تعرفه حج اپراتورها با بسته های خوب و تخفیفات ویژه

تعرفه حج اپراتورها دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

زائران ایرانی از 27تیرماه به مدینه اعزام شده اند تا برای اجرای اعمال حج آماده شوند. امسال ایران تقریبا 86هزار زائر خواهد داشت. اما زائران برای تماس با خانواده های خود در ایران چه راه هایی دارند؟ با توجه تعرفه حج اپراتورها که نسبت به سایر ایام سال کاهش یافته است، برآن شدیم تا نرخ های جدید را برایتان شرح دهیم. نرخ کلی و ایام عادی را می توانید در پست تعرفه اپراتورها ملاحظه بفرمایید.

تعرفه حج اپراتورها اِلـبان

همراه اول

تعرفه حج اپراتورها را با همراه اول آغاز می کنیم. در سال 97 تعرفه مکالمات داخلی دقیقه ای 599 تومان، با ایران 779 تومان، مکالمه دریافتی 599 تومان، تعرفه ارسال پیامک 199 تومان و دریافت پیامک در کشور عربستان مانند گذشته رایگان بود. هزینه اینترنت نیز از 1000 تومان برای هر مگابایت به 189تومان کاهش یافته بود.

اما همراه اول برای سال 98 افزایش نرخ زیادی دارد: در سال 98 تماس با ایران دقیقه ای 3600 تومان، دریافت تماس از ایران دقیقه ای 2400 تومان، مکالمات داخلی عربستان دقیقه ای 2000 تومان، ارسال پیامک هر عدد 1000 تومان، دریافت پیامک همچنان رایگان و اینترنت مصرف آزاد مگابایتی 500 تومان شده است!

مطلب مرتبط: آنتن گوشی و تعمیر مشکلات آن

توجه داشته باشید که بسته های فعال داخل ایران، در عربستان فعال نیستند و قابل استفاده نخواهند بود.

توصیه همراه اولی البان

واتساپ روی گوشی خود بریزید و با استفاده از اینترنت همراه و واتساپ مکالمه کنید، خیلی ارزانتر خواهد شد. مکالمات صوتی واتساپ تقریبا دقیقه ای 300 کیلوبایت می شود، و درواقع 3 دقیقه مکالمه شما معادل با تقریبا یک مگابایت و 500 تومان خواهد شد! درحالی که در حالت آزاد 3 دقیقه مکالمه با ایران معادل با 10800 تومان خواهد شد!

تعرفه حج اپراتورها اِلـبان

ایرانسل

ایرانسل حجمی محدود اینترنت رایگان و 4 بسته اینترنتی و تخفیفاتی در مکالمه و پیامک به عنوان تعرفه حج اپراتورها ارائه کرده است.

مشترکین ایرانسل می توانند روزانه 10مگابایت اینترنت رایگان استفاده کنند که این حجم می تواند به اندازه تنها چت نوشتاری باشد و یا 30دقیقه مکالمه واتساپی! اما بسته هایی هم از 75 مگ تا 1 گیگ را ارائه می دهد.

در سال 97 مشترکین ایرانسل برای مکالمات داخلی و دریافتی از ایران دقیقه ای 599 تومان (مانند همراه اول) و برای تماس با ایران دقیقه ای 699 تومان (80تومان ارزان تر از همراه اول) پرداخت می کردند. هزینه ارسال پیامک همچون همراه اول برابر با 199 تومان و دریافت آن نیز رایگان بود. تعرفه اینترنت نیز مگابایتی 199 تومان (10تومان گران تر از همراه اول) بود.

اما در سال 98 وضع فرق می کند. در سال 98 تماس با ایران دقیقه ای 3800 تومان (200 تومان گرانتر از همراه اول)، دریافت تماس از ایران دقیقه ای 2000 تومان (400 تومان ارزانتر از همراه اول)، مکالمات داخلی عربستان دقیقه ای 3800 تومان (1800 تومان گرانتر از همراه اول)، ارسال پیامک هر عدد 900 تومان (100 تومان ارزانتر از همراه اول)، دریافت پیامک همچنان رایگان و اینترنت مصرف آزاد مگابایتی 500 تومان شده است!


مرتبط: رومینگ چیست و تعرفه آن چقدر است؟


برای فعالسازی رومینگ ایرانسل بایستی کد دستوری *1111*1# را با همان سیم کارت گرفت یا با نرم افزار ایرانسل من اقدام کرد. برای فعالسازی 10مگ اینترنت رایگان روزانه بایستی کد *1111*8# را پس از فعالسازی رومینگ وارد کنند.

توصیه ایرانسلی البان

اگر در روز بیشتر از 30دقیقه صحبت نمی خواهید بکنید، بسته رایگان اینترنتی ایرانسل برای شما کافی خواهد بود. با گرفتن کد *1111*8# روزانه تا 30 دقیقه می توانید از طریق واتساپ با خانواده خود در ایران یا همان عربستان چت صوتی (و نه تصویری) داشته باشید. و درکل برای تماس بیش از آن هم توصیه میشود بسته های حجی ایرانسل را خریداری کنید و واتساپی تماس بگیرید.

نکته خیلی مهم: توجه داشته باشید که برای برخورداری از این نرخ ها باید از اپراتورهای Mobily, Zain استفاده کنید وگرنه مبالغ به طرز چشمگیری بیشتر خواهند شد!!!

تعرفه حج اپراتورها اِلـبان

رایتل

اپراتور رایتل برای رومینگ با شرکت اپراتور Zain قرارداد بسته و مشترکین این اپراتور بایستی این اپراتور را در بخش اپراتورهای گوشی شان انتخاب کنند.

در سال 97 تماس با ایران دقیقه ای 899 تومان، تماس دریافتی 599 تومان و هر مگابایت اینترنت نیز 199 تومان هزینه داشت. اما در سال 98 تماس با ایران دقیقه ای 2800 تومان (800 تومان ارزانتر از همراه اول و 1000 تومان ارزانتر از ایرانسل)، دریافت تماس از ایران دقیقه ای 1600 تومان (800 تومان ارزانتر از همراه اول و 400 تومان ارزانتر از ایرانسل)، مکالمات داخلی عربستان دقیقه ای 2800 تومان (800 تومان گرانتر از همراه اول و 1000 تومان ارزانتر از ایرانسل)، ارسال پیامک هر عدد 700 تومان (300 تومان ارزانتر از همراه اول و 200 تومان ارزانتر از ایرانسل)، دریافت پیامک همچنان رایگان و اینترنت مصرف آزاد مگابایتی 1221 تومان شده است (721 تومان گرانتر از دو اپراتور دیگر)!

زمان مکالمات برحسب ثانیه و حجم مصرفی برحسب کیلوبایت محاسبه می شود.

درمورد تعرفه حج اپراتورها توجه به این نکات ضروری و مهم هست:

بسته های داخلی اصلا در رومینگ قابل استفاده نیستند و رومینگ بسته مجزا دارد. اگر در حالت رومینگ مایل به استفاد از اینترنت نیستید گزینه دیتا رومینگ یا Data Roaming را غیرفعال کنید.

توصیه رایتلی البان

مشترکین رایتل در رابطه با تماس و پیامک هزینه کمتری دارند، اما اینترنت آزادشان خیلی گرانتر هست. اما همچنان تماس صوتی واتساپی برای این مشترکین مناسبتر هست، مخصوصا اگر از بسته های حجی رایتل هم استفاده کنند.

نکته خیلی مهم: توجه داشته باشید همانطور که در ابتدای بند مربوط به رایتل نیز گفته شد، برای برخورداری از این نرخ ها باید فقط از اپراتور Zain استفاده کنید وگرنه مبالغ به طرز چشمگیری بیشتر خواهند شد!!!

نکات کلی و جدول تعرفه ها

بغیر از رایتل، دو اپراتور همراه اول و ایرانسل هزینه و کارکرد مکالمات را دقیقه ای حساب می کنند، یعنی از 1 تا 60 ثانیه مکالمه همگی یک دقیقه حساب می شوند، اگر شما 1دقیقه و 1ثانیه مکالمه کنید، دو دقیقه محاسبه خواهد شد.

پاسخ به تماس های ایرانی، شامل هزینه رومینگ برای دریافت کننده تماس هست (شخصی که در خارج حضور دارد)

در تعرفه حج اپراتورها دریافت پیامک رایگان هست.

افزایش نرخ سال 98 نسبت به 97 به دلیل افزایش نرخ ارز هست!

حتما پیش از سفر به سایت اپراتور خودتان مراجعه کنید و شرایط دقیقتر را آنجا هم ببینید. درکل تماس اینترنتی برای شما خیلی ارزانتر خواهد بود. جدول نرخ تعرفه حج اپراتورها در سال 98:

تعرفه حج اپراتورها در سال 98 ، دیجی دُکی

 

تیم اِلـبان سفری ایمن و به دور از هر خطر را برای کلیه عزیزان آرزومند است و از کلیه حجاج عزیز طلب دعای خیر دارد، ان شاالله که خدا از شما قبول بفرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید