تماس های تبلیغاتی خسته تان کرده؟ آنها را پاسخ ندهید تا کمتر شوند!

تماس های تبلیغاتی ، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

با وجود غیرقانونی اعلام شدن تماس های تبلیغاتی اما باز هم شاهد آن هستیم که این تماس ها وقت و بی وقت مزاحمت ایجاد می کنند و خواهان ارائه محصولی به کاربر هستند. تنها راه کمتر کردن آن ها پاسخ ندادن است!

مطلب مرتبط: آنتن دهی گوشی موبایل و مسائل مرتبط با آن

تماس های تبلیغاتی چه هستند؟

شرکت هایی هستند که برای ارائه محصول خود و به نوعی تبلیغات و بازاریابی، از اصوات ضبظ شده استفاده می کنند. به اصطلاح تماس روباتی هم می گویند. یک پیام ضبط شده که گاها از کاربر نیز درخواست اقداماتی هم می کنند و مثلا برای آشنایی با فلان محصول شرکت می خواهد که یکی از اعداد را انتخاب کند.

تماس های تبلیغاتی ، اِلـبان

حتما برای شما هم پیش آمده است که چه روی موبایل و چه روی تلفنی ثابت، شماره ای با شما تماس بگیرد که تعداد زیادی صفر در انتهای آن وجود داشته باشد. البته که تماس از شماره داخلی شرکت ها هم همین گونه می افتد، اما تعداد صفر های تماس های شرکت ها کمتر و حداکثر 3 عدد هست درحالیکه در تماس های تبلیغاتی تعداد صفر زیاد هستند.

چگونه از شر تماس های تبلیغاتی خلاص شویم؟

اپ هایی هستند که می توانید به واسطه آن شماره های تبلیغاتی را مسدود کنید، اما همیشه جواب نمی دهند و بعضا پولی هم هستند. خیلی راه نرم افزاری را توصیه نمی کنیم. بهترین راه برای پیشگیری از تماس های تبلیغاتی بیشتر، پاسخ ندادن به آنها هست. وقتی شما یکی از این تماس ها را پاسخ می گویید، روبات ها به شما علاقه مند تر می شوند و تماس های بیشتری را روانه شما می سازند. اما اگر ناامیدشان کنید و پاسخ نگویید دیگر خیلی کمتر تماسی را به شما ارجاع خواهند داد.

تماس های تبلیغاتی ، اِلـبان

برای شروع خوب هست که هر تماس این مدلی را بلاک کنید. مسدود کردن شماره حداقل باعث می شود که مجدد از همان شماره گزیده نشوید. در کنار این کار، شماره شرکت هایی که احتمالا از داخل آنها با شما تماس گرفته می شود را هم در مخاطبان خود ذخیره کنید تا یک موقعی به اشتباه تبلیغاتی فرضشان نکنید. شرکت هایی مانند آنها که دوست یا آشنایتان در آن کار می کند، شرکتی که از آن خدماتی نظیر اینترنت میگیرید و …

اگر شما شیوه دیگری می شناسید، خوشحال می شویم آن را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید