بلاک شدن ویدیو اینستاگرام: دلایل و 3 راه حل ویژه

بلاک شدن ویدئو در اینستاگرام
نوشته شده توسط البان

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی عکس و ویدیوی چند پلتفرمی است که در سال 2010 راه اندازی شد. برخلاف سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی که تا آن زمان وجود داشت؛ اینستاگرام اساس کارش بر روی ویدئو و تصویر است. یعنی عمده مطالب از طریق این دو ابزار است که به اطلاع دیگر افراد راسنده می شود و مخاطبان با لایک، اشتراک گذاری، یا نظر دادن می توانند با صاحب ویدئو یا تصویر ارتباط برقرار کنند.  محبوبیت این رسانه اجتماعی به خصوص در ایران بر کسی پوشیده نیست. برای استفاده از این ابزار باید با برخی قوانین این شبکه اجتماعی آشنا باشید؛ یکی از مهم تری این قوانین حفظ قانون کپی رایت است که در نسخه های اخیر سخت گیری اینستاگرام به شدت زیادتر هم شده است. در این صورت، مواردی وجود دارد که پست یا ویدیوی شما در اینستاگرام مسدود یا به تعبیر دیگر بلاک (Block) می شود. با این توضیح دیگر تعجب نکنید که چرا یک پست یا استوری شما ناگهان حذف می شود. واقعیت این است که ایسنتاگرام برای اعمال قانون نظر شما را نخواهد پرسید.

دلایل احتمالی بلاک شدن ویدیو اینستاگرام

قبل از اینکه به راه‌حل‌هایی برای بازگرداندن ویدیوهای مسدود شده اینستاگرام پرداخته شود، اجازه دهید ابتدا دلیل بلاک شدن آن‌ها را درک کنیم. شناخت این موارد از تکرار مجدد بلاک شدن ویدیو اینستاگرام جلوگیری خواهد کرد. اما به یاد داشته باشید، یک ویدیوی اینستاگرام ممکن است صرفا در برخی کشورها به جهت قوانین خاص آن کشور مسدود شده باشد.

شرایط استفاده یا سیاست حفظ حریم خصوصی را نقض کرده اید

اول از همه، باید به این نکته اذعان کنیم که شاید کمتر از یک درصد از افراد به هنگام استفاده از یک نرم افزار به صورت کامل شرایط استفاده از آن نرم افزار را مطالعه می کنند؛ بسیاری از اتفاقات این چنینی که منجر به بلاک شدن ویدیو اینستاگرام می شود ناشی از نقض همین قوانین است که در همان اول بدون خواندن با آن موارد موافقت کرده اید. در صورتیکه ویدئو به دلیل نقض یکی از این دلایل بلاک شده باشد، در واقع هیچ کاری نمی توانید انجام دهید. یکی از این قوانین حفظ حریم خصوصی افراد است که اگر فردی از آن ویدیو یا تصویر خاص از صفحه شما شکایت کرده باشد و بتواند این موضوع را برای اینستاگرام اثبات کند، اینستاگرام آن ویدئو یا تصویر را از صفحه شما حذف یا بلاک خواهد کرد.


شاید برای شما جالب باشد: چه کسی شما را در اینستاگرام بلاک کرده است؟ 


محتوای ویدیویی نامناسب

اینستاگرام دستورالعمل‌های جامعه سالم و ایمن، ویدیوهای ترویج یا حاوی خشونت یا محتوای جنسی و بزرگسالان را رعایت می کند. اینستاگرام تقریباً برای همه قابل دسترسی است و حتی یک کودک و نوجوان دارای حساب کاربری می تواند به راحتی به تمام محتویات داخل اینستاگرام دسترسی پیدا کند. بنابراین لطفاً برنامه ای برای ارسال هیچ ویدیویی در مورد این موضوعات نداشته باشید در غیر اینصورت مطابق قوانین اینستاگرام آن ویدیو یا تصویر بلاک خواهد شد.

نگرانی های کپی رایت

اگر وبلاگ نویس ویدیویی یا صاحب یک صفحه تجاری در اینستاگرام هستید، قابل درک است که در به فکر ایجاد ویدیوهای تبلیغاتی خواهید بود. بنابراین، در استفاده از موسیقی پس‌زمینه یا آپلود عکس‌ها از حساب‌های دیگران در اینستاگرام مراقب باشید. در صورت استفاده از موسیقی یا تصاویر دیگران بدون رعایت ضوابط مربوطه، طبق قانون حق مالیکت معنوی یا کپی رایت در اینستاگرام ویدیو شما حذف خواهد شد. در این مورد، بهتر است به صورت کلی از ویدیوهای قابل پخش استفاده و دانلود کنید که استفاده از آنها رایگان است.

