تمیز کردن جای شارژ در گوشی های آیفون، روشی ساده برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی

تمیز کردن جای شارژ دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

گاهی ممکن است گوشی آیفون شما به راحتی شارژ نشود و با وجود استفاده از کابل و شارژر همراه اصلی خود گوشی باز هم موفق به شارژ گوشی نشوید. یکی از محتمل ترین موارد این مشکل، کثیف شدن درگاه شارژ گوشی شماست. در ادامه روش هایی برای تمیز کردن جای شارژ گوشی آیفون شما خواهیم گفت.

همین مورد ساده بعضا کاربران را وادار به اقدام برای تعمیرات موبایل آیفون خود می کند، در حالی که نیازی نیست.


مرتبط: حل بسیار از مشکلات آیفون با ترفندی ساده


در درگاه شارژ گوشی، اگر با دقت نگاه کنید (حتی روی کابل هم می توانید ببینید) پین های فلزی زیادی وجود دارند که خیلی هم حساس هستند. چنانچه هریک از این پین ها خم شوند یا آسیبی ببینند، مجبور خواهید شد کلا سوکت شارژ گوشی خود را تعویض نمایید که برای این کار می توانید روی تعمیرکاران مجرب البان حساب کنید، کافی است یک درخواست ثبت کنید تا مشکلات به سادگی حل شوند.

پیشنهاد اول برای تمیز کردن جای شارژ استفاده از هوای با فشار هست. یا فوت کنید (البته خیلی مراقب باشید که آب دهانتان را داخلش نریزید) یا که از دستگاه های دمنده با فشار نسبتا مناسب استفاده کنید. حتما مراقب آن بخش های ظریف ذکر شده در بند قبلی باشید. فشار زیاد هوا هم می تواند به آنها آسیب وارد کند.

تمیز کردن جای شارژ البان

در وحله دوم، پیشنهاد ما استفاده از یک شی نوک تیز همچون سوزن یا خلال دندان است. خیلی مراقب باشید. بهتر هست برای تمیز کردن جای شارژ این شی را خیلی با فشار به چپ و راست نکشید. سعی کنید سوزن یا خلال دندان را به صورت مایل وارد درگاه شارژ کنید و به سمت بالا بکشید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که در کناره های سوکت شارژ دو خار وجود دارد که کابل شارژ را به نوعی نگه می دارند. خراب شدن این خارهای فنری هم می تواند شما را به دردسر و هزینه اضافی دچار کند.

پیشنهاد آخر ما این است که خودتان کاری نکنید و از افراد با تجربه تر و حرفه ای بخواهید این کار را برایتان انجام دهند. آنها به خوبی با تمامی اجزا ریز داخل جای شارژ آشنا هستند و خوب می دانند که به چه نحوی کار تمیز کردن را انجام دهند تا به گوشی کمتر آسیب وارد شود. یک راه ساده و کارآمد هم استفاده از تکنسین های با تجربه و ماهر دیجی دُکی است. برای این کار کافی است یک درخواست در سایت اِلـبان به نشانی www.elbaan.com ثبت نمایید تا کارشناسان جهت ارائه مشاوره رایگان و همچنین انجام سرویس در محل با شما تماس بگیرند.

فیلم تمیز کردن جای شارژ برای برطرف کردن مشکل شارژ آیفون

8 دیدگاه

  • سلام گوشیم اقتاده توی اب بلافاصله خاموشش کردم و بعد 2 ساعت گذاشتمش توی برنج . الان روشن میشه همه چیشم اوکیه اما وایفاش کلا روشن نمیشه!!!! چیکار کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام
      به سایت ما به نشانی http://www.digidoki.com مراجعه کرده و یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت جهت ارائه مشاوره رایگان و در صورت نیاز و رضایت شما، برای تعمیر و سرویس گوشی اقدام کنند

  • سلام من جای اتصال هندذفیری یکم کثیف شده وقتی میخوام ازش استفاده کنم صدا قطع وصل میشه
    لطفا کمک کنید

  • سلام لطفا جواب منو زود بدید مشکل دارم،،،، من گوشیم حداقل 3ماه یک بار باید عوض بشه سوکت اصلی هم ميندازم اما بعد از 3ماه خراب میشه الانم شارژ قط و وصل میشه چراغ فلت گوشی روشنه ولی شارژ نمیکنه

  • سلام تبلت لنووی من وقتی میزنمش با شارژرش سریع یک تصویر میاد و میره و روشن نمیشه.چند ماهه درست نمیشه سوکت شارژرشم 5 سال هست تمیز نکردم.ممکنه دلیلش اون باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • سلام
      اگر مدت زمان زیادی است که تبلت خاموش بوده، ممکنه باتری آسیب دیده باشد
      اما کثیف بودن درگاه شارژ هم می تواند دلیل شارژ نشدن باشد
      اگر نبود، در سامانه تعمیرات موبایل البان یک درخواست رایگان ثبت کنید تا کارشناسان با شما تماس گرفته و رایگان راهنماییتان کنند. https://elbaan.com/repair/

دیدگاهتان را بنویسید