جلوی دانلود بی رویه را بگیرید

download-meter-digidoki
نوشته شده توسط البان

وقتی در تلگرام مطلبی را می بینید که دارای عکس، فیلم یا فایل صوتی است درواقع این فایلها دانلود می شوند و از ظرفیت دانلودی شما استفاده می کنند. شاید به نظرتان این مقدار زیاد نباشد، اما بایت بایت جمع گردد وانگهی گیگابایت شود! با عضویت در کانال ها و گروه های مختلف تلگرامی، دانلود بی رویه تمام عکس ها و فیلم ها و گیف ها مشکل آفرین خواهند شد. در پست قبلی در مورد حافظه پنهان و مقدار زیادی که تلگرام می تواند از فضای حافظه گوشیتان را اشغال کند  بیان کردم.

نتیجه دانلود بی رویه پر شدن سریع حافظه گوشی است که مشکل بسیاری از کاربران شده است.

حال البان به شما روشی را خواهد گفت تا جلوی این دانلود بی رویه گرفته شود، این موضوع زمانی بیش از پیش نمودار می شود که قبض موبایلتان را می بینید و متوجه می شوید که چقدر مجبورید پول اینترنت همراه پرداخت نمایید و یا هنوز مدت زمان بسته تمام نشده و باید مجددا حجم خریداری کنید. این موضوع که از مشکلات نرم افزاری موبایل محسوب می شود در تلگرام یک راهکار دارد که برایتان می گوییم.

automatic-media-download-digidoki

دانلود خودکار تلگرام در اندروید، البان

چاره کار ساده است. در اپ تلگرام وارد بخش تنظیمات شوید. حال دو دسته کاربر داریم، کاربران اندرویدی و کاربران آیفونی. در اندروید در صفحه ابتدایی تنظیمات، در زیر بخش Automatic Media Download چند قسمت وجود دارد. هنگام اتصال به وای فای، هنگام اتصال به موبایل دیتا، ذخیره گیف و ذخیره سازی در گالری عکسها. تیک را از روی همگی این گزینه ها بردارید تا خودتان انتخاب نمایید که چه چیزهایی دانلود شود و کدام عکسها در گالری گوشی ذخیره شود.

automatic-media-download-digidoki

دانلود خودکار تلگرام در آی او اس، البان

در آیفون کمی سیستم متفاوت است. پس از ورود به تنظیمات تلگرام وارد بخش تنظیمات چت شوید (Chat Settings). در این بخش دو حالت دانلود خودکار عکس و دانلود خودکار صوت وجود دارد. همه گزینه ها را غیر فعال نمایید.

pc-telegram-automatic-download digidoki

دانلود خودکار تلگرام در رایانه، البان

اگر تلگرام را روی لپتاپ یا رایانه تان هم داشته باشید می توانید این مسئله را هم مدیریت نمایید. کافیست به تنظیمات تلگرام رفته و در بخش Automatic media download settings وارد شده و همه تیکها را بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید