آیفون 5 خود را حتما به iOS 10.3.4 به روز کنید وگرنه به مشکل می‌خورید!

مشکل آیفون 5 ، البان
نوشته شده توسط البان

شرکت اپل در یک اعلامیه گفته که دارندگان گوشی های آیفون 5 ممکن است از تاریخ سوم نوامبر، معادل با 12 آبان، با مشکلاتی با اپ ها و عملکردهای گوشی وابسته به تاریخ، زمان و مکان مواجه شوند! اگر شما هم آیفون 5 دارید، به این پست البان توجه کنید.

مشکل آیفون 5 چیست؟

از آوریل 2019 تغییراتی در سیستم جی پی اس ماهواره ها ایجاد شده است. موضوعی که سبب می شود سیستم مکان یابی و موقعیت سنجی و همچنین زمان خیلی از دستگاه های قدیمی از کار بیفتد.

قدیمی ترین گوشی تحت پوشش شرکت اپل نیز، بعد از خداحافظی و قطع پشتیبانی اپل از آیفون 4، گوشی آیفون 5 هست. البته که این گوشی هم مدتی است که به روز رسانی ها را دریافت نکرده است و برای همین تحت تاثیر این تغییرات سیستم جی پی اسی قرار خواهد گرفت.

اگر وای فای گوشی شما یا اتصال به اینترنت خط آن از کار افتاد، یکی از دلایل آن همین موضوع می تواند باشد!

راه حل مشکل آیفون 5 چیست؟

شرکت اپل برای آیفون 5 یک به روز رسانی جدید تحت عنوان iOS 10.3.4 ارائه کرده است و کاربران این مدل بایستی گوشی خود را به روز کنند تا متوجه مشکلی نشوند.

اما کسانی که مدل های قدیمی تر گوشی های آیفون را دارند، متاسفانه دچار مشکل خواهند شد! یعنی اگر آیفون 4 دارید، متاسفانه بسیاری از عملکردهای گوشی شما مختل خواهد شد و کار خاصی نمی توان کرد!

نحوه به روز کردن گوشی

قبل از هر اقدامی، اگر رمز اپل آیدی خود را ندارید و نمی توانید رمز اپل آیدی خود را بازیابی کنید، هیچ اقدامی انجام ندهید، وگرنه گوشی تان از کار می افتد!

اگر هنوز گوشی خود را به روز نکرده اید، احتمالا باز هم نتوانید این کار را بکنید. این کار را با توجه به حجم اطلاعات می توانید با رایانه شخصی و از طریق فرآیند بکاپ و ریستور آیتونز و یا با خود گوشی و آیکلاد انجام دهید! از اطلاعات خود به صورت کامل پشتیبانگیری کنید. اگر اطلاعاتی را در آیکلاد خود دارید نگران آنها نباشید.

مشکل آیفون 5 ، البان

بعد از پشتیبان گیری، گوشی آیفون خود را به صورت کامل فکتوری ریست کنید. حالا گوشی شما با صفحه Hello بالا می آید. این کار ها چه هنگام وصل بودن به رایانه و با آیتونز و چه هنگامی که گوشی خالی در دستتان هست تفاوتی نمی کند.

حالا که گوشی شما به روز نبوده است، مجبور هستید تا آن را از این بخش Hello به روز کنید. اگر هم مطمئن نیستید که گوشی شما به روز هست یا نه،  ناراحت نباشید راهش را به شما می گوییم.

مشکل آیفون 5 ، البان

در صفحه ابتدایی روی گزینه Restore from iCloud Backup و یا اگر به رایانه متصل هستید و روی آن نسخه پشتیبان تهیه کردید، روی گزینه Restore from Mac or PC را انتخاب کنید. اگر گوشی شما به روز باشد، بدون مشکل فرآیند بازیابی (restore) انجام می شود. اگر به روز نباشد، پیغامی می گوید که گوشی شما به روز نیست!

اگر گوشی شما به روز نبود، یک مرحله به عقب برگردید و گزینه Set Up as New را انتخاب کنید. در ابتدا بخش های اپل آیدی و رمز و غیره (هر چه که می شود) را Skip کنید. گوشی شما پیام می دهد که به روز رسانی را دریافت کنید، بعد از دریافت به روز رسانی، گوشی شما آماده هست تا اطلاعات قبلی را بازیابی کند.

مشکل آیفون 5 ، البان

بعد از اتمام به روز رسانی، مجدد گوشی خود را فکتوری ریست کنید، هنگام بالا آمدن گوشی هم یکی از گزینه های Restore را انتخاب کنید. گوشی شما به روز شده و دیگر مشکلی نخواهد داشت!

توضیحات تکمیلی و مفصل را می توانید در پست به روز رسانی گوشی آیفون و مشکلات احتمالی آن مطالعه بفرمایید. 

کلام آخر

مطلب عنوان شده مستقیما از سایت اپل برداشت شده است و اگر آیفون 5 دارید باید که گوشی خود را به روز کنید! چنانچه در هر یک از مراحل انجام کار مشکلی داشتید، اصلا نگران نباشید، سامانه تعمیرات موبایل در محل البان در خدمت شما خواهد بود. کافی است وارد سایت البان به نشانی www.elbaan.com شوید و یک درخواست رایگان ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و به صورت کامل راهنمایی تان کنند!

!!! توجه داشته باشید، تمام این کارها نیاز به اپل آیدی و رمز دارد. اگر هنوز هم از اپل آیدی های کارتی استفاده می کنید، هر چه سریعتر تا قبل از هک شدن و از کار افتادن آن، برای خودتان یک اپل آیدی بسازید و قبلی را از روی گوشی حذف کنید. عدم انجام این کار می تواند به قیمت از کار افتادن کامل گوشی تمام شود، هر مدلی که باشد !!!

 

دیدگاهتان را بنویسید