تلفای چیست؟ تماس صوتی بر بستر وای فای به چه معنا است؟

تلفای دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

حتما برایتان پیش آمده که در جایی باشید که دسترسی به اینترنت داشته باشید اما سیگنال اپراتورتان ضعیف باشد!؟ منظور از اینترنت همان ADSL خانگی یا محل کار است. در این حالت شما خیلی برای برقراری تماس و ارسال و دریافت پیامک مشکل خواهید داشت. تلفای یا همان تماس صوتی بر بستر وای فای درواقع حلال این مشکل است و به شما فرصت جدیدی می دهد.


شما با تلفای می توانید از طریق اینترنت و وای فای به دیگرانی که اصلا به اینترنت دسترسی ندارند تماس برقرار کنید!


حتما یکی از اپ های اجتماعی موجود را در گوشی خود نصب دارید. از این اپ می توانید انواع استفاده ها را داشته باشید، از جمله چت. چت نوشتاری ساده ترین نوع چت است و بعد از آن چت های صوتی و تصویری از انواع قوی تر و جالبتر به شمار می روند. شما به راحتی وارد یکی از این اپ ها شده و با دوستانی که در این اپ هستند می توانید انواع چت را داشته باشید. اگر آنلاین باشند که همان موقع می بینند و اگر آنلاین نباشند که بعدا خواهند دید.

Image result for wifi calling

حالا که ذهنتان آماده شده، می توانیم تلفای را هم توضیح دهیم. تلفای درواقع یک چت صوتی است از طریق اینترنت! حتما می پرسید که این امکان که قبلا هم با تمام آن اپ هایی که حتی خودتان هم گفتین قابل انجام بوده، پس دیگر تلفای چه نامی است و به چه کاری می آید؟ شما درست می گویید. اما یک تفاوت اساسی بین تلفای و چت صوتی معمولی وجود دارد که برایتان جالب خواهد بود.


مرتبط: VoLTE چیست؟


درصورتیکه اپراتور شما امکان VoLTE را فراهم کرده باشد (در پستی دیگر صوت روی بستر LTE به طور کامل توضیح داده شده است) شما می توانید در جایی که اینترنت دارید، از طریق اینترنت به سایرین تماس برقرار کنید! یعنی شما با تلفای می توانید از طریق اینترنت و وای فای به دیگرانی که اصلا به اینترنت دسترسی ندارند و تنها سیگنال اپراتور را دریافت می کنند تماس برقرار کنید!

مطلب مرتبط: آنتن گوشی و تعمیر مشکلات آن

البته به این نکته توجه داشته باشید که اولا اپراتور شما و اپراتور کسی که با او تماس می گیرید هر دو باید این امکان را داشته باشند. هزینه این نوع تماس ها هم از طرف اپراتور تعیین می شود. اما طرف مقابل اصلا متوجه نمی شود که شما چگونه با او تماس برقرار کرده اید و همچون تماس معمولی، تماس شما را دریافت خواهد کرد.

اما شما باید این قابلیت را در گوشی خود فعال کنید. در گوشی های اندروید 4.4 به بعد، وارد تنظیمات شده و عبارت wi-fi calling را جستجو کنید. این گزینه را فعال نمایید. در تنظیمات گوشی های آیفون درصورتیکه اپراتور مربوطه این قابلیت را فعال کرده باشد، عبارت Wi-Fi Calling در تنظیمات بخش Phone دیده خواهد شد. با فعال کردنش شما نیز می توانید از این امکان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید