استفاده کودکان از موبایل و صفحه های نمایش را به کمتر از دو ساعت در روز برسانید

استفاده کودکان از موبایل دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

شاید برایتان جالب باشد بدانید که استیو جابز رئیس پیشین شرکت اپل استفاده کودکان از موبایل را کنترل می کرد. همچنین بیل گیتس، رئیس شرکت مایکروسافت. ولی واقعا ما تا چه حد در این مسیر اقدام کرده ایم؟ آیا از مضرات صفحه نمایش بر کودکان چیزی می دانید؟ ادامه مطلب را بخوانید تا بیشتر متوجه شوید.

مطلب مرتبط: تعمیر ال سی دی گوشی های موبایل در محل

محققان در کشور کانادا به واسطه پر کردن پرسشنامه هایی میان 4520 کودک 8 تا 11 سال امریکایی سعی بر پاسخ به سوال مضرات استفاده کودکان از موبایل کرده است. نتیجه اش به صورت خلاصه این بوده که والدین بایستی کودکانشان را در استفاده از موبایل و کلا هر وسیله ای که صفحه نمایش دارد محدود کرده و نهایتا روزانه دو ساعت بتوانند از این ادوات استفاده کنند، با توجه به یک ساعت ورزش روزانه و همچنین خواب کافی بین 9 تا 11 ساعت!

استفاده کودکان از موبایل اِلـبان

نتایج این تحقیق نشان داد که کودکانی که این سه مورد را رعایت کرده بودند، نسبت کودکانی که هیچ کدام را رعایت نکرده بودند، در هوشیاری و یادگیری بسیار بالاتری بودند. جالب اینکه خواب و محدودسازی استفاده نیز بیشترین تاثیر را داشتند. 5درصد از کودکان این تحقیق تمام شرایط را رعایت می کردند و 30 درصد نیز هیچ یک از این شرایط.

البته که این تحقیق کامل نیست. مثلا به این نکته نپرداخته که در مدت استفاده کودکان از صفحه نمایش، آنها مشغول به چه کاری بوده اند. آقای جرمی والش، مسئول بخش کودکان بیمارستانی در اوتاوای کانادا، علاوه بر ذکر این موضوع گفته که در ادامه به نوع استفاده کودکان از صفحه نمایش ها هم پرداخته خواهد شد. اما از یافته های همین مرحله ابتدایی به روشنی معلوم می شود که والدین بایستی استفاده کودکان از موبایل را بسیار کنترل کنند و مراقب سلامت چشم و روان آنها باشند. ساکت و آرام کردن کودکان با موبایل و تبلت و رایانه اصلا توصیه نمی شود و ورزش و بازی های فیزیکی بهترین گزینه ها هستند. 

دیدگاهتان را بنویسید