بازیابی اطلاعات گوشی و بهترین اپلیکیشن ها در اندروید

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان
نوشته شده توسط البان

یکی از درخواست هایی که کاربران زیادی از گوشی های اندرویدی می کنند این است که چگونه می توانند اقدام به بازیابی اطلاعات گوشی خود بکنند. همه ما اطلاعات خیلی مهمی روی گوشی مان داریم و از دست دادن آنها قطعا ناراحت کننده خواهد بود.

متاسفانه حافظه گوشی ها خیلی سریع پر می شوند که با توجه به کیفیت بالای عکس ها و فیلم ها و همچنین تمام فایل هایی که در شبکه های اجتماعی دانلود می شوند این امر طبیعی است. پاک کردن اشتباهی برخی اطلاعات گاها سبب بسیاری از ناراحتی ها خواهد شد.

از دست دادن فایل ها یا اطلاعات مهم هیچوقت لذت بخش نیست. این اتفاق می تواند در رایانه و لپ تاپ شما و همچنین در گوشی هوشمند یا تبلت اندروید شما اتفاق بیفتد. با این حال، در حالی که دارندگان دستگاه های اندروید ممکن است تصور کنند در چنین شرایطی گزینه های کمتری در دسترس دارند، تعداد شگفت انگیزی از برنامه های کاربردی برای بازیابی اطلاعات اندروید وجود دارد. در این مقاله ما بهترین آنها را بررسی می کنیم که طیف وسیعی از نرم افزارها را پوشش می دهند که می توانند به شما در بازیابی عکس ها، پیام ها، فایل ها، مخاطبین، اسناد، موسیقی و موارد دیگر کمک کنند.

انواع برنامه های بازیابی اطلاعات گوشی اندروید

در ادامه تعدادی برنامه برای بازیابی اطلاعات گوشی به شما معرفی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که در بیشتر موارد، این برنامه‌ها باید در رایانه شخصی ویندوزی دانلود و نصب شوند، درغیر این‌صورت اگر هرکدام از برنامه‌ها برروی رایانه‌های مک نیز موجود بودند، این مورد ذکر خواهد شد. همچنین، به یاد داشته باشید که برخی از این برنامه‌ها برای بازیابی انواع فایل‌های خاص، نیاز به روت دستگاه اندرویدی شما دارند.

روت کردن گوشی یک کار نسبتا تخصصی محسوب می شود و هنگام انجام این کار تمام ملاحظات را داشته باشید تا خدای نکرده مشکلی برای گوشی تان پیش نیاید.

یک نکته بسیار مهم دیگر هم اینکه این برنامه ها و ترفند ها هیچکدام قطعی نیستند و ممکن است تمام اطلاعات شما بر نگردند

برنامه بازیابی اطلاعات Tenorshare UltData

Tenorshare یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های بازیابی اطلاعات اندروید است و دلیل خوبی هم دارد. این نرم افزار از اغلب گوشی های هوشمند و تبلت های اندرویدی، از جمله دستگاه های تولید شده توسط سامسونگ، هوآوی، موتورولا، سونی، ال جی و… پشتیبانی می کند.

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان

این برنامه قابلیت این را دارد که عکس‌های حذف شده در گوشی‌های اندروید را بدون نیاز به روت کردن دستگاه‌تان بازیابی کند، در حالی که به شما امکان می‌دهد پیام‌های حذف شده واتس‌اپ را نیز بدون روت کردن گوشی اندروید خود بازیابی کنید.

اما اگر آماده روت کردن گوشی‌تان هستید، حتی به شما امکان می دهد مخاطبین، پیامک‌ها و سابقه تماس های از دست رفته یا همان missed calls را بازیابی کنید. این اپلیکیشن ادعا می‌کند که “بالاترین میزان موفقیت در بازیابی اطلاعات” را در این صنعت دارد، و در حالی که هیچ داده‌ای برای حمایت از این ادعا منتشر نکرده است، محبوبیت آن باعث می‌شود که این ادعا معتبر به نظر برسد.

با این حال، حتی اگر دانلود آن برای ویندوز رایگان است، مجموعه کامل ویژگی های آن به اشتراکی با قیمت حدود 40 دلار نیاز دارد. البته شما می توانید معمولا نسخه کرک شده و رایگان آن را نیز در سایت های مختلف ایرانی ارائه نرم افزار پیدا کنید.

بازیابی اطلاعات گوشی با iToolab RecoverGo

نرم‌افزار iToolab RecoverGo با بیش از 6000 گوشی و تبلت اندرویدی کار می‌کند تا به شما کمک کند عکس‌ها، ویدیوها، مخاطبین، سابقه تماس‌ها و بیش از 11 نوع فایل را بازیابی کنید و دیگر نگران اطلاعات از دست رفته نباشید.

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان

این برنامه با اکثر برندهای گوشی های هوشمند مانند گوگل، هواوی، شیائومی، سامسونگ، سونی، ال جی و… سازگار است. بهترین بخش استفاده از این برنامه این است که می توانید بدون نیاز به روت کردن دستگاه خود، اطلاعات خود را با یک کلیک بازیابی کنید. این اپلیکیشن همچنین به شما امکان می‌دهد پیش‌نمایش فایل‌ها را قبل از بازیابی مشاهده کنید تا بتوانید مطمئن شوید که اطلاعات درست را بازیابی می‌کنید.

استفاده از این برنامه رایگان است، اما هزینه اشتراک سالانه آن 40 دلار است.

برنامه Wondershare Dr. Fone

شاید در امر گوشی و بازیابی اطلاعات گوشی یکی از پرآوازه ترین برنامه ها که کاربردهای زیادی هم دارد، برنامه های دکتر فوت باشند. برنامه Wondershare’s Dr. Fone for Android با 6000 دستگاه اندرویدی سازگار است و حتی می‌تواند داده‌های دستگاه‌های خراب سامسونگ را بازیابی کند. صرف نظر از اینکه به طور تصادفی فایل ها را حذف کرده اید یا آسیب دیده اند و یا سیستم دچار کرش شده است، این برنامه می تواند به شما در بازیابی مخاطبین از دست رفته، پیامک ها، عکس ها، پیام های واتس‌اپ (فقط برای دستگاه های روت شده)، موسیقی، ویدیوها و اسناد کمک کند.

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان

همانند محصول UltData Tenorshare، این اپلیکیشن نیز ادعا می کند که بالاترین میزان موفقیت در بازیابی داده ها در این صنعت را دارد. با این حال، در حالی که بدیهی است که هر دو سازنده نمی توانند همزمان حقیقت را گفته باشند اما تعداد بالای نقدهای مثبت Dr. Fone به صورت آنلاین نشان می دهد که ضرف نظر از اینکه این برنامه موفق ترین است یا نه، نتیجه ی کاری که می کند بسیار خوب است.

مانند سایر برنامه های موجود در این لیست، می توانید آن را به صورت رایگان دانلود کرده و بررسی کنید که آیا فایل های از دست رفته شما قابل بازیابی هستند یا خیر، اما برای بازیابی کامل آنها در عمل به خرید یک اشتراک 40 دلاری نیاز دارید.

برنامه بازیابی اطلاعات گوشی FonePaw برای ویندوز و مک

FonePaw یک برنامه کمیاب برای بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی است که می‌توانید آن را برای رایانه های مک نیز دانلود کنید، و فقط برای ویندوز نیست. صرف نظر از این تفاوت، حداقل به اندازه ی بقیه برنامه های بازیابی اطلاعات اندروید در این لیست خوب و کاربردی است.

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان

این برنامه از هزاران دستگاه اندرویدی، تقریباً از تمام سازنده‌های بزرگ، از جمله گوگل، سامسونگ، اچ تی سی، سونی، هوآوی، ال جی، موتورولا و وان پلاس پشتیبانی می کند. فایل‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن بازیابی کنید نیز بی‌شمار هستند و شامل عکس‌ها، ویدیوها، فایل‌های صوتی، پیام‌های واتس‌اپ، پیامک‌ها، مخاطبین، گزارش تماس‌ها و اسناد حذف شده می‌شوند.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این برنامه این است که نه تنها می‌توانید فایل‌های از دست رفته را از حافظه داخلی اندروید، بلکه از کارت حافظه SD و سیم‌کارت‌ها نیز بازیابی کنید. بسیاری از این موارد بدون نیاز به روت کردن گوشی شما قابل بازیابی است.

در نهایت، FonePaw به صورت رایگان قابل دانلود است و می توان از آن برای مشاهده فایل های قابل بازیابی به صورت رایگان استفاده کرد، اما برای بازیابی واقعی اطلاعات به یک اشتراک تک کاربره با هزینه 50 دلار درسال نیاز دارد.

برنامه Jihosoft Android Data Recovery هم برای ویندوز و هم برای مک

برنامه Jihosoft Android Data Recovery نیز مانند برنامه قبلی برای ویندوز و مک موجود است و یکی دیگر از برنامه‌های بسیار مؤثر و با سازگاری گسترده برروی انواع گوشی‌ها است.

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان

مانند سایر برنامه‌های موجود در این مقاله، این برنامه در حال حاضر بیش از 6000 دستگاه اندرویدی از جمله گوشی‌های گوگل، سامسونگ، هواوی، ال جی، سونی، نوکیا و موتورولا را پشتیبانی می‌کند. صرف نظر از دلیل گم شدن فایل های خود، می توانید از Jihosoft برای بازیابی مخاطبین، پیامک‌ها، گزارشات تماس، عکس های گالری، فیلم ها، موسیقی، فایل های صوتی و تاریخچه چت واتس‌اپ و وایبر استفاده کنید.

استفاده از آن آسان است و یکی از سریع ترین برنامه های بازیابی از نظر اسکن تلفن شما برای فایل های قابل بازیابی است، در حالی که می توانید از آن برای بازیابی فایل هایی که در کارت های حافظه خود که گم کرده اید نیز استفاده کنید.

شما می توانید بخشی از خدمات برنامه را به‌صورت یک نسخه آزمایشی رایگان استفاده کنید، اما نسخه کامل آن 50 دلار برای شما آب می‌خورد.

برنامه بازیابی اطلاعات گوشی EaseUS MobiSaver

EaseUS Mobisaver یکی از راحت ترین برنامه های بازیابی اطلاعات اندروید برای استفاده است. شما می توانید این برنامه را به سادگی روی رایانه شخصی خود دانلود کنید، گوشی خود را متصل کرده و آن را اسکن کنید، و سپس انتخاب کنید که کدام فایل را می خواهید بازیابی کنید. به همین سادگی!

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان

این برنامه به شما امکان می دهد عکس ها، فیلم ها، پیام ها، مخاطبین، موسیقی، اسناد و فایل های دیگر حذف یا فرمت شده را بازیابی کنید. این کار بدون در نظر گرفتن اینکه فایل‌ها را حذف کرده‌اید یا آنها را در اثر ویروس یا آسیب از دست داده‌اید انجام می گیرد، و با دستگاه‌های سامسونگ، HTC، ال جی، گوگل، سونی، موتورولا، زد تی ای، هواوی، ایسوس، وان پلاس و… سازگار است. همچنین می توانید از آن برای بازیابی اطلاعات از کارت های حافظه SD خراب استفاده کنید.

این اپ در حالت آزمایشی به صورت رایگان در دسترس است، اما برای نسخه کامل باید 40 دلار هزینه بپردازید، اگرچه در صورت یکبار خرید EaseUS، آپدیت های بعدی اپ را می توانید رایگان استفاده کنید.

برنامه MyJad Android Data Recovery

MyJad’s Android Data Recovery یکی دیگر از برنامه های بازیابی اطلاعات قابل اعتماد، با قابلیت استفاده آسان و قدرتمند است. با اکثریت قریب به اتفاق دستگاه‌های اندرویدی کار می‌کند و می‌تواند عکس‌ها، فیلم‌ها، موسیقی، تاریخچه تماس، مخاطبین و دیگر انواع داده‌ها را بازیابی کند و به شما امکان پشتیبان‌گیری از فایل‌های بازیابی شده را در رایانه شخصی ویندوزتان می‌دهد.

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید | تعمیرات موبایل البان

ممکن است برای بازیابی برخی فایل‌های خاص، مانند سابقه تماس، نیاز به روت کردن دستگاه خود داشته باشید، اما استفاده از این نرم‌افزار بسیار آسان است و به شما امکان می‌دهد قبل از تصمیم‌گیری برای بازیابی، فایل‌های از دست رفته را از قبل ببینید.

در حال حاضر برای نسخه کامل باید 50 دلار هزینه بپردازید، که از 60 دلار هزینه قبلی کمتر شده است. خرید نسخه کامل به شما این امکان را می دهد که آپدیت های بعدی اپ را به صورت مادام العمر رایگان دریافت کنید.

روت کردن گوشی برای بازیابی اطلاعات گوشی به چه معنایی است؟

معمولا شما در گوشی خود می توانید کارهای زیادی را انجام دهید. اما گاهی نیازی دارید تا گام را فراتر گذاشته و کارهای سیستمی جدی تری انجام دهید. در این صورت باید برخی دسترسی های سیستمی برای خودتان ایجاد کنید.

روت کردن گوشی به همین معناست. به نوعی مشابه جیلبریک کردن گوشی های آیفون است، با روت کردن گوشی، شما کارهای زیادی روی آن می توانید بکنید که قبلا نمی توانستین و البته برخی از این کارها می توانند خطرناک هم باشند و به گوشی آسیب برسانند.

بنابراین توصیه جدی ما این است که تا جای ممکن از روت کردن گوشی خود پرهیز کنید ضمن اینکه بعضا این کار بسیار مشکل و دشوار است.

آیا با این نرم افزارها تمام اطلاعات بر می گردند؟

در این مقاله برنامه های زیادی برای بازیابی اطلاعات گوشی معرفی شدند، اما همانطور که در ابتدا نیز مطرح کردیم هیچ کدام از آنها صد درد صد نیستند و ممکن است خطا داشته باشند. تا جای ممکن توصیه ما این است که به صورت دوره ای از اطلاعات مهم گوشی تان نسخه پشتیبان یا بکاپ تهیه کنید و به قول معروف پیشگیری همواره از درمان بهتر است.

مطلب مرتبط: خالی کردن حافظه واتساپ و تلگرام

برای استفاده از این برنامه ها شما فقط نیاز به نصب آنها روی یک رایانه دارید و خودتان همه کارها را می توانید پیش ببرید. اما چنانچه نیاز به کمک داشتین یا تجربه خوبی از استفاده از این برنامه ها داشتین، خوشحال می شویم نظر و تجربه خودتان را با ما و سایرین در پایین همین پست به صورت کامنت به اشتراک بگذارید.

ضمنا می توانید سوالات خود را نیز از طریق دایرکت اینستاگرام نیز بپرسید. ما را در اینستاگرام فالو کنید و سوالات خود را از طریق دایرکت بپرسید، تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا مشکلتان را در همان بستر حل نماییم.

پیج البان در اینستاگرام: elbaancom@

دیدگاهتان را بنویسید