زمان مناسب حرکت را از گوگل مپ بپرسید، تا به موقع به مقصد برسید

زمان مناسب حرکت دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

حتما بارها شده که برای یافتن مقصد از گوگل مپ استفاده کرده باشید. اما آیا زمان مناسب حرکت را برای رسیدن سر یک ساعت خاص می دانید؟ از کجا می توان ترافیک را در ساعت خاصی فهمید و به موقع راه افتاد تا بدقولی نشود؟ با ادامه پست همراه ما باشید تا در این زمینه به شما بگوییم.

پیش از این در مورد تفاوت های گوگل مپ و ویز برایتان مطالبی گفتیم. از قابلیت های ویز هم گفتیم که می توانید زمان دلخواه رسیدن خود را به مقصد اعلام کنید تا ویز نیز، بر اساس میانگین ترافیک آن روز و ساعات به شما زمان مناسبی را برای حرکت بگوید. حالا گوگل مپ هم به این سیستم مجهز شده و به شما زمان مناسب حرکت را اعلام می کند.

زمان مناسب حرکت اِلـبان زمان مناسب حرکت اِلـبان

برای آنکه از این ویژگی گوگل مپ استفاده کنید، ابتدا اپ مربوطه را به روز کنید. وقتی اپ را باز می کنید، مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید. گزینه directions را بزنید. یک سه نقره عمودی در بالای صفحه روبروی بخش مبدا و مقصد وجود دارد. آن را زده و گزینه Set depart & arrival time را انتخاب کنید.

وقتی این گزینه انتخاب شود یک صفحه ای باز می شود که دو تب دارد. یکی زمان حرکت و دیگری زمان رسیدن. در بخش زمان رسیدن یا Arrive By شما زمان مورد نظرتان برای رسیدن به مقصد را وارد می کنید. گوگل با توجه به دیتابیسی که دارد و رفتارهای ترافیکی روزهای مشابه قبلی، به شما بازه زمانی را که در راه خواهید بود تا به مقصد برسید و زمان مناسب حرکت را اعلام می کند. براساس زمان اعلامی شما تصمیم می گیرید که چه ساعتی راه بیفتید.

مطلب مرتبط: باز کردن مقصد گوگل مپ در ویز

قطعا این زمان دقیق دقیق نیست. همانطور که گفتیم، این زمان براساس میانگین روزهای گذشته است. ممکن است در روزی که شما قصد عزیمت دارید یک مشکل ناگهانی پیش بیاید. البته گوگل مناسبت های تقویمی را در نظر می گیرد و به شما هشدار خواهد داد که شاید به دلیل فلان مناسبت، مدت زمان شما بیشتر یا کمتر شود!

زمان مناسب حرکت اِلـبان

اما در مورد تب دیگر، تب زمان حرکت یا Depart At. شما در این بخش اعلام می کنید که چه ساعتی می خواهید راه بیفتید. باز هم گوگل بر اساس میانگین روزهای گذشته، به شما یک زمان تقریبی رسیدن به مقصد را اعلام می کند.

بعد از این اقدامات زمان اعلامی شما روی نقشه دیده می شود. در صورت تمایل برای تغییر دادنش، روی فلش کوچک کنارش که بزنید، این کار را به راحتی می توانید بکنید.

زمان مناسب حرکت اِلـبان

همانطور که گفتیم این ویژگی در ویز هم وجود دارد، اما حُسن گوگل مپ این است که شما می توانید مبدا دیگری به غیر از مکانی که هنگام زمان بندی هستید را انتخاب کنید و همچنین حالت پیاده روی نیز از قابلیت هایی است که ویز ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید