تعرفه های جدید اینترنت همراه با جدول اعلامی از سوی وزارت مخابرات

تعرفه های جدید اینترنت دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

از روزهای آغازین شروع به کار وزیر جدید مخابرات، آقای جهرمی، صحبت ها و اخبارات زیادی مبنی بر نامحدود شدن اینترنت خانگی به گوش رسید. اما هیچگاه این اخبار و صحبت ها به نتیجه منجر نشده و هر سری به دلایلی رد می شدند. اما گویا این بار داستان از قرار دیگری است و تعرفه های جدید اینترنت توسط وزارت مربوطه اعلام شده است. این تعرفه ها در واقع تعرفه اینترنت غیرحجمی هستند و برای همین به آن اینترنت نامحدود هم می توان گفت.

مطلب مرتبط: اینترنت گوشی موبایل و تکات مهم استفاده از آن


حجم اینترنت داخلی حداقل معادل با نصف اینترنت بین الملل است و حجم منصفانه هم بر اساس حجم بین الملل محاسبه می شود


وزیر قبلی هم اقداماتی در این راستا انجام داد، اما به دلیل تعرفه های بالا مورد استقبال قرار نگرفت و به عمل نتیجه نشد. وزیر جدید هم بعد از چکش کاری های زیاد سرانجام تعرفه های جدید اینترنت را اعلام کرد و گفته تا قبل از دهم آذر اجرایی خواهد شد. البته به این اینترنت هم نمی توان به طور قطع صفت نامحدود بودن را نسبت داد و بنابر گفته وزیر، این نرخ ها برای مصرف منصفانه در نظر گرفته شده است! البته هنوز به طور دقیق این حجم اعلام نشده و همین موضوع باعث نگرانی کاربران اینترنت های خانگی شده است.

تعرفه های جدید اینترنت اِلـبان

وزیر جوان مخابرات، بیشتر اخبارها را از طریق صفحه های اجتماعی همچون اینستاگرام و توئیتر نیز اطلاع رسانی می کند تا اخبار درست و صحیح به دست مردم برسد. بعد از اعلام نرخ های جدید واکنش های زیاد و گاها تندی به وزیر شد و آقای جهرمی به بسیاری از آنها پاسخ دادند و به دلیل ادبیات ناپسند عده ای مجبور به حذف انتقادات شدند. در پاسخ به نگرانی گرانتر شدن اینترنت گفته که با اجرای این طرح، اینترنت حداقل 30درصد ارزانتر خواهد شد و با توجه به مصرف منصفانه فعلی، تنها زیر 20درصد از کاربران مجبور به خرید حجم اضافه خواهند شد!

 

همچنین وزیر این نکته را نیز متذکر شده که حجم اینترنت داخلی حداقل معادل با نصف اینترنت بین الملل است و حجم منصفانه هم بر اساس حجم بین الملل محاسبه می شود. یعنی اگر شما 100گیگ اینترنت داخلی و 100 گیگ اینترنت بین الملل استفاده کرده باشید، در آخر و در مجموع برای شما 50 (100/2) + 100 گیگ اینترنت بین الملل محاسبه خواهد شد. این نسبت ها به ارائه دهندگان اینترنت واگذار شده و در این بخش شرکت های خصوصی می توانند با یکدیگر رقابت داشته باشند.

تا این تعرفه های جدید اینترنت به اجرا در نیایند و مدتی از آن نگذرد، معلوم نمی شود که وضع بهتر خواهد شد یا خیر، اما به نظر می رسد که این کارها با توجه به نیاز روز افزون مردم به اینترنت در جهت سهولت و ارزان تر شدن اینترنت انجام می شوند.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید