iOS 12 دیشب به صورت هم زمان در تمام دنیا ارائه شد! آیا با iOS 12 نیاز به گوشی جدید داریم؟

iOS 12 دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

در روز 17 سپتامبر مصادف با 26 شهریور در ساعت 21:30 به وقت تهران، همزمان با سایر کشورها، iOS 12 برای محصولات اپل ارائه شد. به همین بهانه می خواهیم توضیح مختصری در ارتباط با قابلیت های اضافه شده در این به روز رسانی برایتان ارائه دهیم.

iOS 12 اِلـبان

افزایش سرعت

در iOS 12 سرعت در همه چیز افزایش می یابد. گوشی شما سریعتر شده و بهتر پاسخ می دهد، اپها 40 درصد سریعتر باز می شوند. دوربین 70 درصد سریعتر باز می شود (هنگامی که صفحه قفل است و روی آن دست می کشید). صفحه کلید تا 50درصد سریعتر باز می شود و دیگر انیمیشن های در گوشی نیز سریعتر می شوند.

iOS 12 اِلـبان

تماس های گروهی در فیس تایم

با iOS 12 شما می توانید به صورت همزمان با 32 نفر مکالمه تصویری گروهی برقرار کنید! به هر تماس گروهی ای با گوشی، آیپد یا مک و یا حتی اپل واچ اضافه شوید، به صورت تصویری و یا صوتی. می توانید فرد مورد نظرتان را دو بار کلیک کنید تا برایتان در وسط قرار گیرد و صحبتهایش در اولویت باشد. از طریق یک پیغام شروع مکالمه می توانید ببینید که چه کسانی در این تماس گروهی شرکت دارند!

انواع فیلترها، استیکرها، افکت های نوشتاری و انیموجی های جدید به فیس تایم و آی مسج اضافه می شود. کدگذاری انتها به انتها چه در مکالمات گروهی و چه در چت انفرادی، یک مکالمه ایمن را برایتان خواهد داشت.

i-Message

در زمینه مموجی های کلی پیشرفت رخ داده و می توانید برای حالات مختلفتان از این امکان استفاده کنید.

دوربین زبان و چشمک شما را بهتر پیدا می کند. دوربین دارای افکتهای زیادی شده. انواع فیلترها را هنگام اشتراک گذاری عکس خواهید داشت. استیکر های جدیدی خواهد آمد. با توجه به اینکه با چه شخصی چت می کنید، به شما پیشنهاد اشتراک گذاری عکس داده می شود.

ضمنا همچون اندروید کدهای فعالسازی که به شما پیامک می شوند به صورت خودکار در اپ مورد نظر وارد می شوند!

iOS 12 اِلـبان

زمان استفاده از موبایل

در iOS 12 شما به راحتی می توانید مدت زمان و نوع استفاده تان از گوشی را رصد کنید. این کار را هم برای خودتان انجام دهید و هم برای فرزندانتان. می توانید دسترسی فرزندتان را محدود کنید، چه از نظر مقدار زمان قابل استفاده و چه از نظر اپهای در دسترس. حتی می توانید یک زمان خاموشی نیز تعریف کنید که بعد از آن اکثر امکانات گوشی از کار بیفتند تا فرزندتان بخوابد! 🙂

مدیریت اعلان ها

در iOS 12 این امکان اضافه شده که شما می توانید اعلان های خود را دسته بندی کنید. اعلان های مهم را انتخاب کنید که حتی در حالت مزاحم نشوید گوشی نیز متوجه شوید.

iOS 12 اِلـبان

بخش مزاحم نشوید

مدیریت این بخش خیلی حرفه ای تر می شود. می توانید گزینه ای را انتخاب کنید که در شب، هم صفحه نمایشتان خاموش شود و هم هیچ اعلانی برایتان نیاید تا صبح و اولین باری که قفل گوشی را باز می کنید! تعیین ساعت و زمان و حتی مکان نیز از دیگر امکانات این بخش هستند.

بخش عکسها

عکسها و لحظاتی برای شما! بهترین رخدادها و عکسهایی که شما درآنها هستید در این بخش دسته بندی می شوند. پیشنهاد برای اشتراک گذاری با توجه به فردی که می خواهید به او عکس ارسال کنید. کمک به یافتن راحت تر عکس ها. دسته بندی عکس ها برحسب موقعیت مکانی وزمانی. امکان ویرایش عکس های خام برای گوشی های با پردازنده A9 به بالا (یعنی آیفون 6اس به بعد).

دوربین

عکسهای پوتره خیلی بهتری می توانید بگیرید. یک اسکنر بارکد خیلی بهتر خواهید داشت. اپ هایی که از دوربین استفاده می کنند عملکرد خیلی بهتری پیدا می کنند. با کمک واقعیت افزوده می توانید از دوربین به عنوان یک خط کش دیجیتالی نیز استفاده کنید!


مرتبط: دلیل کند شدن آیفون ها با به روز شدن


سیری

در iOS 12 استفاده از سیری در یک کلام خیلی ساده تر شده و همه چیز در دسترس تر شده. اطلاعات سیری بیشتر شده، در زمینه اطلاعات غذایی، سلبریتی ها، رمزهای شما و …

امنیت

در بخش امنیت و حریم خصوصی هر جا که اپها مراقب نباشند iOS 12 مراقب خواهد بود! هنگام استفاده از مرورگرها و اپها. برایتان قوی ترین رمز ها را درست می کند و در آیکلاد ذخیره می کند. رمزهای پیامکی ذخیره می شوند و دیگر نگران دریافت نکردن این پیامک ها نخواهید بود. برای اتصالات عمومی، همچون اتصال به وای فای یا تلویزیون به راحتی به نزدیک شدن به یک گوشی آیفون دیگر رمزها را دریافت کنید

و…

خیلی تغییرات دیگر که باید به این نسخه به روز شوید تا بهتر آن را درک کنید.

این به روز رسانی برای گوشی های آیفون 5اس به بالا، آیپد مینی 2 به بالا و آیپاد نسل 6 ارائه شده است. با توجه به امکانات اضافه شده به گوشی و تا حدود زیادی همه گیر بودن این به روز رسانی، شما از تعویض گوشی و خرید گوشی نو، با این قیمت های گزاف بی نیاز خواهید شد. مراقب گوشی خود باشید، برای به روز کردن گوشی حتما دو تا سه هفته صبر کنید، بعد از استیو جابز آپدیت های اپل خیلی باگ دار بوده اند و اگر نیاز به تعمیر یا تعویضی در گوشی خود دارید، همین الان در سایت اِلـبان و صفحه تعمیرات موبایل آیفون یک درخواست ثبت نمایید تا بعد از دریافت یک مشاوره رایگان تلفنی در صورت نیاز گوشی تان در هر جایی که می خواهید تعمیر شود.

اگر گوشی شما ios 12 را میتواند دریافت کند و هنوز آن را به روز نکردین آموزش کامل این کار را می توانید در پست به روز رسانی گوشی آیفون و مشکلات احتمالی آن مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید