نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ در ایران

نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ
نوشته شده توسط البان

سامسونگ سال‌هاست که به یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای دنیای موبایل در جهان تبدیل شده است. این شرکت معظم کُره‌ای با سیاست‌گذاری‌های درست خود سهم بزرگی از بازارهای بین‌المللی را به خود اختصاص داده است. ایران هم طبعا از این موضوع مستثنا نیست. اما نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ چگونه است؟ آیا امکان استفاده از خدمات پشتیبانی رسمی سامسونگ وجود دارد؟ و اگر دسترسی به چنین چیزی نداشتیم چه؟ باید چه کار کنیم؟ البان در این مطلب سعی می‌کند کمی بیشتر به این موضوع بپردازد.

گوشی سامسونگ

مشکلات نیازمند به تعمیر موبایل سامسونگ

ابتدا به چند نکته پیرامون مشکلات عمده‌ای که برای موبایل های سامسونگ پدید می‌آید اشاره کنیم.

ال سی دی گوشی سامسونگ

رایج‌ترین مشکل (که البته در بین تمامی برندها به همین شکل است) مربوط به ال سی دی گوشی های سامسونگ است. شکستگی صفحه نمایش موبایل که یقینا احتمال آن کم هم نیست نیاز به وجود نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ و یا شرکتی معتبر و متخصص را که بتواند خدمات خوبی ارائه بدهد، ضروری می‌سازد. در مطلب تخصصی دیگری به شکل مفصل در مورد مشکلات مختص ال سی دی گوشی موبایل و البته بررسی فناوری‌های ساخت آن پرداخته‌ایم. اما اینجا و به طور مشخص در خصوص گوشی‌های سامسونگ باید نکته‌ای را یادآور شویم.

سامسونگ در گوشی‌های خود بیش از سایر برندها از پنل‌های Super AMOLED استفاده می‌کند. چیزی که خب طبیعتا کیفیت تصویر خوبی را به ویژه از حیث کنتراست در قیاس با پنل‌های رایج به نمایش می‌گذارد. اما مساله‌ای که خوب است بدانید اینکه هزینه‌ی قطعه و البته تعویض ال سی دی و تاچ گوشی برای پنل‌های AMOLED بسیار گرانتر از مدل‌های دیگر است. علت اصلی آن هم گران‌تر بودن ذاتی این پنل‌هاست. پس خوب است این نکته را گوشه‌ای از ذهن خود به یاد داشته باشید. و اگر گوشی سامسونگ دارید در محافظت از صفحه نمایش آن دقت و مراقبت کافی به عمل آورید.

سایر مشکلات

سایر مشکلات رایج گوشی های سامسونگ اعم از مشکلات برد سامسونگ، باتری موبایل های سامسونگ، دوربین و تاچ گوشی و البته مشکلات نرم افزاری هم طبعا از مشکلات رایج دیگری هستند که بسته به مورد آن باید با متخصص مجربی مشورت و بعد اقدام کنید.


مطلب مرتبط: نمایندگی تعمیرات موبایل برای انواع برندها در ایران کجا هستند؟


نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ در ایران

یکی از معدود شرکت‌هایی که در بین تولیدکنندگان تلفن همراه نمایندگی رسمی آن در کشور ما وجود داشته سامسونگ است. علاوه‌بر مراکز فروش متعددی که به شکل رسمی گوشی های سامسونگ را می‌فروشند، نمایندگی‌های تعمیرات موبایل سامسونگ و خدمات پس از فروش آن نیز وجود دارند. البته طی سالیان اخیر و با پررنگ‌تر شدن روزافزون تحریم‌ها گاهی کمی این حضور سامسونگ در ایران نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. اما همچنان یکی از بهترین راه‌ها در گام نخست مراجعه به سایت رسمی سامسونگ فارسی (www.samsung.com/iran) است. با رجوع به این سایت و یافتن بخش پشتیبانی آن می‌توانید نمایندگی‌های رسمی سامسونگ را پیدا کنید. بدین‌ترتیب از بابت رسمی بودن و اصالت کار و البته اوریجینال بودن قطعات خیال راحتی خواهید داشت.

به روز رسانی – با توجه به موضوع تحریم های امریکا، نمایندگی سامسونگ مجبور شده تغییر نام داده و به عنوان سام سنتر درحال خدمات رسانی است.

نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ در تهران

اگر به طور مشخص نمایندگی‌های رسمی تعمیرات موبایل سامسونگ در تهران را در سایت رسمی سامسونگ ببینید، خواهید دید که تعداد زیادی ندارند. نمایندگی تعمیرات سامسونگ بازار موبایل ایران و یا نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ چارسو دو مورد از این گزینه‌ها هستند.

علاوه‌بر کم بودن این گزینه‌ها مشکلات دسترسی و رفت و آمد نیز هست، و اگر البته مشکلات دیگری هم نداشته باشند و بتوانند خدمات دلخواه شما را ارائه دهند. پس همواره وجود شرکت تخصصی تعمیرات دیگری که تعمیرات گوشی های سامسونگ را به شکل حرفه ای بتواند پوشش دهد ضروری است.

البته توجه داشته باشید که هزینه تعمیرات موبایل سامسونگ در نمایندگی ها معمولا بیشتر از بازار و نرخ گذاری آنها متفاوت با نرخ گذاری اتحادیه است.

اما چرا باید به نمایندگی مراجعه کرد؟ 

دو حالت افراد به نمایندگی مراجعه می کنند. اول به منظور خریدن محصول و دوم به منظور رفع خرابی و مشکلات آن محصول.

یکی از بهترین گزینه ها برای خرید، نمایندگی های واقعی هستند. نمایندگی هایی که گارانتی معبتر ارائه می دهند و در آینده هم می توانید آنها را همانجا بیابید.

اما حالت دوم یعنی تعمیر گوشی یا محصول خریداری شده از نمایندگی است. تا مادامی که محصول و گوشی موبایل شما دارای گارانتی است، مجبور هستید که برای حفظ گارانتی آن به نمایندگی مراجعه کنید. حتی اگر خرابی گوشی شما شامل گارانتی نباشد.

می دانیم که بسیاری از مشکلات در پوشش گارانتی نیستند، اما باز شدن و تعمیر گوشی در جایی غیر از نهاد گارانتی کننده یعنی ابطال گارانتی. بنابراین مجبور خواهید بود تا حداقل 18 ماه پس از خرید گوشی (مدت زمان معمول برای گارانتی) برای تمام مشکلات گوشی به گارانتی مراجعه کنید.

اما پس از اتمام دوره گارانتی، دیگر مجبور نیستید به نمایندگی مراجعه کنید. آن موقع باید ببینید که کجا به شما خدمات بهتری خواهد داد و چقدر روی تعمیراتش مطمئن است. نکته مهم مهلت تست بعد از تعمیرات است که قانونا یک ماه باید داده شود، اما اکثر مراکز تعمیراتی شما را از این حق محروم می کنند و به محض خروج از مغازه شان دیگر هیچ موردی برایشان پذیرفتنی نیست.

اما به غیر از نمایندگی روش های دیگری هم هستند. ما در البان و به پشتوانه‌ی تجربه‌ی چند ساله‌ی خود در تعمیرات موبایل می‌توانیم پشتیبان خوبی برای شما باشیم.

کاستن دغدغه تعمیرات گوشی سامسونگ در البان

ما در البان علاوه بر اینکه همواره از قطعات اوریجینال و شرکتی برای تعمیرات موبایل سامسونگ شما استفاده می‌کنیم، همواره تجربه و تعهد خود را نیز با تمام قوا به کار می‌بندیم.

هدف اصلی رضایت شماست و چیزی جز این نمی‌خواهیم. برای همین می‌توانید گارانتی تعمیرات موبایل البان برای تعمیرات موبایل سامسونگ را هم همواره حامی خود بدانید. این گارانتی با توجه به مشکل سخت افزاری گوشی شما می‌تواند بین یک تا شش ماه باشد.

علاوه بر اینها شعار همیشگی البان انجام تعمیرات در محل بوده است. هرچند که این روزها و با وجود شرایط خاص این بخش از خدمات را به شکل دیگری ارائه می‌دهیم. با دریافت و ارسال گوشی به وسیله‌ی پیک، دغدغه‌ی شما از بابت حمل و نقل و ترافیک و شلوغی‌های دیگر برطرف می‌شود. تنها کاری که شما باید انجام دهید ثبت یک درخواست رایگان در سایت البان (elbaan.com) است.

6 دیدگاه

  • سلام، خسته نباشین.
    امکان تعویض گلس ال سی دی همه‌ی مدل‌های گوشی‌های سامسونگ وجود داره؟ و اگه آره شما توی البان این کار رو انجام می‌دین؟

    ممنون.

    • سلام
      گلس به تنهایی همیشه شدنی نیست و باید مورد به مورد بررسی بشه و اگر بشه خیلی ارزونتر از تعویض کامل درمیاد
      بله، در البان انجام میدیم

  • سلام
    تفاوت نمایندگی با گارانتی رو متوجه نشدم. اگر من گارانتی گوشیم جای دیگه ای باشه آیا برای تعمیر می تونم ببرم نمایندگی سامسونگ؟

    • سلام
      در ایران کلا نمایندگی رسمی نداریم. نمایندگی جایی است که به صورت رسمی از خود کارخانه اجناس را می آورد و خدمات پس از فروش و تعمیرات را هم ارائه خواهد داد
      اما شرکت گارانتی کننده شرکتی است که روی کالاها ضمانت می دهد، یعنی اگر دستگاه در طول دوره گارانتی دچار مشکلاتی شود که مشمول گارانتی شود، این شرکت بدون دریافت هزینه باید مشکل را برطرف کند و یا یک گوشی جایگزین به شما بدهد
      از آنجا که در ایران نمایندگی رسمی نداریم، حتما برای مشکلات در طول دوره گارانتی باید به مرکز گارانتی که رو یا داخل جعبه گوشی وجود دارد مراجعه نمایید

    • سلام
      بهترین راهکار این هست که حتما قبل از شروع کار از تعمیرکار بخواهید که صفحه نمایش اولیه خودتان را نگه دارد. بعد از تعویض وقتی که گوشی خاموش است، صفحه نمایش اولیه خودتان را در کنار گوشی تعویضی قرار دهید و به صورت کامل بررسی کنید که چه تفاوت هایی دارد. رنگ دور ال سی دی، در حالت خاموش بودن میزان مشکی بودن صفحه، نحوه و اندازه نوشته برند صفحه نمایش و بعد گوشی را روشن کنید و به کیفیت صفحه و تصویر و رنگ سفید آن توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید