با پویش حق تعمیر چقدر آشنا هستید؟

حق تعمیر دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

در کشورهایی نظیر امریکا، وقتی کاربران وسیله ای خریداری می کنند، چنانچه در خارج از بازه گارانتی دچار مشکل شود، فقط می توانند به سازنده آن تجهیز مراجعه کنند و به نوعی حق تعمیرات گوشی فقط برای سازنده آن وجود دارد.

حق تعمیر اِلـبان

جالب اینجا که تعمیر کردن وسیله به نحوی دیگر، جرم محسوب می شده و برای به اصطلاح خاطیان آن مجازات به همراه داشت. این قضیه ادامه داشت تا اینکه در سال 2012 عده ای با پویش حق تعمیر برای ماشین شروع کردند. اعتراضات ادامه یافت تا بلاخره حق تعمیر به دیگران هم داده شد.

اما شرکت های سازنده هم بیکار ننشستند. سعی داشتند با اعتراض به حکم دادگاه آن را ملقی اعلام کرده و مجدد این حق را انحصار در دست خود بگیرند. شرکت اپل نیز یکی از همین شرکت ها بود. این اعتراضات شرکت ها نه تنها نتیجه ای برایشان نداشت، بلکه باعث شد تا عده بیشتری به دنبال حق تعمیر باشند و دادگاه های ایالت های بیشتری این حق را از انحصار شرکت های سازنده در بیاورند.

حق تعمیر اِلـبان

در حال حاضر در بیشتر مناطق امریکا این قانون تصویب شده و انحصار حق تعمیر را از شرکت های سازنده خارج کرده است. اما در کشور ما داستان به شکلی دیگر است. در کشور ما وقتی وسیله ای از بازه گارانتی خارج می شود، به نوعی شما آزاد هستید وسیله خود را هر جایی تعمیر کنید.

یکی از مهم ترین وسایلی که این روزها نیاز به تعمیر پیدا می کند گوشی های موبایل هستند. برای تعمیر گوشی چالش ها خیلی زیاد هستند. از یافتن تعمیرکار خوب گرفته تا هزینه تعمیرات و وقتی که باید برای تعمیرات گذاشت. اما یک میانبر ساده و مطمئن هم وجود دارد.

پویش حق تعمیر و تعمیر گوشی در البان

نمایندگی تعمیرات موبایل البان

شما تنها با 30 ثانیه وقت گذاشتن برای ثبت درخواست، می توانید تعمیرات گوشی خود را با البان آغاز کنید. وارد سامانه البان به نشانی www.elbaan.com شوید و یک درخواست ثبت کنید. در اسرع وقت یک تعمیرکار با شما تماس خواهد گرفت. بعد از اعلام هزینه و نحوه انجام تعمیرات، اگر شما راضی و متمایل به تعمیرات باشید، تعمیرات گوشی شما آغاز خواهد شد!

نکته مهم اینکه تا وقتی تعمیراتی روی گوشی شما انجام نگرفته، هیچ هزینه ای پرداخت نخواهید کرد! و در صورت امکان، سعی البان تعمیرات گوشی در محل است!

دیدگاهتان را بنویسید