر می شود با چنین عکسی کاری کرد. در ادامه از استفاده پلیس از چنین عکسی برایتان شرح خواهیم داد تا متوجه شوید گاهی یک عکس ساده، خیلی هم ساده نخواهد بود!

مطلب مرتبط: دوربین گوشی و تمام مسائل پیرامون آن

به تازگی در ویلز یک پرونده مواد مخدر به کمک یک عکس در واتساپ بسته شد، فروشنده و 11 نفر وابسته به او پیدا شده و یک باند کوچک مواد مخدر دستگیر شدند! تمام این اتفاقات به خاطر همان عکس داخل واتساپ افتاد.


اگر اثر انگشت شما برایتان مهم هست و نمی خواهید دست کسی بیفتد، در هنگام عکس گرفتن خیلی مراقب باشید


ماموران هنگام جستجو در خانه ای که به دلیل همین مسائل گرفته بودند، یک گوشی پیدا می کنند. بعد از رمزگشایی از گوشی و دستیابی به واتساپ داخل گوشی، متوجه می شوند که صاحب گوشی با استفاده از واتساپ با مشتریان خود ارتباط برقرار می کرده و قرارهایش را این گونه با آنها تنظیم می کرده است. در یکی از چت ها متوجه عکسی می شوند که فرد فروشنده از مواد خودش گذاشته بوده است. در این عکس فروشنده مواد خود را در دستش قرار داده و عکسی از آنها برای خریدار فرستاده بوده است. متن های قبل و بعد از عکس نشان دهنده و تایید کننده همین ماجرا بوده است.

اثر انگشت ، اِلـبان

ماموران کار پردازش تصویر را آغاز می کنند. اگرچه کیفیت عکس خیلی بالا نبود اما توانستند اثر انگشت های موجود در عکس را در بیارند. اما اثر انگشت ها مربوط به بخشی از انگشتان می شد که در پرونده های پلیس نبود. اما همان چیز هایی که به دست آمد باعث شد تا بتوانند از میان تعداد متهم، به متهم اصلی مورد نظر برسند و به واسطه او 11 نفر دیگر را هم پیدا کنند.

 

متاسفانه اپ های اجتماعی و کدگذاری های آن ها که مانع از شنود مکالمات و چت ها می شود، راه را برای افراد بزهکار باز کرده تا از طریق این بستر کارهای بد خودشان را انجام دهند. اینکه ماموران و پلیس از اپ های اجتماعی در حل معماهای جنایی استفاده کنند چیز جدیدی نیست و از ظهور این اپ ها و ایمیل ها یکی از سرنخ های پلیس در این چیزها یافت شده است. اما این بار با استفاده از پردازش تصویر قوی توانستند یکی از گروه های اصلی توزیع کنندگان مواد را دستگیر کنند.

اما اگر پلیس چنین امکاناتی را دارد، حتما افراد دیگری هم دارند! بنابراین اگر اثر انگشت شما برایتان مهم هست و نمی خواهید دست کسی بیفتد، در هنگام عکس گرفتن خیلی مراقب باشید تا آن ها را به دوربین نشان ندهید! اگر سوال یا مشکلی برای استفاده از واتساپ موبایل خود داشتید می توانید به مقاله ای که لینک شده است مراجعه کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید