تغییر فونت در انواع گوشی‌های اندروید

تغییر فونت اندروید، البان
نوشته شده توسط البان

گوشی های اندروید بر خلاف آیفون ها، به کاربر اجازه می دهند تا تغییرات ظاهری زیادی در محیط کاربری ایجاد کند. یکی از این تغییرات تغییر فونت هست. منظور از تغییر فونت، علاوه بر تغییر اندازه آن، تغییر در نوع نوشتار آن نیز هست.

مطلب مرتبط: معرفی اپلیکیشن گوشی و مسائل پیرامون آن

البان در ادامه روند تغییر فونت را برایتان آموزش می دهد، اما با توجه به نوع گوشی و نسخه اندروید نصب شده روی آن ممکن است کمی گزینه های متفاوت باشند، اما کلیت در همه یکسان هست. در صورت قدیمی بودن گوشی و نسخه اندروید نیز اصلا چنین گزینه هایی هم موجود نباشند!

تغییر فونت به وسیله تنظیمات خود گوشی

برای اعمال تغییرات مانند همیشه اولین گام رفتن به بخش تنظیمات گوشی Settings هست. این کار هم چند روش دارد، یا می توانید بالای صفحه را پایین کشیده و علامت مهره را بزنید و یا از طریق بخش اپلیکیشن های گوشی، گزینه تنظیمات را پیدا کرده و وارد آن شوید.

تغییر فونت اندروید، البان

در تنظیمات به دنبال گزینه Display باشید.

تغییر فونت اندروید، البان

در منوی باز شده گزینه Font Size and Style را پیدا کنید. هر ترکیبی یا بخشی از این کلمات هم ممکن است با توجه به نوع گوشی شما باشد.

تغییر فونت اندروید، البان

برای رسیدن به این بخش هم می توانید در همان صفحه ابتدایی تنظیمات، در بخش جستجو، عبارت Font یا فونت را بنویسید، خود گوشی شما را راهنمایی خواهد کرد.

در بخش فونت گوشی علاوه بر تغییر سایز فونت، تغییر فونت هم امکان پذیر هست. برای این کار روی گزینه Font Style بزنید.

تغییر فونت اندروید، البان

تعدادی فونت از پیش نصب شده برایتان نمایان خواهد شد و هر یک را که بخواهید می توانید انتخاب کنید. کاربران سامسونگ می توانند فونت های دلخواه دیگری را نیز دانلود و نصب نمایند، از طریق گزینه Downlond fonts.

تغییر فونت اندروید، البان

بعد از انتخاب این گزینه، وارد گلکسی استور می شوند و انواع فونت ها را می توانند ببینند و یکی را دانلود و نصب کنند.

تغییر فونت اندروید، البان

تغییر فونت با استفاده از لانچرها

اگر در گوشی شما گزینه تغییر فونت وجود ندارد، می توانید این کار را با انواع لانچرها (Launcher) انجام دهید. اما تغییر فونت فقط هنگامی حس و دیده خواهد شد که داخل خود محیط لانچر باشید، وگرنه محیط خارج از آن روی هم همان حالت پایه و پیش فرض خواهد ماند.

تغییر فونت اندروید، البان تغییر فونت اندروید، البان

ما دو لانچر Nova Launcher و Action Launcher را پیشنهاد می کنیم. وقتی که آنها را نصب و اجرا کنید، روند کار مشابه به همان هست که در بندهای قبلی گفتیم.

نکات مهم

در تغییر دادن اندازه و نوع فونت چند نکته را توجه داشته باشید:

  • ممکن است در صورت زیاد بزرگ کردن فونت در برخی از اپ ها نتوانید نوشته ها را به خوبی بخوانید. به نوعی برش بخورند و تطبیق پذیری آنها با سایز بزرگ فونت خوب نباشد. این موضوع در اپ های ایرانی بیشتر به چشم می خورد.
  • با تغییر فونت مانند تغییر اندازه، ممکن است برخی اپ ها با فونت جدید تطابق نداشته باشند.
  • چنانچه در هر یک از مراحل ذکر شده مشکلی داشتین، به راحتی می توانید از خدمات مشاوره تلفنی البان استفاده کنید. کافی است وارد سامانه البان به نشانی www.elbaan.com شوید و یک درخواست ثبت نمایید. کارشناسان ما برای رفع مشکلتان با شما تماس خواهند گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید