باگ فیس تایم چیست و چگونه جلوی آن را بگیریم؟

باگ فیس تایم دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

شرکت اپل در به روز رسانی iOS 12.1 از یک امکان جدید برای چت گروهی در فیس تایم خبر داد. اما حالا معلوم شده که همین قابلیت جدید تبدیل به باگ فیس تایم شده و افراد می توانند طرف مقابل را شنود کنند و حتی دوربینش را ببینند.

مطلب مرتبط: تعمیر آیفون

بله، باگ فیس تایم آن هم از طرف شرکتی که همیشه ادعای امنیت دارد. اما این بار هم باگ های اپل ادامه دارند و مجبور هست برای از بین بردن باگ های یک به روز رسانی یک به روز رسانی دیگر را ارائه نماید. شرکت اپل گفته که این باگ را می شناسد و تا اواخر این هفته یک به روز رسانی جدید ارائه خواهد کرد تا این مشکل حل شود.

باگ فیس تایم

  • برای برقراری ویدیو چت گروهی در قالب فیس تایم، هنگام برقراری تماس، از پایین صفحه به سمت بالا بکشید و یک شخص دیگر را هم اضافه کنید.
  • شماره خودتان را به این بخش اضافه کنید.
  • حال یک تماس گروهی ایجاد کرده اید بین خودتان و شخصی که در ابتدا تماس گرفته اید و باگ فیس تایم اینجا هست که حتی اگر شخص ابتدایی تماس شما را ریجکت هم کرده باشد، باز شما هم صوتش را می شنوید و هم تصویرش را می بینید.

باگ فیس تایم اِلـبان

این موضوع باعث شده تا اپل در اولین اقدام قابلیت تماس گروهی فیس تایم را مسدود کند و به سرعت به دنبال یافتن راه حلی است برای از بین بردن این مشکل.

بنابراین اگر یک تماس فیس تایمی دریافت کردید، چه جواب دهید و چه جواب ندهید، این امکان وجود دارد که طرف مقابل حداقل صدای شما را بشوند. اگر با دکمه پاور هم رد تماس بدهید، باز هم ممکن است طرف مقابل حتی تصویر شما را هم دریافت کند!

البته این موضوع تا زمانی ادامه دارد که به اصطلاح در گوشی تماس گیرنده زنگ می خورد. حدود 1 الی 2 دقیقه و بعد از آن قطع می شود. اما این موضوع هم خیلی با اطمینان صد در صدی نیست، بنابراین طبق توصیه خود شرکت اپل تا ارائه به روز رسانی رفع این باگ، فیس تایم خود را غیر فعال کنید. البته الان با غیرفعال شدن فیس تایم گروهی توسط خود اپل این مشکل تا حدودی رفع شده، اما همچنان احتیاط لازم است. مگر آنکه اقدام دیگری انجام دهید!

باگ فیس تایم اِلـبان

شاید برایتان جالب باشد بدانید که این باگ را اولین بار یک مادر و فرزند در آریزونا کشف کردند، اما تقریبا 8 روز کامل طول کشید تا اپل آنرا بپذیرد!

راه حل نهایی

بلاخره شرکت اپل با به روز رسانی iOS 12.1.4 این مشکل را برطرف کرده است. گوشی آیفون خود را به روز کنید و دیگر نگران استراق سمع از نوع فیس تایمی نباشید!

دیدگاهتان را بنویسید