ویدئوی گزارش شده

مواردی وجود دارد که اینستاگرام حتی بلافاصله ویدیوی شما را شناسایی یا مسدود نمی کند. با این حال، اگر چندین گزارش مبنی بر اینکه ویدیوی شما حاوی سخنان مشوق تنفر، خشونت، اخبار جعلی یا هر چیزی است که می‌تواند به جامعه آسیب برساند، ویدیوی شما مسدود خواهد شد. خوبی اینجا این است که از طریق ایمیل اعلانی مبنی بر گزارش ویدیوی خود دریافت خواهید کرد.


مطلب مرتبط: دانلود پست هایتان از اینستاگرام بدون هیچ نرم افزار اضافه ای و به سادگی!


راه هایی برای رفع بلاک شدن ویدیو اینستاگرام

حالا بیایید به راه حل برسیم تا بتوانیم ویدیوهایی را که پست کرده ایم رفع انسداد کنیم. مراحلی که در ادامه آمده بیش از اندازه راحت هستند و به راحتی می توانید نسبت به رفع بلوک شدن ویدیو اینستاگرام اقدام نمایید؛ البته باید به خاطر داشته باشید که تصمیم گیرنده اصلی در اینجا اینستاگرام است و ممکن است علی رغم رعایت بسیاری از موارد باز هم تصمیم تیم اینستاگرام این باشد که ویدیو شما در حالت بلاک باقی بماند.

مستقیم بلاک شدن ویدیو را به اینستاگرام اطلاع دهید

فرض کنید به اندازه کافی مطمئن هستید که ویدیوی شما به اشتباه گزارش شده یا ویدیو در اینستاگرام مسدود شده است. در این صورت، می‌توانید مستقیماً به سازمان اینستاگرام اعتراض کنید. اگرچه این روش ممکن است زمان بر باشد، اما از پحش مجدد ویدیو خود در صورتیکه اعتراض شما پذیرفته شود اطمینان خواهید یافت.

  • اول از همه هنگامی که اینستاگرام ویدیوی شما را مسدود کرد، به تب اعلان رفته و پیامی که برای شما در خصوص مسدود شدن ویدیو آمده را بررسی کنید.
  • هنگامی که پیام بلاک شدن ویدیو اینستاگرام را پیدا کردید؛ روی دکمه «تجدیدنظر» ضربه بزنید.
  • در نهایت، کادر کنار «موافقم» را علامت بزنید و دوباره روی دکمه «درخواست تجدیدنظر» ضربه بزنید. منتظر بمانید تا اعلان دیگری دریافت کنید که می گوید ویدیوی شما دوباره ارسال شده است. با این کار شما به اقدام اینستاگرام اعتراض خود را اعلام خواهید کرد تا مجدد ویدیو را بررسی کنند.

مالک ویدئو را مطلع سازید

اگر حتما می خواهید که یک کلیپ از حساب کاربری دیگری را استفاده کنید، باید از آنها اجازه مستقیم برای استفاده از آن ویدئو خاص را بخواهید. البته اینکه در پستی که از ویدئو حساب کاربری دیگر استفاده کرده اید حتما باید اکانت مالک ویدئو را منشن کنید. با این کار و در صورت موافقت مالک اثر دیگر بلاک نخواهید شد.

موسیقی یا کلیپ های رایگان را دانلود کنید

خوشبختانه، می‌توانید فایل‌های بدون حق امتیاز را در سراسر اینترنت پیدا کنید. این نوع فایل ها برای استفاده بدون پرداخت هزینه مجوز در دسترس هستند. همچنین، وب‌سایت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در آنها موسیقی بدون حق امتیاز پیدا کنید، برخی از این وب سایت ها را در ادامه بری شما آورده ایم:

لیست وب سایت های دانلود اهنگ بدون کپی رایت:

در صورت استفاده از موسقی این وب سایت ها قطعا مشکلی از جهت رعایت قانون کپی رایت برای شما پیش نخواهد آمد و شما به راحتی از این موارد می توانید استفاده کنید بدون بلاک شدن ویدیو اینستاگرام شما.

اگر مشکل دیگری برای استفاده از اینستاگرام خود داشتید؛ راهکارهای بسیازی از مشکلات و یا قابلیت های اینستاگرام را در پست مشکلات رایج کاربران در اینستاگرام توضیح داده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید