پاور بانک برای گوشی بد است یا خوب؟

پاور بانک برای گوشی | تعمیرات موبایل البان
نوشته شده توسط البان

وقتی عمر گوشی از یک سال عبور می کند، با توجه به نوع و طرز استفاده ما از گوشی، اولین بخشی که ممکن است دچار مشکل شود، باتری گوشی است. خالی شدن سریعتر شارژ سبب می شود تا افراد به سمت پاور بانک روی بیاورند. حال سوال اساسی این است که پاور بانک برای گوشی بد است یا خوب؟ با البان همراه باشید تا در این رابطه برایتان توضیح دهد.

آیا پاور بانک برای گوشی مضر است؟

پاسخ این سوال هم می تواند بله باشد و هم خیر. کاملا بستگی به این دارد که چه نوع پاور بانکی تهیه کرده و استفاده می کنید.

کدام پاور بانک برای گوشی مضر است؟

شارژ شدن گوشی با استفاده از شارژر یک روند طبیعی است. اما شارژر چکار می کند؟ کار شارژر تبدیل کردن برق 220 ولت AC شهری با فرکانس 50 هرتز، به برق DC با ولتاژ و جریان نامی نوشته شده روی خود آداپتور است. در واقع تفاوت شارژرها در خروجی آنها در میزان جریان و ولتاژ است.

در پاور بانک نیز باید به این خروجی ها توجه داشت. حتما متوجه شده اید که جریان و ولتاژ مورد نیاز برای شارژ گوشی ها و تبلت ها با هم فرق می کنند. به عنوان مثال، جریان و ولتاژ مورد نیاز برای شارژ کردن گوشی های آیفون برابر با 1 آمپر و 5 ولت است در حالی که در اکثر گوشی های اندرویدی این مقدار برابر با 2 آمپر و 5 ولت است.

پاور بانک برای گوشی | تعمیرات موبایل البان

بنابراین نکته مهم این است که شما با اعداد صحیح و قابل قبول گوشی خود را شارژ کنید. اگر از خروجی پاور بانک خود مطمئن هستید می توانید جواب این سوال را هم خودتان بدهید. این خروجی باید در دو حالتی که شارژ خود پاور بانک زیاد است و حالتی که کم است تست شود.

همیشه از پاور بانک استفاده نکنید

پاور بانک به شما این امکان را می دهد تا از گوشی خود در حال شارژ در حرکت نیز استفاده کنید. این موضوع سبب می شود تا گوشی را همزمان استفاده هم بکنید. کلا استفاده از گوشی در حال شارژ اصلا توصیه نمی شود چون آسیب های جدی به باتری و خود گوشی وارد می آید.

نکته مهم بعدی دمای هوا است. در شرایطی که هوا بسیار گرم یا بسیار سرد است سعی کنید از پاور بانک استفاده نکنید. پاور بانک خودش نیز یک باتری است و دمای هوا روی عملکرد آن اثر می گذارد.

از آنجا که پاور بانک باتری است، ضربه خوردن به آن نیز می تواند خطرناک باشد. کاربر باید این موضوع را در نظر داشته باشد.

در صورتی که پاور بانک شما چند خروجی دارد، تا جای ممکن از خروجی ها به صورت همزمان استفاده نکنید. جریان های نامی نوشته شده روی پاور در حالت شارژ تکی صادق هستند

پاور بانک خوب

با توجه به نکات گفته شده، توصیه داریم حتما از یک پاور بانک استاندارد استفاده کنید و اگر می توانید خروجی آن را هم اندازه گیری کنید. البته توصیه کلی بر این است که تا جای ممکن از شارژر خود گوشی استفاده کنید.

اینکه پاور بانک خودش فست شارژ باشد و زود شارژ شود و بتواند گوشی را نیز به صورت فست شارژ، شارژ کند نیز می تواند قابلیت خوبی باشد. برخی پاور بانک ها هوشمند هستند و با اتصال دستگاه به آنها خودشان جریان خروجی شان را تنظیم می کنند.

2 دیدگاه

  • سلام، شما پاوربانک رو تعمیر هم می‌کنین؟ و یا اصلا قابل تعمیره و ارزشش رو داره؟ قبلا گوشیم رو پیش شما تعمیر کردم و راضی بودم واقعا. گفتم ببینم پاوربانکم رو هم می‌شه کاری کرد یا نه.

    • سلام
      بستگی به مشکلش داره. اگر در نگهداری شارژ و ارائه شارژ مشکل دارد، ارزش تعمیر ندارد، اما اگر مشکل در سوکت های آن باشد و از عمر آن خیلی نگذشته باشد، احتمالا ارزش تعمیر داشته باشد و ما هم در صورت پیدا شدن قطعات مناسب آن را تعمیر خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید