پیامک مبتنی بر محتوا چیست و تا چه عددی می‌تواند ماهیانه یا حتی روزانه به قبض موبایل شما اضافه کند

پیامک مبتنی بر محتوا دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

اگر قبض موبایل خود را دیده باشید، چه کاغذی و چه در سایت و ایمیل، شاید متوجه یک بند در هزینه ها شده باشید تحت عنوان پیامک مبتنی بر محتوا . گاهی این بند می تواند مبالغ زیادی از قبض شما را شامل شود بدون اینکه بدانید از کجا آمده و چرا باید پرداخت کنید. در ادامه در مورد آن توضیح کاملی خدمتتان ارائه خواهیم کرد.

 

“با پیامک های مبتنی بر محتوا تقریبا مبلغی بالغ بر

15هزار تا 60هزار تومان به قبض شما اضافه می شود”

حتما بارها شده که برایتان پیامکی آمده که فال حافظ بگیرید، یا نتایج فوتبال و یا خیلی موارد دیگر که به صورت ساعتی یا روزانه برایتان ارسال شود. در پیامک گفته شده کافی است مثلا عدد 1 را در پاسخ به این پیامک بفرستید. همین کار شما یعنی اینکه به اصطلاح این پیامک مبتنی بر محتوا را پذیرفته اید و ممکن است از پیامکی 50 تومان هزینه داشته باشد تا حتی مبالغی مانند 2000 تومان! حتما می دانید که وقتی این مبالغ در 30 روز ماه ضرب شوند تقریبا مبلغی بالغ بر 15هزار تا 60هزار تومان به قبض شما اضافه می شود. بدون اینکه حتی بخواهید هر روز این گونه پیامک ها را ببینید و بخوانید.

پس ممکن هست که شما کاملا تصادفی وارد این بازی شده باشید و البته با اختیار خودتان. اما گاهی اتفاق بدتری می افتد. مثلا شرکت در یک مسابقه پیامکی! و یا یک سوال پیامکی از شما پرسیده می شود و درخواست می شود تا در جواب عددی را ارسال کنید. به نوعی در واقع خودتان مجدد این سرویس را فعال می کنید اما از یک وادی دیگر. از وادی بی انصافی شرکت مقابل.

پیامک مبتنی بر محتوا اِلـبان

اما حالا از کجا باید فهمید که چه سرویس های فعالی دارید و اینکه هر کدام را چگونه غیرفعال کنید. ممکن است بتوانید تک تک این پیام ها را پیدا کنید و طبق دستورالعمل گفته شده در اولین پیامک این شرکت، کدی را ارسال کنید تا این پیامک مبتنی بر محتوا برایتان دیگر ارسال نشود.

اگر نمی توانید پیپیامک مبتنی بر محتوا را پیدا کنید، اصلا نگران نباشید. هر نوع گوشی ای که دارید و از هر کدام از اپراتورها که استفاده می کنید، کافی است کد دستوری *800# را وارد کنید. استعلام بگیرید. ببینید که چه مقدار سرویس فعال دارید. از طریق همین سامانه هم می توانید تمامی این سرویس ها را غیرفعال نمایید. با همین کد دستوری نیز می توانید کلیه پیامک های تبلیغاتی را نیز مسدود کنید.


مطلب مرتبط: تعمیرات گوشی


کلا خوب است که هرچند وقت یکبار این کد دستوری را وارد کرده و استعلام بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید