قتل حین رانندگی ، قاتل: راننده، علت قتل: گوشی همراه، مدت زمان ارتکاب قتل: فقط چند ثانیه!

رانندگی با موبایل، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و تعطیلات عید. بسیاری از هم میهنان عزیزمان در صدد و تدارک رفتن به مسافرت هستند. در نتیجه جاده ها شلوغ و بسیاری از شهرها همچون تهران از حالت عادی بسیار خلوتتر می شوند و رانندگی بدون ترافیک، تجربه ای غیرقابل تکرار در بقیه ایام سال، برای افراد در شهر خواهد بود خواهد بود.

مطلب مرتبط: تعمیرات گوشی


!! بابت این پست و آمار ناراحت کننده آن پیشاپیش پوزش می طلبیم، اما با کمی دقت می توانیم به راحتی جلوی این آمار فجیع مربوط به رانندگی را بگیریم !!


نکته ای هست که باید به آن توجه داشت. در جاده های فرعی و شهرهای خلوت هیچگاه فکر نکنیم که فقط ما در جاده  هستیم! هرگز تنها بودن خود را بهانه ای برای عدم توجه به کاری که می کنید قرار ندهید، هر لحظه ممکن است شخص یا موجودی زنده در جلوی ماشین سبز شود و عدم توجه راننده به مسیر می تواند خسارت های جبران ناپذیری به بار بیاورد.

TeenCrashInfographic-DigiDoki

آمار تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو، اِلـبان

آمار عجیب اما متاسفانه واقعی

طبق آمارهای موثق در امریکا، که آمار تصادفات آن بسیار کمتر از ایران است، در سال 2013 تعداد 3154 نفر در اثر عدم توجه به جلوی راننده جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده اند. این در حالی ست که در آن سال هنوز موبایل ها پیشرفت های امروزی را نداشتند. توجه شما را به آمار جالب دیگری در این راستا جلب می کنیم:

  • تعداد 1.6میلیون تصادف به دلیل مشغولیت راننده با گوشی همراهش است
  • 330هزار مصدوم در سال به دلیل تایپ کردن راننده با موبایلش است
  • 25درصد از حوادث رانندگی در امریکا به دلیل پیامک نوشتن و رانندگی بوده
  • نوشتن پیامک 6 برابر خطرناکتر از رانندگی در حالت مستی می باشد!
  • پیامک زدن و کارهایی از این قبیل خطرناک ترین کارها هنگام رانندگی محسوب می شوند.
  • و 

توجه داشته باشید که این آمارها مربوط به امریکا هستند که هم خودروها ایمن تر و هم رانندگی ها با احتیاط بیشتری صورت می گیرند و متاسفانه در ایران آمار تفکیکی در دسترس نیست.

در هر ثانیه چند متر حرکت می کنید؟

آیا می دانید ماشینی که با سرعت 90کیلومتر در ساعت حرکت می کند، ثانیه ای چند متر حرکت می کند؟ با یک ضرب و تقسیم ساده، این ماشین در هر ثانیه 25متر حرکت می کند. حال اگر راننده ای که با این سرعت حرکت می کند تنها 4 ثانیه وقت صرف نگاه کردن به گوشی خود بیاندازد، معادل یک زمین فوتبال، 100 متر به جلوتر رفته است! طول یک ماشین تقریبا 4 متر است و هر ثانیه معادل است با تقریبا 6 ماشین پشت سر هم. مراقب باشیم این یک ثانیه ها تبدیل به جان یک بی گناه نشود!

آمار فوتی های ایران به علت حوادث رانندگی ، اِلـبان

آمار فوتی های ایران به علت حوادث رانندگی، اِلـبان

متاسفانه حوادث رانندگی یکی از اصلی ترین دلایل مرگ و میر در ایران به شمار می روند. در اینجا البان از تمامی شما عزیزان خواننده این درخواست را دارد که هنگام رانندگی خیلی مراقب باشیم و ایام را به کام خود و خانواده هایی تلخ نکنیم.

رانندگی بدون موبایل، اِلـبان

رانندگی بدون موبایل، اِلـبان

خواندن پیامک و پاسخگویی به تلفن همراه دیر نمی شود، می تواند صبر کند تا من نگه داشته و بعد پاسخش را بدهم. بنابراین دیگر هنگام رانندگی این کارها را نخواهم کرد، شما چطور؟ آیا حاضرید به خود قول دهید که هنگام رانندگی، موبایلتان را کنار بگذارید؟

مطلب مرتبط: نحوه ترک کار با موبایل حین رانندگی

5 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید