اولین گوشی دنیا با قابلیت 5G از طرف شرکت ZTE معرفی شد

zte-gigabit-smartphone-DigiDoki
نوشته شده توسط البان

در حالیکه تا سال 2020 احتمالا خبری از اینترنت نسل 5 نخواهد بود، اما شرکت ZTE اولین گوشی با قابلیت اتصال به اینترنت نسل 5 را به دنیا معرفی کرد.

این شرکت ادعا دارد که گوشی گیگابیت (Gigabit)اش اولین گوشی ای است که می تواند به سرعت دانلود 1 گیگابیت بر ثانیه، یعنی ده برابر سرعت گوشی های امروزی بازار در نسل چهارم اینترنت برسد.

مطلب مرتبط: اینترنت گوشی موبایل و تکات مهم استفاده از آن

این گوشی در بارسلونا اسپانیا در کنفراس جهانی موبایل (Mobile World Congress-MWC 2017) رونمایی شد. امکان دانلود فیلمهای با کیفیت بسیار بالا و گوش دادن آنلاین به موسیقی بای کیفیت بالا از جمله کاربردهای معرفی شده در این کنفرانس جهانی بود.

zte-gigabit-phone-mwc-2017-5g-DigiDoki

گیگابیت زد تی ای، اِلـبان

شرکت ZTE اعلام داشته که با حضور اینترنت نسل پنج، نحوه متصل بودن مردم به یکدیگر متحول خواهد شد و این شرکت بناست در این راستا کارهای زیادی انجام دهد! این درحالی است که شرکتهای زیادی در این راستا تلاش می کنند.

شرکت KT کره جنوبی در صدد است تا المپیک 2018 این تکنولوژی را در طول مسابقات به مردم عرضه دارد. در حالیکه پیش بینی می شود این تکنولوژی در سال 2020 به صورت گسترده استفاده و در اختیار عموم قرار گیرد.

نکته جالب توجه این است که قرار نیست این گوشی فعلا در اختیار کاربران قرار گیرد، چراکه هنوز اینترنت 5G ارائه نشده و صاحبان این گوشی ها مجبور می شوند برای هیچ مبلغی را بپردازند.

شرکت ZTE در سال 1985 تاسیس شد و در بیشتر از 160 کشور مشغول توزیع و فروش ادوات و زیرساختهای مخابراتی می باشد. ده در صد از سهام این شرکت را امریکا دارد و این شرکت چهارمین شرکت بزرگ در صنعت مخابرات در دنیا محسوب می شود. جالب است بدانید که این شرکت در ایران نیز همچون هواوی فعالیتهای زیادی داشته اما اخیرا بدلایل تحریمی از جانب امریکا قدرت عملش گرفته شده و فعلا نمی تواند کارهای زیادی در ایرا انجام دهد.

3 دیدگاه

  • تا اونجا که من می دونم شرکت Zte قسمتی از زیرساخت های مخابرات ایران رو هم در بر گرفته و پروژه های مختلفی رو در ایران انجام داده. مثلا پروژه های FTTX اون تا مدت ها با یک شریک ایرانی در حال انجام بود. حتی دولت امریکا هم به علت همکاری با ایران ، جریمه اش کرد. هرچند که کلا Zte به نظرم تجهیزات خوبی نداره و در کل نسبت به رقیت چینی اش یعنی هواوی یا همون huawei ضعیت تر کار کرده

    • کلام شما صحیح است، البته در حال حاضر خطر جریمه دور سر هواوی هم درحال چرخیدن است، امریکا به هواوی نیز گیرهایی داده است!

  • دوست عزيز خيلي زودتر از zte مسل پنجم رو امتحان كردن !. شايد منظور بحث تجاري اون بوده . به هرحال استاندارد نسل پنجم زودتر از اين ها پياده و تست و اجرايي شده بوده

دیدگاهتان را بنویسید