کلاهبرداری تلفنی به نام مخابرات و به کام تبهکاران

کلاهبرداری تلفنی ، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

به گزارش از مخابرات، اخیرا افرادی سودجو مبادرت به کلاهبرداری تلفنی کرده و خود را از سوی شرکت مخابرات معرفی می کنند. برای اثبات ادعای خود نیز روشی به کاربر پیشنهاد می دهند که او را مجاب می کند حتما تماس گیرنده از سوی مخابرات تماس گرفته است، اما متاسفانه این گونه نیست و باعث می شود کلاهبردار به خواسته اش برسد.

مطلب مرتبط: آنتن دهی گوشی و مسائل پیرامون آن

داستان کلاهبرداری تلفنی جدید چیست؟

در شگردی خاص، افرادی با شما تماس می گیرند و از شما خواسته ای طلب می کنند. خود را از سوی مخابرات معرفی می کنند و اعلام می کنند که در صورت عدم همکاری، مسئولیت عواقب ناشی از آن برعهده خود شخص خواهد بود. این افراد سودجو برای اثبات ادعای خود نیز از شما می خواهند تا با شماره ای که با شما تماس گرفته اند، تماسی برقرار کنید تا متوجه شوید این تماس از سوی مخابرات است! همین اقدام سبب شده تا افرادی به دام این کلاهبرداران بیفتند.

تماس از رادیو ، اِلـبان

مطلب مرتبط: تماس از رادیو از جنس کلاهبرداری

در ادامه می گوییم که این افراد از چه شگردی استفاده می کنند و شما باید چه کاری انجام دهید.

حقیقت ماجرا چیست؟

با توجه به اینکه شماره این افراد مانند شماره مخابرات نیست، شاید فکر کنید که چرا کاربران فریب می خورند. وقتی به چنین شماره ای تماس بگیرند چرا متوجه شخصی بودن خط نمی شوند؟

این کلاهبرداران، شماره خود را روی یکی از شماره های خدماتی شرکت مخابرات ایران (شماره های 2020 یا 2010 و …) دایورت می کنند یا همان انتقال می دهند. وقتی فرد با شماره کلاهبردار تماس می گیرد، تماس به این شماره ها منتقل می شود و گویی با شرکت مخابرات تماس گرفته اید!

کلاهبرداری تلفنی ، اِلـبان

با دیدن اینکه گویی کلاهبردار حقیقت می گوید، سایر حرف هایش را نیز باور می کند و دیگر در پی تحقیق نخواهد بود و در دام این کلاهبرداری تلفنی می افتد.

راه حل چیست؟

برای پیشگیری و جلوگیری از تکرار این موضوع، شرکت مخابرات در صدد است تا هر گونه انتقال تماس به شماره های سازمانی را غیرممکن سازد تا از کلاهبرداری های این چنینی جلوگیری کند. البته این کار نیاز به همکاری اپراتورها و شرکت ها و سازمان ها نیز دارد.

اما راه حل دیگر این است که کاربران مراقب باشند. برای چنین مواردی راه های زیادی هست که بتوان تحقیق کرد. دریافت پیامک و یا تماس و اعلام اینکه بدهکار هستید یا موارد مشابه، دلیلی نخواهد بود تا بلافاصله نسبت به پرداخت بدهی اقدام نمایید. در این موارد حتما از طریق شماره های سازمان مربوطه مورد را استعلام نمایید. حتی پیامک های قبوض که همیشه به دست شما می رسند هم قابل پیگیری هستند، چه قبض پیامکی تلفن ثابت و چه قبض تلفن همراه.

!!چنانچه با شما چنین تماسی گرفتند، حتما مراتب را به پلیس 110 یا پلیس فتا اطلاع دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید