اندروید در یک قدمی ویندوز و چه بسا در آینده ای نه چندان دور حتی جلوتر از آن

android-vs-windows-DigiDoki
نوشته شده توسط البان

براساس گزارشی که اخیرا توسط شرکت StatCounter به ثبت رسیده است تعداد کاربران اندرویدی رو به افزایش است. در این آمار این شرکت تعداد سیستم عاملهای مختلفی که به گوگل آمده اند رصد شده اند. در این آمار ویندوز با 38.6درصد در صدر و اندروید با کمی فاصله و با 37.4درصد در رتبه دوم قرار دارد. اما با فاصله ای محسوس ios اپل تنها با 12.99درصد از ترافیک های ورودی به گوگل رتبه سوم را از آن خود کرده است.

os_2012_2017_DigiDoki

نمودار مقایسه ای سیستم عامل ها، اِلـبان

این آمار در حالی به ثبت رسیده اند که در گذشته ای نه چندان دور ویندوز با فاصله ای بسیار زیاد در صدر قرار داشت. اما با آمدن گوشیهای متنوع اندرویدی و همچنین تبلتهای اندرویدی این اختلاف روز به روز کم و کمتر شده و قابل پیش بینی است که ویندوز جای خود را در صدر به اندروید بدهد.

مطلب مرتبط: معرفی اپلیکیشن گوشی و مسائل پیرامون آن

در سال 2012 ویندوز 82 درصد و اندروید تنها 2.2 درصد از امار را از آن خود کرده بودند. این کاهش در گوگل گردی همانطور که در بند قبل گفتیم با پیدایش موبایلهای متنوع اندرویدی و همچنین کاهش مصرف از رایانه های قدیمی است. البته در مورد سیستم عامل مورد استفاده در حالت کلی همچنان ویندوز در سیستم عاملهای دسکتاپ با 84.1درصد در بالاترین رتبه این مورد قرار دارد.

درست است که در دستکتاپ ویندوز در رتبه نخست قرار دارد، اما در حال حاضر حرکت کاربران از دسکتاپ به سمت موبایل و تبلت معطوف است و مصرف این دسته از دیوایسها بسیار بیشتر از دسکتاپ می باشد.

خلاصه ویندوز برای آنکه بتواند در این بازار رقابت دوام بیاورد باید پادشاهی گذشته خود را به فراموشی بسپارد و دچار غرور نشود که رقابت تنگتر و حساستر از این حرفهاست و هرکس نجنبد باخته است!

حال سوال این است که شما ترجیح می دهید از کدام سیستم عامل استفاده نمایید؟ آیا تبلتی که ویندوز باشد را می پسندید؟ گوشیهای ویندوزی که مورد استقبال قرار نگرفتند.

4 دیدگاه

  • به نظر من که چیزی نمیتونه جای ویندوز رو بگیره
    این دو دو مقوله متفاوت هستند و وجود ویندوز نمیتونه منکر اندروید و برعکس باشه.

    • من هم با شما موافقم، اما این آمار درمورد دیوایسهایی است که به نوعی اینترنتی به گوگل رفتند!

  • در کل جهان همه کامپیوتر با ویندوز میشناسن این یک، طبق تجربه های دیروز و امروز بدس امده میبینیم که سیستم عامل موبایل به سازنده اش وفا نکرده و با گذشت زمان سیستم عاملی امده و جای قبلی رو گرفته پس به اندروید ننازی‌م این دو،لینوکس جای ویندوز رو با اون همه دغدغه و کبکبه اش نتونستا بگیره اندروید میخاد این کارو بکنه

    • در حال حاضر با افزایش روز افزون تعداد دستگاه گوشی و تبلت این اتفاق خیلی خلاف انتظار نخواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید