ضدعفونی کردن لپ تاپ در برابر ویروس کرونا

ضدعفونی کردن لپ تاپ ، البان
نوشته شده توسط البان

با توجه به شیوع سریع ویروس کرونا و زنده ماندن طولانی مدت آن روی سطوح مختلف (از 10 دقیقه روی دستان تا 20 روز روی استیل) تمیزکاری و ضدعفونی کردن اهمیت خاصی پیدا می کنند. البان در این پست در رابطه با نحوه صحیح ضدعفونی کردن لپ تاپ برایتان توضیح خواهد داد.

مطلب مرتبط: تعمیرات لپ تاپ

اگرچه می گوییم لپ تاپ، اما برای رایانه های معمولی و شخصی هم می توانید همین شیوه ها را به کار ببرید و تفاوتی با هم ندارند!

وسایل مورد نیاز برای ضدعفونی کردن لپ تاپ چه هستند؟

مهم ترین وسایلی که نیاز دارید پارچه تمیز و الکل است. البته اگر بخواهید لپتاپ خودتان را تمیز هم بکنید و آن را از هر گونه کثیفی، خاک، مو و … نیز پاک کنید چند وسیله دیگر هم نیاز خواهید داشت.

ضدعفونی کردن لپ تاپ ، البان

اسپری باد یکی از وسایلی است که می توانید با استفاده از آن تمام کثیفی های زیر کیبورد را بدون باز کردن لپ تاپ خارج کنید. اما این کار با توجه به هدف سالم سازی و ضدعفونی کردن لپ تاپ ضرورت ندارد.

شیوه صحیح ضدعفونی کردن لپ تاپ چگونه است؟

همانطور که برای ضد عفونی کردن موبایل آموزشی قرار دادیم تا علاوه بر در امان ماندن از کرونا، گوشی سالمی داشته باشید، این آموزش را هم با همین جهتگیری برایتان آماده کرده ایم.

ضدعفونی کردن لپ تاپ ، البان

0- پیش از هر گونه اقدامی لپ تاپ یا رایانه خود را خاموش کنید و تا پایان یافتن فرآیند آن را خاموش نگه دارید!

1- اگر اسپری باد دارید، اول لابلای صفحه کلید را اسپری کنید. (هنگام انجام اینکار ممکن است خاک زیادی بلند شود، لطفا مراقب باشید)

2- بعد از بادگیری، یک دستمال تمیز برداشته و روی دستمال کمی الکل یا مایع ضدعفونی اسپری کنید (هرگز به صورت مستقیم مایع را به سطوح رایانه یا لپ تاپ اسپری نکنید).

  • پارچه نباید خیلی خیس شود و اگر شد کمی صبر کنید تا کمی از رطوبتش کاسته شود.
  • با این دستمال در ابتدا صفحه نمایش را تمیز کنید (ممکن است چندین مرتبه صفحه نمایش را لمس نمایید و مخصوصا در لپ تاپ، صفحه نمایش روی صفحه کلید می آید)
  • بعد از صفحه نمایش، صفحه کلید را با پارچه الکلی تمیز کنید.
  • سپس نوبت به ماوس می رسد.
  • اگر از رایانه استفاده می کنید، کیس را فراموش نکنید، مخصوصا توجه داشته باشید که کدام بخش ها را بیشتر لمس می کنید.
  • پشت و بدنه لپ تاپ را هم در مرحله نهایی با دستمال الکلی تمیز کنید.

 ضدعفونی کردن لپ تاپ ، البان

3- بعد از آنکه این اقدامات را انجام دادید، کمی صبر کنید تا لپ تاپ کاملا خشک شود و سپس می توانید لپ تاپ خود را روشن کنید.

نکات مهم هنگام ضدعفونی کردن لپ تاپ

هرگز روی صفحه کلید و یا صفحه نمایش اسپری نکنید! حساسیت لپ تاپ نسبت به موبایل این هست که ارتباط به مدارهای داخلی از بیرون سریع تر و راحت تر است. بنابراین باید مراقب بود تا لپتاپ خیلی خیس نشود. ممکن است از طریق اسپری مستقیم، مایعات به داخل برد راه پیدا کنند و دردسرهای دیگری به وجود بیایند.

ضدعفونی کردن لپ تاپ ، البان

ضدعفونی کردن لپ تاپ یا رایانه نباید فقط یک بار انجام گیرد. منظور این هست که وقتی یک بار این کار را انجام می دهید، لپ تاپ تان برای همیشه پاک نمی ماند و لازم هست مجدد آن را برای استفاده بعدی ضدعفونی کنید.

بعد از ضدعفونی کردن، سعی کنید با دستان تمیز و شسته شده با لپ تاپ یا هر وسیله دیگری کار کنید تا زحمات شما به واسطه تمیز نبودن دستانتان از بین نرود.

کلام آخر

آنچه خواندید آموزشی بود از سمت البان در راستای پشت سر گذاشتن شرایط کرونایی به بهترین شکل. امیدواریم تا با رعایت مسائل بهداشتی و تا حد امکان ماندن در خانه هرگز به کرونا مبتلا نشوید.

گروه البان برای تمامی هم وطنان و مردم عزیز آرزوی سلامتی و موفقیت دارد.

#کرونا_را_شکست_میدهیم

8 دیدگاه

  • اگر من فقط خودم از لپ تاپم استفاده کنم و کسی دیگه ای بهش دست نزنه ، ایا بازهم برای جلوگیری از کرونا هر روز باید این کار رو انجام بدم؟

    • سلام
      موضوع این هست که خود شما همیشه دستتان پاک نیست و ممکن است آلوده باشد. اگر قبل از استفاده از لپ تاپ دستان خود را کاملا با توجه به آنچه متصدیان بهداشت گفته اند تمیز کنید و شخص دیگری از لپتاپتان استفاده نکند مشکلی پیش نخواهد آمد
      و همینطور کسی روی لپتاپتان سرفه یا عطسه نکند

  • سلام
    اگر به صورت مستقیم روی صفحه لپتاپ الکل اسپری کنیم و آن را خشک کنیم مشکل ساز خواهد بود ؟

    • سلام
      می تواند مشکل آفرین باشد، اگر خدای ناکرده قطرات الکل به داخل صفحه نمایش نفوذ کند یا روی کیبورد بریزد و وارد برد شود، می تواند آسیب های جدی برساند

  • سلام، وقت به‌خیر. من موقع ضدعفونی کردن حواسم پرت شد و کمی از الکل ریخت روی صفحه نمایش لپتاپم. البته سریع با دستمال خشک پاکش کردم ولی کار دیگه‌ای هم لازمه بکنم؟ خیلی ممنون.

  • سلام
    روی لپ تاپ آب ریخته ، سریع خاموشش کردم، آیا لازم هست توی برنج هم مثل گوشی موبایل که می گن بزارم ؟

    • سلام
      خیر، اما اگر می توانید باتری را جدا کنید و تا خشک شدن کامل لپ تاپ صبر کنید.
      اگر قبل از روشن کردن، لپ تاپ را برای سرویس هم پیش تعمیرکاران ببرید خیلی بهتر خواهد بود تا خدای ناکرده سولفاته داخل بورد باعث سوختن بخشی از لپ تاپ نشود.
      با ثبت یک درخواست رایگان در سامانه تعمیرات البان به نشانی https://elbaan.com/ کارشناسان شما را راهنمایی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید