آیا کارتهای بانکی مغناطیسی با موبایل خراب می شوند؟

mobile-and-credit-cards-digidoki
نوشته شده توسط البان

حتما هرگاه هر یک از کارتهای بانکی را که گرفته اید در پاکت همراه آن یا در توضیحات کاربر بانکی هشدار دور نگه داشتن کارت از منابع مغناطیسی همچون تلفن همراه و … را دیده اید. اما آیا واقعا قضیه به این شدت نگران کننده است؟

مطلب مرتبط: آنتن دهی گوشی و مسائل پیرامون آن

در زندگی با موبایل باید مراقب وسایل دیگرمان نیز باشیم تا خدای ناکرده مشکلی برای آنها پیش نیاید. کارتهای مغناطیسی و عابر بانک ها یکی از این موارد است که سوالات زیادی در رابطه با آنها از البان پرسیده می شود.

کارتهای بانکی ، اِلـبان

کارت اعتباری، اِلـبان

کارتهای بانکی اعتباری و همچنین کارتهای مغناطیسی هتل ها دارای یک نوار مغناطیسی هستند که اطلاعات در آنها کد می شود. اگر این کارتها در معرض میدان مغناطیسی قوی قرار بگیرند دچار مشکل شده و کد روی آنها پاک می شود.

کارتهای بانکی ، اِلـبان

کارت هتل، اِلـبان

در مورد کارت های هتل، این کارت ها که باید مرتب کد و دیکُد شوند داستان کمی متفاوت است، این کارت ها از کارت های بانکی حساس تر هستند و علاوه بر این حتی در حالت عادی هم ممکن است پس از چند روز پاک شوند تا مهمان محترم مجبور باشد مجددا به واحد پذیرش هتل مراجعه کند!

تلفن همراه میدان مغناطیسی ضعیفی از خود منتشر می کند و این میدان در حدی نیست که کارت بانکی را خراب کند، زیاد ماندن گوشی و کارت کنار هم نیز نمی تواند مشکلی برای کارت ایجاد کند. بنابراین اگر کیف گوشی شما جای کارت دارد با خیال راحت کارت یا کارتهای بانکی خود را در آنها قرار دهید.

کارتهای بانکی ، اِلـبان

اثر آهنربا روی کارت اعتباری، اِلـبان

اما آنچه خیلی ها از آن غافل هستیم آهنربا است! در واقع این آهنرباهای موجود در بعضی جلدهای گوشی ها و کیف دستی ها قاتل اصلی کارتهای مغناطیسی به شمار می آیند و وقتی پای موبایل در میان باشد همه تقصیرها بر گردن او می افتد. در واقع خوب است بدانید که همه آهنرباها در اطراف خود میدان مغناطیسی به نسبت قوی دارند.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که خیلی از وقتها نقصهای فیزیکی علت اصلی خراب شدن کارت اعتباری مغناطیسی شما هستند، حالا ممکن است این نقص فیزیکی از کارتی دیگر یا گوشی شما حادث شده باشد ولی ربطی به امواج مغناطیسی ندارد!

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید