تلگرام 5 iOS سریعتر از همیشه اما گویا با باگی همراه هست!؟

تلگرام 5 دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

برای کاربران آیفون در روز گذشته برای تلگرامشان آپدیتی جدید ارائه شد و نسخه تلگرام آنها به تلگرام 5 iOS ارتقا یافت. در این به روز رسانی که قبلا هم وعده اش داده شده بود تغییراتی به وجود آمده که برای آیفون داران توصیه داریم تلگرام خود را  حتما به این نسخه به روز کنند.

اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم که تغییر اصلی چه بوده، می توان به مدل نوشتن برنامه اشاره کرد. چندی پیش دوروف در کانال شخصی خودش اعلام کرد که با توجه به زبان سوئیفت که از جانب شرکت اپل ارائه شده است، می توانند تلگرام را به گونه ای بنویسند که با کمک این زبان سرعتش خیلی بیشتر شود و در استفاده از باطری هم کارآمدتر عمل کند. این ویژگی در تلگرام ایکس هم بود و دلیل اختلاف سرعت تلگرام و تلگرام ایکس همین اختلاف در زبان برنامه نویسی بوده است. اما تلگرام ایکس به اندازه تلگرام کاربر جذب خود نکرد. بنابراین تیم تلگرام تصمیم گرفت تا این ویژگی ها را در قالب تلگرام 5 و در خود تلگرام برای آیفون داران ارائه نماید.


مرتبط: نحوه استفاده از پروکسی در تلگرام


قابلیت های این به روز رسانی به صورت فهرستوار عبارتند از:

  • مصرف باطری بهینه
  • اعلان های متفاوت درون برنامه ای
  • همسانسازی سریعتر پیغامها
  • انیمیشن های روان تر درون چت ها
  • نحوه متفاوت در گوش دادن به فایلهای صوتی
  • فعالیت بهتر در پشت صفحه: چتهای غیر ساکت همیشه به روز هستند
  • شمارنده جدید برای پیغامهای خوانده نشده: تعداد چتهای غیر ساکت و تعداد پیغامهای خوانده نشده را نشان می دهد (در تنظیمات قابل تغییر است)
  • راهبری بهتر در چتهای شلوغ: به راحتی به تاریخ پیغام بروید، روی تاریخ بزنید تا به اولین پیغام آن تاریخ هدایت شوید

همچنین تلگرام گفته که سعی کرده باگهای قبلی را رفع کند، اما ممکن هست باز هم باگهایی وجود داشته باشند. یکی از باگهایی که زیاد به ما گزارش شده، باز نشدن لیست پروکسی ها است. در تلگرام 5 iOS وقتی روی علامت سپر بالای صفحه اول می زنید، اپ کرش کرده و شما را بیرون می اندازد. البته نگران نباشید، حتما به زودی این مشکل هم رفع خواهد شد!

در صورتیکه در استفاده از گوشی آیفون خود به هرگونه اشکالی برخورد کردید می توانید با ثبت درخواست در صفحه تعمیرات موبایل آیفون به رایگان از مشاوره های کارشناسان البان بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید