مومو بازی خطرناکی که ممکن است جایگزین نهنگ آبی شود

مومو دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

چندی پیش درمورد یک بازی خیلی خطرناک به نام نهنگ آبی یا نهنگ سفید برایتان گفتیم. یک بازی که مرحله نهایی آن خودکشی کاربر آن بود. بازی ای که کشته های زیادی گرفت. و حالا بازی جدیدی آمده به نام مومو که پیش بینی می شود این بازی هم به نوعی همچون نهنگ آبی بلای جان نوجوانان شود.

در زندگی با موبایل این گونه مسائل متاسفانه کم نیستند و باید مراقب خود و اطرافیان بود.


هدف از انتشار چنین مطالبی صرفا آموزشی است تا جلوی فجایعی گرفته شود. چنانچه عکس های این عروسک ترسناک و تهوع آور است از شما پوزش می طلبیم.


این بازی برای اولین بار در مکزیک گزارش شده است. بازی مومو از طریق پیام رسان واتساپ عکس ها و فیلم های بسیار وحشتناک ارسال می کند و در دل گیرنده وحشت و ترس می اندازد. دادگاهی در مکزیک درباره عواقب احتمالی و خطرناک این بازی هشدار داده و گفته به هیچ عنوان پیام ها و لینک های دریافتی از طرف افراد ناشناس را باز نکنید و نخوانید.

مومو اِلـبان

شروع این بازی با یک پیام از طرف فردی ناشناس شروع می شود و شما را به چالش مومو دعوت می کند. با پذیرفتن آن سیل پیام ها و عکس های ترسناک و خشونت آمیز به گوشی شما روانه می شود.


مرتبط: مشکل واتس اپ موبایل و ترفندهای آن


اولین عکس مومو یک عروسک زن است، عروسکی که از صفحه اینستاگرامی یک عروسک ساز ژاپنی برداشته شده است.

هنوز هدف اصلی این بازی به صورت واضح معلوم نشده است، اما بیم آن می رود که این بازی همچون بازی نهنگ آبی قربانیان زیادی بگیرد. توصیه اکید کارشناسان این است که به هیچ عنوان پیام های ناشناس را باز نکنید، چالش مومو را حتما ترک کنید و به هیچ عنوان اطلاعات خصوصی خود را به شخصی در فضای مجازی ارسال نکنید، شما نمی دانید در طرف مقابل با چه کسی چت می کنید، حتی اگر اسم و عکسش از دوستان یا بستگان شما باشد باز هم احتیاط کنید.

یک مورد خودکشی یک دختر 12 ساله و فیلم هایی که او قبل از این کار از خود گرفته نشان دهنده اثر پذیری این دختر از بازی مومو بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید