آیا واتساپ جایگزین تلگرام می تواند باشد؟

واتساپ جایگزین تلگرام دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

اپ های اجتماعی بسیار زیادی در مجموعه نرم افزارهای موبایلی دیده می شوند. شاید نزدیک به بیست مورد در تیم اِلـبان بررسی شده اند تا یک مورد مناسب تر به شما توصیه شود تا به عنوان جایگزین تلگرام بتوانید از آن استفاده کنید. متاسفانه برخلاف تبلیغات های فراوانی که برای اپ های پیام رسان داخلی می شود، اما هنوز باگهای فراوانی دارند که کاربران را آزار می دهند. اما سعی در استفاده از آنها هم گزینه ای است که باعث دلگرمی تولید کنندگان آنها خواهد شد.


نزدیک به بیست مورد اپ اجتماعی در تیم اِلـبان بررسی شده اند


در این پست به واتساپ به عنوان یک جایگزین تلگرام می پردازیم. واتساپ چه ویژگی هایی دارد که می تواند به عنوان یک جایگزین محسوب شود؟ اولین نکته مهم در واتساپ امکان داشتن آن در حالت وب و بر روی رایانه است. اما حتما بایستی این اپ در ابتدا روی گوشی شما نصب و فعال باشد تا بتوانید از نسخه وب یا رایانه ای آن استفاده کنید. هنگام نصب روی رایانه یا بالا آمدنش در وب، یک کد نمایش داده می شود که شما بایستی در واستاپ گوشی خود در تنظیمات بارکد را خوانده تا اطلاعات روی نسخه رایانه ای سینک شوند.

Image result for whatsapp on pc

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های واتساپ به عنوان جایگزین تلگرام امنیت بالای آن است. در واتساپ از کدگذاری انتها به انتها استفاده می شود. یعنی هر آنچه در چت های شما رخ دهد کد شده و ارسال می گردد، و تنها و تنها گیرنده شما می داند کلید این کد چیست و می تواند کد آن ار باز کرده و ببیند. به نوعی بین هر زوج فرستنده و گیرنده یک کد یکتا وجود دارد که قابل شکستن هم نیست. بنابران امینت اطلاعات زیادی در این اپ وجود دارد.


مرتبط:مشکلات رایج در واتساپ و ترفندهای آن 


واتساپ، جایگزین تلگرام ، یک ویژگی دیگر هم دارد که در تلگرام نبود. علاوه بر تماس صوتی تلگرام، واتساپ امکان تماس تصویری هم دارد! کیفیت تماس ها در واتساپ بسیار مناسب و خوب است و جالب است بدانید که تماس صوتی واتساپ حتی از تماس صوتی اپراتورها هم ارزانتر می افتد (با احتساب اینترنت بسته ای اپراتورها و مقداری که مصرف می شود)


مرتبط: بررسی مکالمه صوتی در واتساپ


اما بگوییم از کمبودهای واتساپ نسبت به تلگرام! نداشتن کانال و تعداد کم اعضای یک گروه در واتساپ از منفی ترین کمبودهای واتساپ به شمار می روند. فعلا در نسخه اصلی واتساپ کانال نداریم، اما در نسخه بتا، نزدیک به یک سالی هست که صحبت از محدود کردن اعضای یک گروه در گذاشتن پیغام شده است، یعنی فقط درصورتیکه گروه، یک ادمین داشته باشد، او اجازه پست گذاشتن داشته باشد، و سایر اعضا هنگامی که پستی می فرستند با تایید ادمین در گروه منتشر می شود. اما تعداد اعضای گروه ها در واتساپ تنها 256 عضو می تواند باشد!

همانطور که می بینید، باوجود آنکه واتساپ در بین سایر اپهای اجتماعی بهترین گزینه هست، اما نسبت به تلگرام خیلی کاستی دارد. امیدواریم که مشکلات هرچه زودتر مرتفع شده و تلگرام در ایران رفع فیلتر شود تا همه بتوانند به خوبی از آن بهره ببرند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید