قوانین در هاوایی جریمه موبایل وضع کردند، برای عابرین پیاده!

جریمه موبایل دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

بارها از مضرات و خطرات استفاده مداوم از موبایل گفته شده و ما نیز چه در بلاگ و چه در کانال از این دست مطالب زیاد گفته ایم. حال این بار نوبت به عابرین پیاده رسیده! اگر قصد سفر به هاوایی و شهر هونولولو را دارید، مراقب باشید که هنگام گذر از خیابان ها (هر جایی که مخصوص عابرین نباشد) با موبایل خود کار نکنید! در این شهر جریمه موبایل وضع شده است!

مطلب مرتبط: تعمیرات گوشی


جریمه موبایل در این شهر برای بار اول 35 دلار، بار دوم 75 دلار و بار سوم 99 دلار می باشد.


بدین ترتیب اگر در شهر هونولولو مشغول عبور از خیابان باشید و یا در جاهایی غیر از مسیرهای عابرین پیاده باشید، باید فکر کنید که پشت فرمان ماشین هستید و حق ندارید از موبایل خود استفاده نمایید. جریمه موبایل در این شهر برای بار اول 35 دلار، بار دوم 75 دلار و بار سوم 99 دلار می باشد. جالب است بدانید که حتی اگر حادثه ای برایتان پیش بیاید از این قانون نمی توانید فرار کنید و جریمه موبایل بازهم برای شما وضع می شود!

جریمه موبایل اِلـبان

شهر هونولولو تلاش دارد با این کار اعتیاد کاربران در کار بی وقفه با موبایل را از بین ببرند و خودشان توصیه می کنند که بهتر است هنگام عبور از معابر ماشین رو گوشی را در جیب یا کیف خود بگذارید. البته این قانون جریمه موبایل یک استثنا هم دارد و آن تماس با مراکز اورژانس و اضطراری است! چنانچه شما با این مراکز تماس گرفته باشید و مشکلی را گزارش می دهید، دیگر جریمه نخواهید شد!


مرتبط: خطرات کار با موبایل و رانندگی همزمان


ممکن است کار با موبایل در محل عبور عابرین خیلی خطرناک نباشد، اما در خیابان و معابر ماشین رو بسیار خطرناک خواهد بود. شاید این جریمه ها باعث شوند تا کاربران موبایل بیشتر مراقب خود باشند.

البته راه حل دیگری نیز در برخی کشورها به کار گرفته شده است. استفاده از چراغ های راهنمایی روی زمین! بدین ترتیب شخصی که سرش پایین است و با گوشی خود مشغول، با دیدن این چراغ ها متوجه تقاطع خواهد شد و حواسش را بیشتر جمع می کند و مراقب سلامتی اش خواهد بود. در حال حاضر این طرح در شهرهای سیدنی استرالیا، آنتورپ بلژیک و یکی از شهرهای چین درحال اجرا هست.

امیدواریم تا فرهنگ عمومی به سمتی پیش برود که نیازی به وضع چنین قوانین نباشد و خود مردم این گونه کارهای خطرناک را انجام ندهند و بیشتر مراقب سلامتی خود باشند.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید