حذف فیس آیدی از گوشی‌های اندروید و بازگشت آن در آینده‌ای نه چندان دور

حذف فیس آیدی ، البان
نوشته شده توسط البان

گوشی های اندروید از تقریبا سال 2014 به قفل گشایی با چهره یا همان فیس آیدی مجهز شدند اما الان خبر از حذف فیس آیدی اندروید به گوشی می رسد. البان دلیل این موضوع و زمان احتمالی بازگشت این قابلیت را برایتان توضیح خواهد داد

مطلب مرتبط: مشکلات نرم افزاری موبایل

دلیل حذف فیس آیدی اندروید چه بود؟

قفل گشایی با چهره یک قابلیت قفل گشایی نه چندان مطمئن بود که تقریبا حوالی سال 2014 برای گوشی های اندروید عرضه شد. دلیل نامطمئن بودن این روش این بود که فقط از روی عکس چهره کار می کرد و مانند فناوری جدید تشخیص چهره کار نمی کرد و حتی یک عکس معمولی از فرد می توانست قفل گشای گوشی باشد.

حذف فیس آیدی ، البان حذف فیس آیدی ، البان

اخیرا (میانه های شهریور) این امکان از روی گوشی های اندروید حذف شد. دلیل اصلی حذف فیس آیدی در واقع ضعف امنیتی آن است و حتی گزینه های مربوط به آن نیز از قسمت تنظیمات گوشی حذف شده است.

این موضوع در حتی گوشی های جدید هم صادق است و آنها نیز اگر آخرین به روز رسانی امنیتی گوشی را انجام داده باشند، این قابلیت را از دست داده اند.

آیا فیس آیدی به اندروید برمی‌گردد؟

گزارش ها و دیده ها حکایت از آن دارند که در نسخه های بتای اندروید 10 قابلیت تشخیص چهره برخواهد گشت و این امکان برای گوشی هایی که این به روز رسانی را دریافت کنند برخواهد گشت.

در مورد گوشی هایی که این به روز رسانی را دریافت نمی کنند اطلاع دقیقی در دست نیست. اما گفته شده که برای آنها در قالب یک به روز رسانی امنیتی در صورتی که گوشی دارای سخت افزارهای مورد نیاز برای این امکان باشند، ارائه خواهد شد.

تشخیص چهره ، البان

کلام آخر

حذف فیس آیدی از گوشی های اندروید به معنای حذف همیشگی آن نبوده و گوگل در تلاش است تا باگ های امنیتی آن را برطرف کرده و یک قابلیت کاملا ایمن برای گوشی بسازد.

سعی کنید به روز رسانی های امنیتی گوشی را به صورت مرتب انجام دهید و این کار را هم به راحتی و از طریق تنظیمات گوشی به انجام برسانید.

چنانچه برای به روز کردن گوشی خود نیاز به کمک داشتید، می توانید از خدمات مشاوره رایگان البان استفاده کنید. کافی است وارد سامانه البان به نشانی www.elbaan.com شوید و یک درخواست ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید