آموزش نحوه نصب اپلیکیشن در آیفون و نکات مهم در این زمینه

نوشته شده توسط البان

یک گوشی آیفون تنها قادر به ایجاد تماس، ارسال پیامک، گرفتن عکس و … است. این اپلیکیشن ها هستند که با نصبشان روح تازه ای در گوشی دمیده می شود و قابلیت های بیشتری از گوشی ساخته می شود. اما نحوه نصب اپلیکیشن در آیفون کمی با اندروید که پیش از این توضیح دادیم تفاوت دارد.

این مورد سبب شده تا افراد زیادی دچار مشکل شوند و برای حل مشکلشان به واحد تعمیرات موبایل آیفون البان مراجعه کنند.

اولین و مهمترین مسئله ای که در گوشی های آیفون مطرح است، اپل آیدی می باشد. اپل آیدی کلید آیفون شماست. توصیه اکید داریم که حتما با ایمیل خود آن را بسازید و با استفاده از اپل آیدی خود برای دیگران اپی نصب نکنید. اگر رمز اپل آیدی خود را فراموش کنید تنها در صورتی قادر به بازیابی آن خواهید بود که این اپل آیدی را با ایمیل خود ساخته باشید یا ایمیلی که به آن دسترسی دارید!

برای نصب اپلیکیشن در آیفون باید از درگاه اپ استور وارد شوید. تنها درگاه رسمی برای دانلود و نصب اپ در آیفون، اپ استور است. اگر شما فقط از آن دانلود نمایید دیگر لازم نیست که نگران ویروسی شدن گوشی خود باشید. وقتی وارد اپ استور می شوید و اپی را انتخاب می کنید، از شما رمز اپل آیدی شما را خواهد خواست که بعد از یکی دو بار نصب به شما پیشنهاد می دهد برای اپ های رایگان گزینه ای را فعال کنید که دیگر لازم نباشد رمز وارد کنید.

Image result for iphone apps app store

برای انتخاب اپ، سرچ می کنید و لیستی از اپ های مورد نظر ظاهر می شوند. با دیدن توضیحات هر اپ، بازخوردهای دیگران و امتیاز کسبی آن می توانید برای نصب یا عدم نصب آن اپ تصمیم گیری نمایید. وقتی اپ را نصب می کنید، در مرتبه اول باز کردن آن از شما دسترسی ها را اجازه می گیرد، با دقت بخوانید و تایید کنید، شاید یک دسترسی ای بخواهد که شما اصلا مایل به آن نباشید. نگران نباشید. بعدا هم می توانید این دسترسی ها را تغییر دهید. وارد تنظیمات گوشی که بشوید، تمام اپ ها در انتهای تنظیمات هستند. داخل هرکدام بروید می توانید انواع دسترسی های آن را کنترل کنید.


مرتبط: اهمیت اپل آیدی


گاهی ممکن است با خطای 1009 مواجه شوید. نگران نباشید. مشکل از شما نیست، بلکه مشکل از شرکت اپل هست که گاهی ما ایرانی ها را فیلتر می کند و دیگر به اپ استور و اپلیکیشن هایش دسترسی نداریم. یا باید صبر کنید تا رفع فیلتر شویم (که نهایتا یک هفت طول می کشد) و یا از نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده نمایید.

برای اپهایی که پولی هستند، می توانید از سایت ها و روش های گوناگون گیفت کارت های اپل تهیه کنید و هنگام نصب از آنها استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ساخت و تنظیمات مورد نیاز اپل آیدی برای دانلود از اپ استور

اما بعد از نصب اپلیکیشن در آیفون اگر از آن خوشتان نیامد. به راحتی انگشت خود را روی آن نگه دارید (نه به طوری که لمس سه بعدی شود) تا تمام آیکون ها شروع به لرزیدن کنند. روی ضربدر کوچکی که روی آیکون اپ ها ظاهر شده است، روی هر یک که بزنید آن اپ به طور کامل پاک خواهد شد.

Image result for apple apps

به روز کردن اپ ها هم از طریق اپ استور انجام می شود. هنگامی که آپدیتی ارائه شود روی آیکون اپ استور عددی دیده خواهد شد، وارد آن شده و اپ مربوطه را به روز کنید.

اخیرا بازارهای داخلی نیز برای نصب اپلیکیشن در آیفون نوشته شده اند، اما نمی توان هنوز با خیال راحت از آنها استفاده کرد و ممکن است با خود ویروس هایی هم داشته باشند و یا دسترسی زیادی بخواهند. تیم اِلـبان توصیه نمی کند اما شما خوانندگان گرامی، آزاد هستید تا با فکر خود هر اقدامی بنمایید. ضمنا به زودی برایتان نحوه نصب انواع همراه بانک ها را هم آموزش خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید