وضعیت سامسونگ و ال جی در ایران و بیانیه رسمی سامسونگ

وضعیت سامسونگ و ال جی در ایران ، البان
نوشته شده توسط البان

با اعمال تحریم های همه جانبه امریکا علیه ایران صحبت های زیادی در رابطه با وضعیت سامسونگ و ال جی در ایران شد. مخصوصا با تغییر تابلوهای سامسونگ و الجی این گمانه زنی ها قوت گرفتند تا اینکه خود سامسونگ بیانیه صادر کرد. در ادامه البان برایتان توضیح خواهد داد.

مطلب مرتبط: تعمیرات موبایل سامسونگ

داستان وضعیت سامسونگ و ال جی در ایران چیست؟

همزمان با قوت گرفتن شایعاتی مبنی بر رفتن سامسونگ و ال جی از ایران به دلیل تحریم های امریکایی، شاهد تغییر یافتن تابلوها و سردرهای نمایندگی های سامسونگ در سطح شهر بودیم. همین موضوع سبب شد تا موضوع رفتن سامسونگ و ال جی از ایران جدی شود.

وضعیت سامسونگ و ال جی در ایران ، البان

اما شرکت سامسونگ برای پایان دادن به این شایعات، یک بیانیه صادر کرد و در این بیانیه ضمن روشن کردن وضعیت سامسونگ در ایران به صراحت قید کرده که در کنار ایرانی ها می ماند و ایرانی ها قطعا از آخرین محصولات سامسونگ نیز برخوردار خواهند بود. متن بیانیه در انتهای همین پست آورده شده است.

در همین راستا شرکت ال جی نیز بیانیه و صحبتی مشابه داشته و اذعان کرده که تغییر دادن تابلوهایش به دلیل رفتن از ایران نیست و دلایل دیگری دارد.

مطلب مرتبط: المپیک زمستانی 2018، سامسونگ و ایران

اگر به تابلوهای سردر مغازه ها و نمایندگی ها توجه کنید برخی از آنها از سامسونگ به سام الکترونیک و از ال جی به جی پلاس تغییر نام داده اند. تغییر نامی که هنوز دلیل اصلی آن دقیقا مشخص نیست اما احتمالا تلاش برای دور زدن تحریم ها می تواند یکی از دلایل اصلی باشد.

همانطور که می دانید محصولات سامسونگ و ال جی درحال حاضر تولید داخلی هستند و به واسطه مونتاژ قطعات وارداتی در خود ایران ساخته می شوند و روی محصولات آن Made in IRAN خورده است. این تغییر نام نیز در همین راستا بوده است.

بیانیه سامسونگ و پاسخ شرکت ال جی در رابطه با شایعه رفتنشان از ایران

برای پایان دادن به شایعات وضعیت سامسونگ و ال جی در ایران بیانیه رسمی صادر شده از شرکت سامسونگ به شرح زیر است:

شرکت سامسونگ همواره نهایت احترام را برای خانواده‌ی هواداران و مصرف‌کنندگان خود در ایران قایل بوده و حضور و ارتباطی قوی با بازار بزرگ ایران داشته است. با وجود تحولات اخیر و مشکلات ایجاد شده در مسیر تبادلات مالی و کالایی، سامسونگ همچنان متعهد به حفظ دسترسی کاربران و هوادارن خود به جدیدترین محصولات و فناوری‌های خود است.

سیاست ما مبتنی بر حفظ حضور در بازار ایران در سال‌های اخیر و با وجود تمامی تحولات تغییر نکرده است. در همین راستا و با وجود همه‌ی مشکلات، سامسونگ رسما اعلام می‌کند که تعهد خود برای پشتیبانی و ارایه‌ی خدمات پس از فروش به محصولات سامسونگ در بازار ایران را بصورت کامل ادامه خواهد داد. در نتیجه کاربران محصولات این شرکت هیچ نگرانی در زمینه‌ی پشتیبانی و تأمین قطعات در آینده نخواهند داشت.

مطلب مرتبط: تعمیرات گوشی سامسونگ در ایران

وضعیت سامسونگ و ال جی در ایران ، البان

و پاسخ مدیر ارشد بازاریابی شرکت ال جی، آقای کاوه مفتخری به سوال زومیت در رابطه با وضعیت ال جی در ایران به ترتیب زیر است:

ما همچنان فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهیم و گلدیران نیز اجناس ال‌جی را موجود دارد و در حال فروش هستیم. اینکه برخی فروشگاه‌ها تابلوهای خود را عوض کرده‌اند به‌معنای پایان کار ال‌جی نیست. جی پلاس در حال تعویض تابلوهای خود است اما ال‌جی همکاری خود را همچنان با گلدیران ادامه می‌دهد و اجناس نیز در بازار موجود هستند، تابلوهای ال‌جی نیز هنوز هست و اینکه برخی مغازه‌ها تابلوی خود را تغییر می‌دهند بحث دیگری است.

اینکه این موضوع پایان کار ال‌جی در ایران است ۱۰۰ درصد شایعه بوده و عوض شدن تعدادی تابلو نشان‌دهنده‌ی پایان کار ال‌جی در ایران نیست. محصولاتی مانند موبایل، کولر گازی، تهویه هوا و تلویزیون‌های صنعتی و… درحال‌حاضر موجود هستند و حداقل تا یک سال آینده مشکلی از نظر موجودی این اقلام وجود ندارد. حتی در مورد خدمات پس از فروش نیز جای هیچ نگرانی نیست؛ انجام این کار سخت‌تر از قبل است اما همچنان خدمات پس از فروش ال‌جی مانند گذشته انجام می‌شود.

کلام آخر

وضعیت سامسونگ و ال جی در ایران یکی از نمونه های این چند سال اخیر در ایران هستند. شرکت های زیادی به دلایل تحریم از ایران رفته اند. موضوع مهم این هست که ما چقدر خود را آماده کرده ایم؟ آیا می توانیم بدون نیاز به دیگران روی پای خود بایستیم و تمام نیازهای خود را تولید و رفع کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید