مشکل Activation آیفون چیست و چگونه می توان آن را برطرف نمود؟

مشکل Activation آیفون ، البان
نوشته شده توسط البان

یکی از شکایاتی که برخی از کاربران آیفونی از گوشی شان داشته اند مشکل Activation آیفون بوده است. درخواست هایی برای این منظور در سامانه البان ثبت شده است و بخاطر همین موضوع پستی آموزشی در این راستا برایتان منتشر می کنیم.

مطلب مرتبط: تعمیرات موبایل آیفون

مشکل Activation آیفون چیست؟

هنگامی که هر یک از محصولات اپل را در ابتدای کار راه اندازی می کنید، باید یک اپل آیدی با رمز به آن بدهید. این اپل آیدی و رمز به آن محصول اصطلاحا قفل می شوند. دیگر نمی توان بدون برداشتن این اپل آیدی و رمز، اپل آیدی دیگری به آن گوشی یا محصول اپلی اختصاص داد.

مطلب مرتبط: وصل و قطع کردن اپل واچ از آیفون

این موضوع برای خاطر امنیت دار شدن محصولات اپل و مخصوصا گوشی های آیفون هست. به این ترتیب اگر گوشی آیفون دزدیده شود، بدون دانستن رمز اپل آیدی گوشی به حالت اولیه بر نمی گردد. در صورت خرید گوشی دست دوم، چنانچه صاحب قبلی به درستی اپل آیدی خود را از روی گوشی برنداشته باشد، نمی توانید از گوشی استفاده کنید. این موضوع در رابطه با اپل واچ هم صادق هست.

مشکل Activation آیفون ، البان

به علاوه، خود کاربر هم باید برای برخی اقدامات مانند ریست فکتوری کردن گوشی رمز اپل آیدی خودش را وارد کند.

در هر کدام از این موارد که گفته شد، چنانچه نتوانید رمز اپل آیدی را وارد کنید، دچار مشکل Activation آیفون می شوید! مدام پیام می آید و این مشکل را به شما می گوید و می خواهد تا رمز اپل آیدی را وارد کنید.

راه حل مشکل Activation آیفون چیست؟

همانطور که مختصرا در بند قبل اشاره کردیم، باید با وارد کردن رمز اپل آیدی مشکل Activation آیفون را برطرف کنید. اما ممکن است در این رابطه چند موضوع پیش بیاید که آنها را هم شرح می دهیم:

  • فراموشی رمز اپل آیدی

در صورت فراموشی رمز اپل آیدی تنها در صورتی که به ایمیل اپل آیدی دسترسی داشته باشید به راحتی می توانید اقدام به بازیابی رمز اپل آیدی نمایید. اما اگر شرایط ذکر شده در پست https://blog.elbaan.com/آیا-فراموشی-رمز-اپل-آیدی-راه-حلی-دارد؟/ را نداشتین، حتما مراقب باشید و اقدامات ذکر شده در آن پست را انجام ندهید.

عوض کردن ایمیل اپل آیدی ، دیجی دُکی

اگر اپل آیدی کارتی خریداری کرده اید، هر چه زودتر اقدام به ساخت اپل آیدی برای خودتان بکنید و در این زمینه می توانید از راهنمایی کارشناسان البان هم با مشاوره رایگان تلفنی بهره بگیرید.

  • رفع مشکل Activation آیفون از راه دور

اگر هنوز به صاحب قبلی گوشی دسترسی دارید، اصلا نگران نشوید. امیدوار باشید که اگر او رمز اپل آیدی خود را فراموش نکرده باشد و یا در صورت فراموشی بتواند آن را بازیابی کنید، می توانید مشکل Activation آیفون را برطرف کنید. در این صورت تنها باید از او بخواهید تا نسبت به برداشتن اپل آیدی خود از روی گوشی اقدام کند. برای این کار باید اقدامات زیر را انجام دهد:

  1. با اپل آیدی اش وارد سایت https://www.icloud.com/find شود.
  2. روی گزینه All Devices کلیک کرده و بعد محصولی که در دست شماست را پیدا کند (آیفون یا اپل واچ یا آیپد)
  3. اگر گزینه Remove From Account برای آن موجود هست، باید آن را انتخاب کند.
  4. اگر آن گزینه موجود نبود، ابتدا باید با گزینه (در مورد آیفون) Erase iPhone ابتدا اطلاعاتش را از روی گوشی پاک کند و سپس گزینه Remove From Account که برایش فعال شده است را انتخاب کند.

مشکل Activation آیفون ، البان

با این اقدامات ساده، مشکل Activation آیفون به راحتی حل خواهد شد.

  • رفع مشکل Activation آیفون با کمک شرکت اپل

اگر در کشوری هستید که نمایندگی اپل وجود دارد، با در اختیار داشتن جعبه گوشی و رفتن به آن مرکز، شاید آنها بتوانند با شما کاری کنند. در حالت کلی این گونه نیست که بتوانند رمز اپل آیدی را از روی گوشی بردارند، اما تحت شرایطی می توانند این کار را بکنند!

جاسوسی اپ ، دیجی دکی

چگونه می توان در خرید مراقب بود؟

مشکل Activation تنها هنگام خرید محصولات دست دوم می تواند وجود داشته باشد. گوشی های نو این مشکل را ندارند، چون هنوز اپل آیدی روی آنها ست نشده است. اگر گوشی آیفون می خرید، حتما دقت داشته باشید که گوشی روی صفحه Hello، همان صفحه اولیه گوشی باشد. اگر اپل واچ دست دوم می خرید، همان موقع بخواهید که با گوشی خود متصلش کنید و اگر در اتصال اپل واچ به آیفون به مشکل Activation برخورد کردید، معلوم است فروشنده به درستی اپل واچ را ریست نکرده است!

!!اما در کل خیلی مراقب باشید، اپل آیدی گرچه خیلی چیز ساده ای به نظر می رسد، اما فراموشی رمز آن می تواند خیلی اذیت کننده شود و حتی گوشی شما را از کار بیندازد!!

وقتی هم که بخواهید گوشی خود را خاموش کنید، حتما اپل آیدی خود را از روی گوشی بردارید تا مشکلی برای خریدار پیش نیاید.

مشکل Activation آیفون ، البان

مشاوره رایگان البان

در هر کدام از کارهای ذکر شده، چنانچه به مشکل برخورد کردید، اصلا نگران نباشید. با یک ثبت درخواست رایگان، کارشناسان البان شما را کاملا راهنمایی خواهند کرد. برای این کار کافی است وارد سایت البان به نشانی www.elbaan.com شوید.

دیدگاهتان را بنویسید