جلسات آنلاین (ویدئو کنفرانس) در دورکاری یکی از راه حل‌های در امان ماندن از کرونا

جلسات آنلاین ، البان
نوشته شده توسط البان

با شیوع ویروس کرونا و یا آلودگی هوا و اجبار به دورکاری، نیاز به برگزاری جلسات آنلاین بسیار زیاد حس می شود. جلساتی که برای پیش بردن کسب و کار لازم هستن و یا در بخش های آموزشی برای پیشبرد دوره ها و درس ها نیاز به برگزاری می شود. البان در این پست چند نمونه از انواع اپ ها و پلتفرم های برگزاری جلسات آنلاین را معرفی خواهد کرد.

مطلب مرتبط: معرفی اپلیکیشن گوشی و مسائل پیرامون آن

در زندگی با موبایل بعضا موبایل از یک وسیله ارتباطی معمولی به یک وسیله کاری تبدیل می شود. جلسات آنلاین در مواقعی که نیاز به رعایت فاصله اجتماعی هست از جمله این موارد محسوب می شود.

چرا جلسات آنلاین برگزار کنیم؟

درحال حاضر ویروس کرونا و قدرت زیاد شیوع پیدا کردن آن باعث شده تا ادارات و شرکت های زیادی به نوعی از نیروهای خود به صورت دورکاری استفاده کنند. تعطیلی مدارس به این دلیل و همچنین دلایل دیگری همچون بارش برف، آلودگی هوا و … نیز باعث شده تا بچه ها از درس خود عقب بمانند.

اما به غیر از این موضوعات بعضا دوری راه و در دسترس نبودن نیز می تواند منجر به برگزاری جلسه آنلاین شود. جلساتی که نیاز به حضور فیزیکی نداشته باشند و از طریق اینترنت بتوان آنها را تشکیل داد.

در ادامه چند نمونه از انواع ایرانی و خارجی، پولی و رایگان را برایتان شرح می دهیم. امیدواریم این دوره از ویروسی شدن ایران به زودی تمام شود.

انواع اپ و پلتفرم برای تشکیل جلسات گروهی آنلاین

موارد مهمی که در مقایسه اپ ها و پلتفرم ها مطرح هستند، تعداد افراد، هزینه و سادگی استفاده هست که سعی داریم این موارد را در مقایسه خود بیان کنیم:

سایت اسکای روم (SKYROOM)

برخلاف نامش این سایت ایرانی است. کار با اسکای روم نسبتا ساده هست و البته که رایگان نیست. در حال حاضر به دلیل شرایط خاص، به مدت یک ماه به شما اجازه استفاده رایگان را می دهد.

جلسات آنلاین ، البان

تعرفه های اسکای روم بر اساس تعداد افرادی که همزمان آنلاین هستند و استفاده می کنند متفاوت هست. به دو بخش معمولی و دانشگاهی-مدرسه ای تقسیم می شود. تعداد ساعات ماهانه هم یکی دیگر از پارامترهای تعیین هزینه به شمار می رود.

سایت لرنیتو (lernito)

سایت لرنیتو در واقع یک گزینه مناسب برای برگزاری آزمون از راه دور و یا مجازی است. در حوزه کتابخانه دیجیتال و مقالات آی اس آی نیز از جمله سردمداران در کشور بوده است.

جلسات آنلاین ، البان

سایت ایسمینار (eseminar)

چنانچه بخواهید یک کلاس آنلاین برگزار کنید که فقط یک نفر ارائه دهد، سایت ایرانی ایسمینار را به شما توصیه می کنیم. کافی است وارد سایت شوید و مطابق با راهنمایی و دستورالعمل داخل آن عمل کرده و کلاس یا وبینار خود را تشکیل دهید.

جلسات آنلاین ، البان

ادوبی کانکت (Adobe Connect)

ادوبی کانکت نرم افزاری است که به شما امکان برگزاری یک وبینار را می دهد. هم نسخه موبایل دارد و هم نسخه ویندوز. یک نفر مدرس می شود و لینکی برای سایر اعضا ارسال می کند تا آنها به عنوان شاگرد و شنونده در برنامه شرکت کنند.

جلسات آنلاین ، البان

لینک دانلود ادوبی کانکت برای اندروید
لینک دانلود ادوبی کانکت برای آیفون

از آنجا که این محصول از موارد تحریمی محسوب می شود، نسخه ویندوز آن را به راحتی نمی توانید از خود سایتش دانلود کنید و باید این کار را یا از روی مجموعه نرم افزارهای فروشی بازار انجام دهید و یا از سایت های ایرانی دیگر که فایل را قرار می دهند. حجم فایل نصبی آن در حدود 18 مگ بوده و یک نسخه اضافه شونده به مرورگر هم وجود دارد که در حدود 40 مگ حجم می گیرد.

اپلیکیشن اسکایپ (Skype)

اسکایپ یک اپ اجتماعی با هدف اصلی ویدیو چت است. شما در اسکایپ می توانید یک جلسه آنلاین گروهی تا 50 نفر آنلاین همزمان تشکیل بدهید! کیفیت در اسکایپ بسیار مهم است و بعضا نیاز به اینترنت خوب دارد.

جلسات آنلاین ، البان

استفاده از آن نیز ساده هست. افراد باید اسکایپ را نصب کنند و در آن یک کاربری بسازند.

یک گروه باید تشکیل داده شود و افراد حاضر در جلسه در گروه عضو شوند.

با ایجاد تماس در آن گروه، جلسه به صورت مجازی و آنلاین شروع می شود.

دانلود اسکایپ برای اندروید
دانلود اسکایپ برای آیفون

نسخه رایانه ای اسکایپ هم به شما امکان چت تصویری می دهد

دانلود اسکایپ برای رایانه

فیس تایم (FaceTime) برای کاربران آیفونی

اگر افراد جلسه همگی آیفون داشته باشند، می توان از قابلیت فیس تایم آن برای برگزاری جلسات آنلاین استفاده کرد. کافی است گوشی همه آیفون بوده و نسخه iOS آنها حداقل 12 باشد، آنگاه امکان چت تصویری به وسیله فیس تایم تا سقف 32 نفر را به صورت کاملا رایگان خواهند داشت.

جلسات آنلاین ، البان

برای این منظور کافی است دو نفر تماس را آغاز کرده و یکی یکی افراد دیگر را به تماس تصویری اضافه کنند. فقط کافی است فیس تایم خود را فعال کنید.

اپلیکیشن گوگل دوئو (Google Duo)

اپ Google Duo معمولا به صورت پیش فرض روی گوشی های اندروید هست و کاربران آیفونی هم می توانند آن را نصب کنند.

جلسات آنلاین ، البان

ایجاد کاربری با استفاده از شماره موبایل ممکن است و حتما نیاز به جیمیل و … نیست.

این اپ تا 8 نفر چت تصویری همزمان را اجازه می دهد و کیفیت نسبتا خوبی دارد.

فقط مراقب باشید، از لحظه ای که تماس تصویری را آغاز می کنید، تصویر شما آنلاین می شود و طرف مقابل حتی قبل از پاسخگویی هم تصویر شما را می بینید!

دانلود Google Duo برای اندروید
دانلود Google Duo برای آیفون

اگر تمام افراد گروه نرم افزار خود را به روز کنند، امکان برقراری چت گروهی تا 12 نفر نیز ممکن شده است.

چت تصویری گروهی در اینستاگرام

شاید برایتان عجیب باشد اما حقیقت دارد. اینستاگرام در یک به روز رسانی امکان چت تصویری را ایجاد کرد و در آن اجازه داد تا 6 نفر به صورت گروهی و همزمان بتوانند با یکدیگر چت گروهی داشته باشند.

مطلب مرتبط: امکان چت تصویری در اینستاگرام

در ابتدا این امکان برای چهار نفر به صورت همزمان مهیا بود، اما حالا 6 نفره شده است.

جلسات آنلاین ، البان

در بخش دایرکت می توانید تماس تصویری را آغاز کرده و افراد دیگر را اضافه کنید.

دانلود اینستاگرام برای اندروید
دانلود اینستاگرام برای آیفون

شاید کمتر کسی حاضر به شرکت در جلسات آنلاین در اینستاگرام داشته باشند، چراکه برای امکان چت باید یکدیگر را فالو کنند و ممکن است در محیط همکاری این موضوع خیلی خوشایندشان نباشد.

در به روز رسانی جدید اینستاگرام، تعداد افراد ممکن برای حضور در جلسات گروهی و تصویری به 50 نفر افزایش یافته است!

چت گروهی در واتساپ

با توجه به روی آوردن مردم به واتساپ شاید یکی از ساده ترین گزینه ها برای تشکیل جلسات آنلاین واتساپ باشد. اما تنها مشکل آن محدودیت در تعداد افراد جلسه است.

شما می توانید در واتساپ جلساتی با 4 نفر برگزار کنید.

جلسات آنلاین ، البان

برای این منظور یک گروه برای افراد جلسه تشکیل بدهید.

روی علامت تماس تصویری بزنید. از شما پرسیده می شود که می خواهید چه کسانی در این تماس باشند. انتخاب کرده و تماس را برقرار می کنید.

به همین راحتی جلسه آنلاین شما آغاز می شود.

دانلود واتساپ برای اندروید
دانلود واتساپ برای آیفون

به روز رسانی: اگر افراد حاضر در جلسه گروهی، همگی واتساپ خود را به آخرین نسخه به روز کنند، امکان چت تصویری گروهی تا 8 نفر وجود دارد!

سایر سایت ها و اپلیکیشن ها

سایت ها و اپ های زیاد دیگری هم وجود دارند که یا پولی هستند یا پیجیده و یا فیلتر. اگر شما با پلتفرم دیگری در حال کار هستید، خوشحال می شویم تا تجربه خودتان را در اختیار ما و دیگر کاربران قرار دهید. این کار کمک بزرگی برای همه ما خواهد بود.

عید دیدنی با چت تصویری گروهی

با روش های گفته شده و حالت رایگان، شما حتی می توانید یک دورهمی مجازی هم برای لحظات مختلف داشته باشید. دیگر نیاز نخواهد بود تا کنار یکدیگر قرار گیرید و حداقل از این روش می توانید تا حدود زیادی دلتنگی و دیدار را تازه کنید.

عید دیدنی و لحظه ساعت تحویل از جمله مواردی است که در روزهای آتی بسیار مورد نیازتان خواهد بود.

کلام آخر

این روزها، جامعه پزشکی، با به خطر انداختن جان خود به صورت بی وقفه و شبانه روزی در حال تلاش برای مهار و درمان بیماری کرونا هستند. ما نیز باید به اندازه خودمان در این کار شریک باشیم. خانه ماندن و بیرون نرفتن یکی از مهم ترین اقداماتی است که می توانیم با آن از شیوع کرونا پیشگیری کنیم.

لطفا به فکر همه باشیم. بدون دلیل ضروری از خانه خارج نشویم و به توصیه های بهداشتی اعلام شده نیز توجه کامل داشته باشیم.

برگزاری جلسات آنلاین و از راه دور یکی از راهکارهای ساده ای است که علاوه بر کاهش ریسک، سبب کاهش هزینه ها هم خواهد شد.

اگر خدای ناکرده مشکلی نیز برای گوشی تان پیش آمد، نیازی به خروج از منزل نیست. کافی است یک درخواست در سامانه البان به نشانی www.elbaan.com بذارید تا البان تمام کارها را برایتان انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید