آمار استاتوس در واتساپ را به راحتی بیابید

آمار استاتوس دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

آیا با استاتوس در واتساپ آشنا هستید؟ آیا می دانید که می توانید آمار استاتوس را بعد از ابه اشتراک گذاری رصد کنید و ببینید که چه کسانی استاتوس شما را دیده اند. در ادامه در این باره برایتان توضیح خواهیم داد و روند کار را خواهیم گفت.

بعد از مسدود شدن تلگرام، استفاده از واتساپ رونق بیشتری گرفت. عده زیادی به آن روی آوردند و از انواع قابلیت های آن استفاده می کنند. شاید به قدرتمندی تلگرام نباشد اما به هر حال کار راه انداز است. یک امکان در واتساپ انتشار استاتوس، چیزی شبیه به استوری در اینستاگرام است.

اگر در از استوری اینستاگرام استفاده کرده باشید، حتما متوجه گزارش پایانی آن شده اید. در واتساپ هم که بعد از سایر اپ های مشابه استاتوس را ایجاد کرده، می توانید آمار استاتوس اشتراک گذاری شده و افرادی که آن را دیده اند را رصد کنید. در زندگی با موبایل بعضا باید این نکات را بدانید، مخصوصا که زیاد مشاهده شده که افراد به اشتباه عکسی از خودشان را استاتوس می کنند.

آمار استاتوس اِلـبان آمار استاتوس اِلـبان

وقتی استاتوس را بارگذاری می کنید، اگر مجدد وارد آن شوید و شخصی آن را دیده باشد، یک علامت چشم با عدد در پایین صفحه نمایان خواهد شد. اگر انگشتتان را روی این علامت بگذارید و به سمت بالا بکشید، کاربرانی که استاتوس شما را دیده اند به همراه زمان تقریبی مشاهده شان را می توانید ببینید.

آمار استاتوس اِلـبان

اما این ویژگی توسط فرد بیننده قابل خاموش کردن است و شما نتوانید آمار استاتوس دقیقی را ببینید. اگر فردی به اصطلاح گزینه آبی شدن تیک ها (مانند تیک دوم در تلگرام) را غیر فعال کرده باشد، اگر استاتوس شما را ببیند نام او به شما نشان داده نخواهد شد. همچنین اگر شما هم این گزینه را غیرفعال کرده باشید، نمی توانید آمار استاتوس خود را ببینید. این موضوع دوطرفه هست!

چه کسانی استاتوس مرا می توانند ببینند؟

در حالت پیش فرض و کلی تنها افرادی که شماره شما را در لیست مخاطبانشان دارند و شما نیز شماره آنها را در لیست مخاطبانتان دارید، می توانند استاتوس شما را ببینند. درواقع اصل موضوع این است که شما باید شماره او را داشته باشید، اینکه می گوییم او نیز داشته باشد، به این علت است که این استاتوس به صورت عمومی منتشر نمی شود و اگر شخصی بخواهد ببیند، حتما باید شماره شما را در لیست خودش داشته باشد تا اصلا متوجه انتشار استاتوس شما شود.

اما به غیر از حالت پیش فرض فقط مخاطبان دو حالت دیگر هم وجود دارد. حالت بعدی تمام مخاطبان به غیر از افرادی که مشخص می کنید (My contacts except). این گزینه را که انتخاب کنید (گزینه دوم در عکس) لیست مخاطبانتان ظاهر می شود و می توانید عده ای را اصطلاحا بلاک کنید و از دیدن استاتوس خود محروم کنید.

آمار استاتوس اِلـبان

مطلب مرتبط: مشکلات رایج در واتس اپ موبایل و ترفند های آن

در حالت دیگر، فقط یک عده محدودی را مشخص می کنید که می توانند استاتوس شما را ببینند، در واقع همه را بلاک کرده اید و تنها عده خاصی را باز گذاشته اید!

!! توجه داشته باشید، این تنظیمات تنها قبل از ارسال استاتوس اعمال می شوند و بعد از ارسال آن، دیگر اثری رویش نخواهد گذاشت. حتما هم می دانید که هر کسی (از آنها که گفتیم) می تواند استاتوس شما را دیده و حتی عکس را دانلود کند. اگر اشتباهی استاتوسی منتشر کردین، بلافاصله آن را پاک کنید. !!

دیدگاهتان را بنویسید