آب با گوشی ما چکار می‌کند و چه بلایی سرش می‌آورد؟

آب با گوشی دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

چندی پیش در مورد اقدامات اولیه لازم بعد از افتادن گوشی در آب و خیس شدن گوشی گفتیم. اما آیا می دانید آب با گوشی شما چکار می کند؟ چه چیزی در آب هست که به گوشی آسیب می‌رساند و این آسیب به چه صورتی است؟

انواع آب با گوشی چه کار می کنند؟

آب‌هایی که ما با آنها سر و کار داریم خالص خالص نیستند و قطعا ناخالصی‌هایی دارند. این ناخالصی ها که انواع نمک‌ها هستند باعث رسانا شدن آب می شوند. هنگام تماس آب با گوشی خاصیت رسانندگی آب ناخالص باعث می شود تا قسمت هایی از مدار داخلی گوشی به هم وصل شوند. این اتصالات ناخواسته می تواند مشکل ساز شود.

اتصالات ناخواسته از دو جنبه قابل بررسی هستند. یکی اینکه جریان بیش از حد به بخش هایی برسد و دیگری اینکه اتصال کوتاه در مدار پیش بیاید. در هر دو حالت اجزا مدار برد گوشی آسیب می بینند و گوشی از کار خواهد افتاد.

البته اگر گوشی شما خاموش باشد مشکلی نخواهد بود. یعنی گوشی خاموش اگر با آب خالص خیس شود، اما صبر کنید تا کاملا خشک شود و بعد روشنش کنید، مشکلی برای گوشی شما پیش نخواهد آمد. اما توصیه می کنیم هرگز این تست را انجام ندهید چرا که آب خالص به این راحتی در دسترس نیست و موادی که روی گوشی و روی برد هست، هر آب خالصی را حسابی ناخالص می کند و در تماس آب با گوشی به آن آسیب می رساند.

آب با گوشی اِلـبان آب با گوشی اِلـبان

بعد از خود آب مشکل دیگر نتایج دراز مدت حضور آب هست. ممکن هست گوشی شما خیس شود و شما با درایت و عملکرد خوب خود زود خاموشش کنید و کاملا خشکش کنید و آسیبی به گوشی نرسد. اما آثار آب و رسوباتی که از آن می ماند می تواند در دراز مدت (که اصلا مدتش هم معلوم نیست) مخرب گوشی شما باشد. نمک های باقی مانده و یا بخش های فلزی زنگ زده و تغییر مقاومت آنها می تواند به گوشی آسیب برساند.

بنابراین حتما اگر گوشی شما خیس شد، بعد از خاموش و خشک کردن کاملش، برای سرویس آن اقدام کنید. ممکن است به مرور زمان گوشی خود را از دست بدهید.

اگر هم برای سرویس و بررسی دقیق‌تر گوشی خود به کمک نیاز دارید از تعمیرات تخصصی موبایل البان یاری بگیرید. ما کمکتان می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید