امنیت اطلاعات شما در صورت داشتن اکانت در این سایت ها در خطر است

امنیت اطلاعات دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

در حالی که شما در حال استفاده از اینترنت معمولی هستید، عده ای در به اصطلاح اینترنت سیاه (Dark Web) مشغول کارهایی نظیر هک کردن و به خطر انداختن امنیت اطلاعات شما هستند. در این فضا شما می توانید همچون بازار سیاه همین اطلاعات را به قیمت های کم و زیاد خریداری کنید و در حال حاضر اطلاعات 617 میلیون کاربر مربوط به 16 سایت با قیمت 20هزار دلار برای فروش موجود است!

مطلب مرتبط: تعمیرات لپ تاپ با مشاوره رایگان تلفنی

معمولا ما به نقض قوانین توسط سایت های مختلف مخصوصا در حوزه امنیت اطلاعات نه خیلی کار داریم و نه خیلی متوجه هستیم که چه گزینه هایی را اوکی می کنیم. البته این کار را هم نمی توان به همین سادگی ها دید و معمولا چرخانندگان اصلی اینترنت مراقب این گونه موارد هستند. اما حالا باگی در 16 سایت ایجاد شده که هکرها در اینترنت سیاه توانسته اند از طریق آن به اطلاعات 617 میلیون کاربر دست پیدا کنند. این اطلاعات شامل نام کامل، تاریخ تولدهای موجود در آن کاربری، آدرس های ایمیل و رمزهای عبور می شود.

سایت های مشکل ساز برای امنیت اطلاعات کدامند؟

اگر در یکی از سایت های زیر کاربری دارید، شما هم در خطر هستید:

Dubsmash (162 million), MyFitnessPal (151 million), MyHeritage (92 million), ShareThis (41 million), HauteLook (28 million), Animoto (25 million), EyeEm (22 million), 8fit (20 million), Whitepages (18 million), Fotolog (16 million), 500px (15 million), Armor Games (11 million), BookMate (8 million), CoffeeMeetsBagel (6 million), Artsy (1 million), and DataCamp (700,000

امنیت اطلاعات اِلـبان

اعداد نشان دهنده تعداد کاربران مورد تهاجم است. برخی از این سایت ها به هک شدنشان اقرار کرده اند. اما تمام هک های انجام شده در لیست بالا مربوط به چند روز اخیر نیست و ممکن هست که حتی یکی دو سال پیش هم اتفاق افتاده باشند.

حالا چه کار کنیم؟

اول یک راه پیشگیرانه بگوییم. وقتی از ایمیل خود به عنوان یوزرنیم در سایتی استفاده می کنید، هرگز رمزتان را برابر با رمز ایمیلتان نگیرید. سعی کنید متفاوت باشد و سعی کنید این رمز برای هر سایت متفاوت باشد.

اما اگر در این سایت ها اکانت داشته اید، هر چه زودتر رمز ایمیل و کاربری خود در این سایت ها را تغییر دهید. اگر در این سایت ها هم پرداخت داشته اید، شاید بهتر باشد رمز کارتتان را هم تغییر دهید!

آیا تا به حال اطلاعات من به سرقت رفته است؟

اگر مطمئن نیستید و یا دوست دارید بدانید که امنیت اطلاعات شما چگونه هست و آیا تا به حال مورد سرقت اطلاعات قرار گرفته اید یا خیر، می توانید از سایت مربوط به این کار استفاده کنید. برای اطلاع به سایت کنترل سرقت اطلاعات وارد شوید. البته که ممکن است در این سایت هم اطلاعات مربوط به دو سه روز گذشته وارد نشده باشد، اما به عنوان یک تست گزینه خوبی است.

امنیت اطلاعات اِلـبان

توجه: دقت داشته باشید که در این سایت از شما رمزی خواسته نمی شود، مراقب سایت های مشابه و سارق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید