آنفالو کردن در اینستاگرام به چه شکلی است و بعد از آن چه می‌شود؟

آنفالو کردن در اینستاگرام ، البان
نوشته شده توسط البان

این روزها که برای همه‌ی ما زندگی با موبایل به شکل روزافزونی آمیخته شده است، اصطلاحاتی مانند فالو و آنفالو کردن در اینستاگرام کلماتی هستند که دیگر شاید برای کمتر کسی ناآشنا باشند. فالو کردن یعنی دنبال کردن و آنفالو کردن یعنی به نوعی فرد یا پیج را ترک کردن! البان برایتان توضیح می دهد که وقتی شخص یا پیجی را آنفالو می کنید چه اتفاقی می افتد و اینکه چه مواردی تغییر می کنند.

آنفالو کردن در اینستاگرام دقیقا چیست و چگونه انجام می‌شود؟

آنفالو کردن متضاد فالو کردن است. وقتی شما شخصی را فالو می کنید، در صفحه شما پست ها و استوری هایش را می توانید ببینید و با آنفالو کردن، دیگر پست ها و استوری هایش برایتان نمایان نمی شود.

برای آنفالو کردن در اینستاگرام دو راه وجود دارد. هم داخل تایم لاین یا فید خودتان، وقتی پست شخص مورد نظر را دیدین، روی سه نقطه مقابل نامش زده و گزینه unfollow را بزنید. و هم می توانید به پیج شخص یا شرکت خاص بروید و روی گزینه Following زیر بیو و بالای پست های فرد بزنید و بعد گزینه unfollow که قرمز رنگ هست را انتخاب کنید.

آنفالو کردن در اینستاگرام ، البان

اتفاقاتی که بعد از آنفالو کردن در اینستاگرام می افتند

ملاحظه کردین که آنفالو کردن کار سختی نیست. اما سوال اینجاست که آیا باز هم می توانید پست هایش را با رفتن به صفحه اش ببینید؟ آیا او متوجه می شود که شما آنفالواش کردین؟ آیا پیام های دایرکت شما پاک خواهند شد؟ اینها مواردی هستند که می خواهیم در ادامه به آنها پاسخ دهیم.

آیا می توان پست های فرد را بعد از آنفالو کردن دید؟

بعد از آنفالو کردن فرد یا شرکت، پست های او دیگر در فید (feed) یا تایم لاین شما دیده نخواهد شد. اما اینکه آیا می توانید به صفحه او رفته و همانجا پست ها و استوری هایش را ببینید به این بستگی دارد که صفحه اش خصوصی (private) یا عمومی (public) باشد.

اگر صفحه فرد آنفالو شده، خصوصی باشد، شما مانند حالت عادی نمی توانید پست هایش را ببینید و اگر هم عمومی باشد می توانید ببینید. درواقع پاسخ به این سوال ربطی به آنفالو کردن فرد ندارد!

آیا بعد از آنفالو کردن در اینستاگرام طرف مقابل می تواند پست های شما را ببیند؟

آنفالو کردن امری یک طرفه هست. یعنی شما او را آنفالو می کنید و ممکن است او همچنان شما را فالو کند. بنابراین اگر شما هم او را آنفالو کنید، باز هم او پست ها و استوری های شما را خواهد دید، اما شما نمی بینید.

برای اینکه دسترسی او برای دیدن پست هایتان را محدود کنید یا باید او را بلاک کنید و یا باید به بخش فالوورهای خودتان بروید و او را Remove کنید.

لایک ها و کامنت های شما چه می شوند؟

اگر پست های آن فرد را لایک کرده باشید و یا کامنت هایی نوشته باشید، با آنفالو کردن پاک نمی شوند! همه سر جایشان می مانند.

آیا دایرکت ها هم پاک می شوند؟

پیام های دایرکت مستقل از فالو کردن و نکردن شخص هستند. یعنی شما حتی می توانید به شخصی که فالو نمی کنید هم دایرکت بدهید.

بنابراین آنفالو کردن شخصی در اینستاگرام دایرکت شما با او را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

آیا امکان فالو کردن مجدد شخص وجود دارد؟

امکان فالو کردن مجدد شخص یا پیج شرکتی وجود دارد. البته او متوجه می شود که شما دوباره فالو اش کردید.

آیا شخص متوجه آنفالو کردن ما می شود؟

خیر! شخص متوجه نمی شود که شما او را آنفالو کرده اید. اما اگر شخص فعالی بودید که همیشه پست هایش را لایک کرده و کامنت می گذاشتید، ممکن است نبود شما را متوجه شود.

در ادامه می گوییم چگونه می توان آنفالو کردن دیگران را فهمید.

چگونه می توان متوجه آنفالو کردن در اینستاگرام شد؟

با رفتن به لیست افرادی که شما را فالو می کنند، ندیدن فرد یعنی او شما را آنفالو کرده است. اگر به نام خاصی شک دارید، سرچش کنید. اگر پیدا نشد که یعنی شما را آنفالو کرده و اگر دیده شد یعنی هنوز شما را فالو می کند!

آنفالو کردن در اینستاگرام ، البان

حال بعد از اینکه با موارد مختلف و مرتبط با آنفالو کردن در اینستاگرام آشنا شدید، در ادامه ترفندهایی در همین زمینه برایتان خواهیم گفت.

بدون آنفالو کردن، پست های یک شخص خاص را نبینید

زمانی هست که از پست های یک فرد خاص خسته شده اید و نمی خواهید مدتی پست هایش را در فید خود ببینید و یا آن شخص اکانت خصوصی دارد و نمی خواهید دسترسی خودتان را از پست هایش محدود کنید و یا نمی خواهید در آینده با فالو کردن مجدد، او را متوجه آنفالو کردن خود کنید. تمام اینها یعنی می خواهید پست هایش را نبینید ولی بدون آنفالو کردن. راه حلش را برایتان داریم.

امکان ساکت یا mute کردن، امکانی است که به شما اجازه می دهد پست یا استوری های شخص مورد نظر را در فید خود نبینید! این امکان به صورت مجزا برای استوری و پست مهیا هست و می توانید آن ها را جداگانه mute کنید.

آنفالو کردن در اینستاگرام ، البان

برای mute کردن پست ها کافی است در یکی از پست های فرد مورد نظر روی سه نقطه مقابل نامش بزنید و گزینه Mute را بزنید و برای mute کردن استور هایش، کافی است انگشتتان را روی دایره استوری او نگه دارید و بعد گزینه Mute را بزنید!

اجبار دیگری به آنفالو کردن شما

هر آنچه تا اینجا گفته شد، مربوط بود به اینکه شما شخصی را آنفالو کنید، حال سوال اینجاست که چکار کنیم تا شخص دیگری را وادار به آنفالو کردن خودمان بکنیم.

بصورت اشاره ای این موضوع را در بندهای قبلی نیز گفتیم اما حالا مفصل تر در موردش خواهیم گفت. اگر می خواهید شخصی شما را دیگر فالو نکند، کافی است وارد بخش فالوورهای خودتان شوید، نامش را پیدا کرده و گزینه Remove جلوی نامش را بزنید.

با این کار او متوجه نخواهد شد، مگر آنکه بعد از مدتی که چیزی از شما نمی بیند کنجکاوی کرده و به پیحتان بیاید و متوجه شود که دیگر شما را فالو نمی کند. اگر اکانت شما خصوصی هم باشد که برای فالو کردن مجدد باید از خودتان هم اجازه بگیرد!

رفع مشکل آنفالو کردن در اینستاگرام

ممکن است شما شخصی را آنفالو کنید، اما همچنان در فالووینگ های شما باشد.

اول اینکه ممکن است هنگام آنفالو کردن او، نت شما ضعیف بوده باشد و این مورد ضبط نشده باشد. مجدد و در شرایطی که از اینترنت خود مطمئن هستید او را آنفالو کنید.

دوم هم اینکه اگر مشکل از نت نبود، یک بار از اکانتتان لاگ اوت و سپس لاگ این کنید.

کلام آخر

البان در این پست هر آنچه در زمینه آنفالو کردن لازم باشد را برایتان توضیح داد. اما یک نکته کلی را در نظر داشته باشید. آنفالو کردن را مانند بلاک کردن نبینید. و کلا فضای مجازی و رفتار افراد در آن را خیلی جدی نگیرید.

آنفالو کردن ممکن است 1001 دلیل داشته باشد و تنها یک مورد از آن ناراحتی و کدورت باشد. اگر از پیجی خوشتان می آید، لازم نیست به دلیل اینکه شما را آنفالو کرده شما هم مقابله به مثل کنید. کلا ریلکس باشید و فضای مجازی را مخزن اسرار خود نکنید.

اگر باز هم در استفاده از اینستاگرام موبایل خود دچار مشکل شدید می توانید به پستی که لینک شده است مراجعه کنید و یا سوال خود را در پایین همین پست بنوبسید تا کارشناسان مرکز تعمیرات موبایل البان پاسخ شما را در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه نمایند.

51 دیدگاه

  • سلام چرا تو عکس اولی سه نقطه رو که میزنم انفالو برای من نمیات بروز رسانی هم کردم همونه ممنون میشم راهنمایم کنید

    • سلام
      اگر طرف را فالو کرده باشید، بعد چه داخل پروفایلش و چه یکی از پستهایش وقتی روی 3 نقطه بزنید، گزینه آنفالو باید وجود داشته باشد

    • سلام
      فقط باید صبر کنید
      در اینستاگرام انجام دادن یک کار تکراری به دفعات زیاد در مدت کم باعث اعمال چنین محدودیت هایی از طرف اینستاگرام می شود. وقتی یک بار محدود می شوید، حساسیت اینستاگرام به شما بیشتر هم می شود. اگر باز هم این کار را انجام دهید، ممکن است دفعه بعد به جای 48 ساعت، یک هفته شما را محدود کند

  • سلام وقتتون بخیر من پیجی رو آنفالو کردم و حالا اسمش رو نمی دونم و میخوام پیداش کنم آیا راهی هست

    • سلام
      وقت شما هم بخیر
      اگر یکی از پستهایش را برای شخص دیگری فرستاده باشید، در بخش پیام ها (دایرکت ها) میتونید پیداش کنید، وگرنه باید حدس بزنید تا پیداش کنید

    • سلام
      متوجه سوال شما نشدم. لطفا بیشتر توضیح دهید. آنفالو کردن در اینستاگرام شماره کسی را از گوشی شما حذف نمی کند

  • سلام.
    من شخصی رو آنفالو نکردم.اما در فالویینگ من بود و در فالوورزهای من نبود.امابعد مدتی از پیج من به او درخواست فالو داده شد.و از اون برعلیه من استفاده شد.میشه کمکم کنید

    • سلام
      چیزی که ما متوجه شدیم این است که شما شخصی را فالو می کردین و او شما را فالو نمی کرده است. بدون اینکه شما کاری کرده باشید، از طرف شما آنفالو شده و مجدد به او درخواست فالو کردن داده شده است.
      اول اینکه آن فرد می تواند شما را از اینکه فالوئش کنید آنفالو کند.
      درمورد درخواست مجدد ممکن است اکانت شما هک شده باشد

  • سلام، من استوری کسی رو دیدم اما بعد، ایشون رو آنفالو کردم. صفحه ایشون خصوصی هست. حالا میخوام بدونم توی بازدیدهای استوریشون، اسم من باقی میمونه؟؟

  • سلام من یکی رو آنفالو کردم همانطور که وی بالا گفتید که لایک و کامنت پاک نمیشوند و باقی میمانده بعد حتی اگه پرفایلم واسمم رو عوض کنم توی کامنت هم عوض میشه یا همون پرفایل واسمم قدیمی سرجاش میماند واگه میشه بگید چگونه میشه کامنت ها و لایک ها رو حذف کرد

  • من یه پیجی که خیلی دوستش داشتم رو اشتباهی انفالو کردم یعنی بجای شیر کردنش دستم خورد رو انفالو اسمش یادم نیس راهی هست انفالو هامونو ببینیم ؟

    • سلام
      متاسفانه چنین گزینه ای وجود ندارد
      اما اگر قبلا برای کسی پیامی از این پیج فوروارد کرده باشید، وقتی به دایرکت خودتان مراجعه کنید و در پیام های ارسالی به آن فرد را بگردید می توانید یکی از پست های آن پیج را یافته و مجدد فالو کنید

  • سلام
    یکی منو آنفالو کرده وقتی من به پیجش میرم برا من زده فالوینگ درصورتی که پیجش برای من بستس.(دوتا پیجا, هم من هم اون شخص پرایوت هست)
    حالا سوال اینه اون می‌تونه پست من و ببینه یا نه؟

    • سلام
      اینکه شما پیج او را فالو می کنید دلیل نمی شود که بتواند پیج شما را ببیند. چون پیج شما پرایوت هست، تا وقتی کسی شما را فالو نکند نمی تواند پست هایتان را ببیند

    • سلام
      اولا، اصلا پیج کاریتون را پرایوت و عمومی نکنید. این کار خیلی کار خوبی از نظر اینستاگرام نیست و کلا پیج کاری بهتره که عمومی باشد
      ثانیا، فالو و آنفالو کردن کاری است که می تواند به قیمت از دست دادن پیجتان تمام شود. اصلا انجام ندهید. کلا اکشن های اینستاگرام را به تعداد محدود انجام دهید وگرنه اینستاگرام اکانت شما را ابتدا محدود و سپس کلا می بندد

    • سلام
      احتمالا این کار را زیاد کرده اید و اینستاگرام برای مدتی شما را محدود کرده.
      نباید این گونه کارها را زیاد انجام دهید وگرنه اینستاگرام شما را به عنوان روبات در نظر می گیرد و برای چند ساعت یا چند روز فعالیت هایتان را محدود می کند

  • درود حدود ۲ هزار نفر انفالو کردم ولی الان پیجم نمیاره بالا خطا میزنه .میشه راهنمایی کنید

    • سلام
      تعداد کارهایی که در روز در اینستاگرام می تونید بکنید محدود هست. وقتی از حد عبور کند، اینستاگرام پیج شما را تا چند روز غیرفعال می کند و هیچ کاری نمی توانید بکنید. اگر بعد از گذشت این زمان باز هم این موضوع تکرار شود ممکن است به قیمت از دست دادن پیجتون تمام بشه

  • سلام وقت بخیر
    من یه نفرو فالو‌کردم اما بعد بلاک کردم، دوباره از بلاک دراوردم، متوجه میشه که فالوش کرده بودم؟

    • سلام
      وقت شما هم بخیر
      وقتی کسی را فالو می کنید، برایش یک اعلان می رود که فالوئش کردین، اما وقتی آنفالو می کنید دیگر اعلانی نمی رود

    • سلام وقت بخیر من حدود دو سه هفته ای میشه میخوام چند نفرو و آنفالو کنم نمیشه.مثلا ۴۲ نفرن فالوینگ دارم میخام بشه ۳۰تا کمش میکنم میزنه آنفالو ولی دوباره میشه همون ۴۲ نفر.قبلا میشد الان نمیشه اصلا.دلیلش چیه دقیقا؟!

      • سلام
        الان یکی از بزرگترین مشکلات همه ما سرعت افتضاح اینترنت هست که با فیلترشکن بدتر هم میشه
        خیلی از این مشکلات هم ناشی از همین موضوع هست. شاید اصلا اتصالتون اوکی هم نباشه و برای همین اعمال نمیشه

  • ایا بعد از بلاک کردن پیج یک فرد او متوجه میشود که از طرف ما بلاک شده است؟

  • سلام من فردی رو دستم خورد فالو کردم ولی بعدش بلافاصه آنفالو و دیلیت اکانت کردم. آیا پیام اینستاگرام که من فالوش کردم براش می ره؟

  • سلام من خیلی اتفاقی متوجه شدم یکی از بستگانم که فالو داشتم اون هم من رو فالو داشت انفالو شده یعنی رفتم داخل پیجش پست هاشو ببینم دیدم پیجش برام قفل شده و زده شده فالوبک ، یعنی من اونو فالو ندارم ولی اون فالو داره درسته؟حالا مطمئنم اصلا امکان نداره من انفالوش کرده باشم این چطوری ممکنه؟

    • سلام
      ممکنه پیجش رو پرایوت (خصوصی) کرده باشن و شما را ریموو (remove)
      به همین خاطر باید مجدد درخواست فالو کردن بدین تا اکسپت کنه

  • سلام
    بنده پیج‌م پرایوته و یک نفر که اونم پیجش پرایوت بوده رو آنفالو فقط کردم اما ریمو یا بلاک نکردم
    میخوام بدونم الان که آنفالوش کردم پستهاواستوری‌های منومیتونه ببینه یا نه
    باتشکر

    • سلام
      اگر ایشون هم شما را آنفالو کرده باشند نمی تونند پست ها و استوری هاتون را ببینند. اگر نکردند، می تونید او را remove کنید

  • سلام
    چرا کسی که دیگه جزو فالورهای شخص دیگه ای نیست ، ولی با سرچ اسمش میاد که این شخص دنبال شونده توسط فلانیه در صورتیکه فلانی در فهرست فالوورهاش نمیاد ؟؟

  • درود بر شما….خدا قوت
    سوال در مورد نمایش انلاینی بعد از بلاک کردن داشتم
    پبج منو انفالو و بلاک کرده و بعد چند ماه مجدد فالو کرد
    با اینکه نمایش انلاینی هر جفتمون فعاله ،انلاینی من برای طرف مقابلم مشخصه اما از اون برای من مشخص نیستش .
    ممنون میشم راهنماییم کنید …

  • سلام و درود. شخصی هست ک هردو هم رو فالو داشتیم. ولی بعد اون فرد ریمو و انفالو کرد. الان ک میخایم هم رو فالو داشته باشیم اینستا این امکان رو بهمون نمیده و اخطار میزنه. بقیه رو راحت میتونیم فالو کنیم ولی فقط همدیگه رو نمیتونیم فالو کنیم.. بلاک هم نکردیم

  • Try again later
    We respect certain activity to protect our community.
    این ارور رو برام میاره چند ثانیه بعد از اینک شخص رو فالو میکنم. (ادامه مطلبی که نوشتم)

  • سلام من جدی دارم دیوونه میشم
    پیجم کاری بوده و مدتی دست یکی افتاده بود اونم حدودا 3,000 نفر رو فالو کرده حالا میخوام انفالو کنم اما هی برمیگردن
    یعنی دوتا آنفالو میکنم صفحه رو رفرش‌ میکنم دوباره هستن
    نتم سرعت بالاست، vpn ام خوبه اما… کم‌کم کنید

  • سلام وقت بخیر من یه نفر آنفالو ریمو کردم الن میخوام همدیگرو فالو کنیم اما هیج جوره نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید