کنترل کردن رجیستری گوشی در طرح رجیستری چگونه است؟

کنترل کردن رجیستری گوشی دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

از ابتدای سرکار آمدن آقای جهرمی به عنوان وزیر مخابرات، طرح رجیستری موبایل از سوی ایشان به شدت پیگیری شد و اجرا شدن آن را همگان ملاحظه می کنیم. این طرح از 28مهرماه آغاز شد و در اولین مرحله محصولات اپل را در برگرفته و از 14آذر ماه به صورت محکم و قاطع برای تمام محصولات اپل اجرایی می شود. اما راه کنترل کردن رجیستری گوشی چگونه است؟ در این پست به شما آموزش خواهیم داد.

راه کنترل کردن رجیستری گوشی چگونه است؟

همانطور که پیشتر هم توضیح داده ایم هر گوشی یک شماره شناسایی جهانی دارد تحت عنوان IMEI که روی جعبه و داخل خود گوشی موجود هستند. اولا باید کنترل کنید که شماره شناسه روی جعبه و داخل گوشی یکی باشند. برای پیدا کردن این شماره داخل گوشی دو راه وجود دارد، یکی آنکه به بخش درباره گوشی بروید و دیگر اینکه کد *#۰۶# را شماره گیری نمایید تا این شناسه روی صفحه گوشیتان نمایان شود.

وقت شماره شناسه را بدست آوردید، برای کنترل کردن رجیستری گوشی کافی است این شماره شناسه را یا به شماره 30008887 پیامک کنید، یا از طریق کد *7777# ارسال کنید و یا از طریق سامانه همتا به نشانی https://hamta.ntsw.ir/Account/Login?ReturnUrl=%2F و یا سایت اینترنتی گمرک ایران به نشانی https://epl.irica.ir/ImeiInfoView?0 آن را کنترل کنید.

 

آقای وزیر تاکید کرده اند که تا قبل از 14آذر هیچکدام از گوشی ها مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد و چنانچه بعد از کنترل کردن متوجه شدید که گوشی شما در لیست نیست، نگران نشوید. اما با وجود این صحبت آقای وزیر، گزارشاتی از بازار وجود دارد که خریداران آیفون ایکس با پیغام خطا مواجه شده اند و به آنها مهلت استفاده 30 روزه داده شده تا گوشی خود را رجیستر کنند.

نکته مهم دیگر این است که اگر می خواهید یک گوشی را که از خارج خریداری کرده اید به ایران بیاورید و بیش از یک ماه از آن استفاده کنید، باید هنگام ورود به گمرک فرودگاه رفته و مبالغ مربوط به گمرکی آن را بپردازید. واردات گوشی تلفن همراه توسط مسافران مشمول ۴ درصد حقوق گمرکی و یک درصد سود بازرگانی است که بر اساس بخشنامه مرکز واردات گمرک ایران سود بازرگانی دو برابر محاسبه می شود. علاوه بر این ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و یک درصد عوارض هلال احمر نیز توسط گمرک ایران اخذ می گردد که مجموع حقوق و عوارض گمرکی واردات گوشی تلفن همراه مسافری ۱۶درصد محاسبه و در سرویس مسافری گمرکات اخذ و اطلاعات شناسه بین المللی گوشی تلفن همراه (IMEI) در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی توسط ماموران گمرک جهت فعال سازی ثبت می گردد.

5 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید