سلفی را چگونه بگیریم تا جان سالم به در بریم؟

سلفی دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

یکی از امکاناتی که اکثر گوشی های هوشمند امروزی دارند، وجود یک دوربین در جلوی گوشی است که وقتی از آن استفاده می کنیم همزمان می توانیم تصویر خود را هم در آن ببینیم. از این قابلیت برای گرفتن عکس از خود یا همان سلفی خیلی استفاده می شود و شرکت ها در محصولات خود در جهت بهبود کیفیت این دوربین جلو یا به اصطلاح دوربین سلفی تلاش می کنند. اما آیا می دانستید بین سال های 2011 تا 2017، تقریبا 260 نفر با میانگین سنی 22.94سال براثر گرفتن عکس سلفی مرده اند! با توجه به این آمار که برگرفته شده از یک مطالعه دقیق علمی است که در قالب یک مقاله چاپ شده است، بر آن شدیم تا روش های گرفتن عکس بی خطر را آموزش دهیم.

در جدول زیر آمار گوناگون مرگ و میر بر اثر گرفتن عکس selfie آورده شده است. جالب است که بالاترین آمار مربوط به غرق شدن می شود و این ناشی از گرفتن عکس در لبه های پرتگاه کنار دریاهاست که بادهای شدیدی هم می وزد. اما در ادامه راه های پیشگیری را برایتان خواهیم گفت.

مطلب مرتبط: هرآنچه در خصوص گوشی موبایل باید بدانید

سلفی اِلـبان

مراقب اطرافتان باشید

قبل از اینکه اقدام به عکس گرفتن کنید، یک نگاه دقیق به اطرافتان و مخصوصا پشت سرتان داشته باشید و انواع خطرات احتمالی را بررسی کنید. هنگام گرفتن سلفی شما به قدری به دوربین خیره می شوید و برای این کار متمرکز می شوید که اصلا متوجه اطرافتان نخواهید بود. در موقعیت هایی عکس بگیرید که برایتان خطر نداشته باشد. اگر شنا بلد نیستید هرگز روی قایق اقدام به عکس گرفتن نکنید، چون هر آن ممکن است تعادلتان برهم خورده و در آب بیفتید.

سلفی اِلـبان

حیوانات وحشی دوست شما نیستند

اگر به طبیعت می روید، باغ وحش رفته اید و یا هر جای دیگری که ممکن است حیوانات وحشی داشته باشد، خیلی بیشتر مراقب باشید. حیوانات وحشی اصلا دوست ندارند با شما سلفی بگیرند! ممکن است شما دوست داشته باشید که از یک موقعیت خیلی خاص عکاسی کنید، اما این موضوع می تواند به قیمت جان شما تمام شود! البته عکس خیلی جالبی برای آخرین لحظه عمرتان خواهد بود (شوخی 🙂 )

سلفی اِلـبان

ماشین ها و قطار سریع حرکت می کنند

ایستادن در اتوبان، در خط آهن و … اصلا کار درستی نیست. ماشین ها و قطار بسیار سریع در حال حرکت هستند. به عنوان مثال 60کیلومتر در ساعت یعنی 1 کیلومتر در دقیقه و یعنی تقریبا 17متر در ثانیه (به اندازه طول یک تریلی 18 چرخ!). همانطور که می بینید سرعت حرکت و جابجایی خیلی بیشتر از چیزی است که فکرش را بکنید، بنابراین خیلی مراقب باشید.

سلفی در حال رانندگی!

به هیچ عنوان درحال رانندگی از گوشی خود استفاده نکنید، چه برسد به انداختن عکس. عکس گرفتن یعنی حداقل 10 ثانیه حواس پرتی از جاده و خیابان و این یعنی حداقل 150متر جابجایی، یعنی تقریبا برابر با 37 عدد ماشین! خیلی مسافت زیادی هست، و هر آن ممکن است انسان، حیوان یا شیئی در جلوی شما ظاهر شود و شما که حواستان اصلا به خیابان نیست …

سلفی اِلـبان

ریسک های الکی نکنید

در حال حاضر شما می توانید با انواع افکت ها و کارهای جالب و ساده و بی خطر، عکس های خیلی خاصی بگیرید. اصلا لازم نیست که از یک ساختمان 10 طبقه خودتان را آویزان کنید تا یک عکس سلفی بگیرید. قرار است شما این عکس ها را به دیگران نشان بدهید و همگی لذت ببرید. این نشود که بگویند، عجب احمقی بود، به خاطر یک عکس سلفی خودش را کشت!!!

همواره مراقب خودتان باشید و اگر گوشی شما دچار مشکل شد به راحتی از طریق نوار ابزار زیر و یا سایت مرکز تعمیرات موبایل البان به نشانی www.elbaan.com مراجعه نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید