دلیوری پیامک در آیفون را چگونه فعال کنیم؟

دلیوری پیامک در آیفون دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

اگر قبلا گوشی هایی غیر از آیفون داشته اید حتما یک امکان خوب، آن هم دریافت دلیوری پیامک برایتان خیلی کارآمد بوده است. اما حال که گوشی آیفون خریده اید، احتمالا این دلیوری پیامک در آیفون را نمی توانید پیدا کنید. آیفون هم دلیوری دارد اما تحت شرایطی خاص که برایتان در ادامه شرح خواهیم داد. البان این پست را از سری پست های مربوط به تعمیرات موبایل آیفون برای شما آماده کرده است.

شروط فعال سازی دلیوری پیامک در آیفون

مثل خیلی از موارد دیگر که گوشی‌ها و سیستم های شرکت اپل راهکار و کارکردهای متفاوتی با سایر گوشی ها دارند، برای فعال سازی دلیوری پیامک نیز در گوشی های آیفون حتما باید شروطی برقرار باشد؛

  • اولا شما پیغام را به یک آیفون دیگر بفرستید،
  • ثانیا از طریق iMessage یعنی اینترنتی بفرستید و
  • در نهایت هم گیرنده نیز این امکان را روشن کرده باشد!

این سه مورد با هم شروط فعال سازی دلیوری آیفون است. البته در ادامه خواهیم گفت که این دلیوری همانند دلیوری در سایر گوشی‌ها نیست و باز هم آیفون راهکار ویژه خود را دارد.

وقتی شما به شخص آیفون دار دیگری پیامک ارسال می کنید، اگر قبلا iMessage را فعال کرده باشید، پیامک شما آبی شود، به این معناست که به صورت iMessage ارسال شده است. در صورتی که دریافت کننده پیامک نیز به اینترنت وصل باشد، پایین پیامک ارسالی شما عبارت Delivered نوشته می شود. این به آن معنا هست که متن پیامک به دست گیرنده رسیده ولی ممکن است هنوز ندیده باشد، اما خیالتان راحت باشد که به دستش رسیده است.


مرتبط: به روز رسانی گوشی آیفون و مشکلات احتمالی پیش رو


اگر گیرنده، در تنظیمات گوشی خود گزینه ای را فعال کرده باشد (که به صورت پیش فرض فعال هست)، هنگامی که پیامک شما را بخواند، زیر متن پیامک عبارت Delivered به عبارت Read تبدیل خواهد شد. این می شود دلیوری پیامک در آیفون که درواقع همانند تیک دوم در تلگرام و تیک دوم آبی در واتساپ است.

نحوه فعال سازی دلیوری و خواندن پیام ایفون

  1. به بخش تنظیمات (Settings) گوشی آیفون بروید
  2. گزینه پیام ها (Messages) را پیدا کنید. 
  3. در بخش Messages، گزینه iMessage حتما فعال باشد. (با روشن بودن این گزینه از دلیوری پیامک در آیفون فعال خواهد شد، چراکه به روش iMessage ارسال شده است.) 
  4. در صورتیکه در گوشی گیرنده گزینه Send Read Receipts فعال باشد، زمانی که گیرنده پیام شما را بخواند، شما از خوانده شدن پیام توسط او آگاه خواهید شد. 

دلیوری پیامک در آیفون البان

چند نکته در خصوص دلیوری اس ام اس در آیفون 

  • اگر شما پیامی را به صورت iMessage ارسال کردید (پیام آبی) اما عبارت Delivered زیر آن نوشته نشد، به این معناست که طرف گیرنده به اینترنت وصل نیست و یا گوشی اش خاموش است. می توانید انگشت خود را روی پیام ارسالی نگه دارید، و گزینه Send as Text Message را انتخاب کنید، تا پیام به صورت معمولی ارسال شود که در این صورت دیگر خبری از دلیوری نخواهد بود!

دلیوری پیامک در آیفون اِلـبان

  • در همان تنظیمات بخش اول، گزینه ای هسته به نام Send as SMS، فعال بودن این مورد به این معناست که اگر شما به اینترنت دسترسی نداشتید، یا iMessage شما فعال نبود، پیام به صورت پیامک معمولی ارسال شود، بدون اینکه شما انتخاب کنید! اگر غیرفعال باشد، هرگز چنین اتفاقی به صورت خودکار نمی افتد و درصورت نیاز به ارسال پیام به صورت پیامک معمولی باید مطابق با نکته گفته شده در بند قبل عمل کنید.

دلیوری پیامک در آیفون اِلـبان

  • اگر مسافری داشتین در خارج، که آیفون داشت، با خیال راحت برایش iMessage بفرستید چرا که مشمول هزینه های رومینگ اپراتورها نخواهید شد!
  • با iMessage افکتهای زیادی می توانید به نوشته بدهید، کافی است انگشتتان را قبل از ارسال روی علامت فلش آبی نگه دارید! و همچنین روی پیامک های ارسال شده هم اگر انگشتتان را نگه دارید، می توانید یک کامنت کوچک تصویری رویش داشته باشید! با استفاده از اپی که با یک قلب سیاه و دو انگشت نشان داده شده است هم می توانید کارهای جالبی بکنید!

پیام آبی اِلـبان

سوالات متداول در خصوص دلیوری ایفون

چطور دلیوری آیفون را فعال کنم؟

برای این منظور باید به قسمت تنظیمات (Setting)، سپس بخش پیام‌ها (Messages)، در صفحه باز شده باید اگر گزینه iMessage بر روی گوشی شما و گیرنده فعال باشد و همچنین هر دو به اینترنت وصل باشید می توانید از رسیدن یا دلیوری پیام خود به گیرنده اطمینان پیدا کنید. (به صورت کوچک واژه Delivered در زیر پیام ارسالی نوشته می‌شود)

آیا در آیفون خوانده شدن پیام توسط گیرنده را می توانم متوجه شوم؟

برای این منظور حتما باید در قسمت تنظیمات پیام‌ها (Messages) گزینه Send Read Receipts فعال باشد. به این شکل هم شما متوجه خوانده شدن پیام دیگران خواهید شد و هم دیگران از خوانده شدن پیام شما آگاه خواهند شد.

تغییر رنگ مسیج در ایفون به چه معناست؟

پیامک یا اس ام اس به رنگ آبی یعنی این پیام از طریق سیستم iMessage و از طریق اینترنت دریافت یا ارسال شده است اما اگر اس ام اس به رنگ سبز باشد یعنی این پیام از طریق سیستم پیامکی سامانه های همراه (همراه اول، ایرانسل، و … ) ارسال یا دریافت شده است و در نتیجه این سامانه‌ها هزینه جداگانه پیامک در نظر خواهند گرفت.

چطور بفهمم پیامک من در آیفون خوانده شده است؟

اگر پیامک ارسالی به رنگ آبی است؛ هنگامی که پیامک شما را بخواند، زیر متن پیامک عبارت Delivered به عبارت Read تبدیل خواهد شد. این می شود دلیوری پیامک در آیفون که درواقع همانند تیک دوم در تلگرام و تیک دوم آبی در واتساپ است.

19 دیدگاه

  • سلام من گوشیم ایفون ۷ از وقتی خریدمش همینطور به صورت خودکار پیامکه معمولی هم برای مخاطبام ارسال میکردم دلیوری داشتم فو فعال بود اما از وقتی خطم رو به فورجی تبدیل کردم دیگه از دلیوری ریپورت بهرهمند نیستم با توجه به سرچ هایی ام که کردم متوجه شدم ایفون دلیوری نداره پس سوالم اینه چرا من به صورت خودکار دلیوری داشتمو الان ندارم؟ میشه بهم توضیح بدید خاهش میکنم دارم اذیت میشم

    • سلام
      دلیوری فقط در مورد پیام های به شکل آی مسج برای آیفون مطرح هست که بین یک آیفون و آیفون دیگر برقرار می شود. این که می فرمایید قبل از 4 جی دلیوری داشته اید، خیلی عجیب هست.
      دلیوری و پیامک ربطی به نوع سیم کارت شما ندارد. 4جی و قبلی یکی هستند برای مکالمات و پیامک

      • سلام. منم شش سال قبل ایفون ۴ داشتم و بعدش ایفون 5 خریدم که در هر دوتا گوشی دلیورری میومد بهم یعنی بعد از ارسال اس ام اس، رو صفحه دلیووری ظاهر میشد اگه به دست طرف میرسید. اما تو ایفون ۶ همچین چیزی نیست. اما باید شرکت اپل همچین امکاناتی براره برا آیفون. تا وقتی اس ام اس به طور معمولی ارسال میشه مطمئن بشیم که به طرف مقابل رسیده یا نه.!! ممنونم از شرکت خوب آیفون.

        • سلام
          اگر داخل سایت اپل این موضوع را بگویید هم خوب هست. آنها معمولا به نظرات کاربرانشان اهمیت می دهند. شاید شما آغاز کننده یک کمپین در این زمینه باشید

  • اپل در مورد دلیوری آیفون به هیچ وجه زیر بار نمی رود بارها با ساپورت اپل تماس گرفتم فقط میگن دلیوری به ما مربوط نیست مربوط به اپراتوره .گزینه delivery report هم تو تنظیمات نمی ذاریم imessage استفاده کنین که بدرد عمه ش میخوره کلا اپل مخاطبش رو احمق فرض می کنه

    • متاسفانه اپل یک به نوعی خودخواهی دارد که می گوید همه باید اپل داشته باشند تا بتوانند از امکانات آن استفاده کنند

      چیزی مانند تلویزیونهای سونی در مقابل سایر برندها که کمی حساس هستند

      سیاست شرکتها کمی فرق دارند و فکر نکنم چنین فکر بدی نسبت به کاربران و مخاطبانش داشته باشند

  • سلام من ایمسیجمو روی اپل ایدیم فعال کردم و هم میتونمsms بدم و هم از ای مسیج پیام بدم
    اما طرف مقابلم دیگه نمیتونه بهم sms بده و میگه به جای گزینه send as sms براش send as email میاد
    چیکار باید کنم؟

    • سلام
      طرف مقابلتون احتمالا برای اولین باری که خواسته به شما پیامک ارسال کند، روی حالت ایمیلی شما این کار را کرده. از او بخواهید در بخش پیامکها پیامک جدید را انتخاب کند و نام شما را سرچ کند. گزینه ای که شماره موبایل شما هست (آبی یا سبز) را انتخاب کند.

  • سلام،بعد هر تماس یا پیام عادی ک میفرستم،ی صفحه میاد ک بگه هزینه تماس اینقد بود و اینقد مانده شارژتونه،ایفون ۷دارم اما متن اینو نشون نمیده برام و فقط اون پایین ی dismissمیاد،اینو باید چطوری درستش کنم

    • سلام
      یک کد دستوری دیگر وارد کنید و ببینید که آیا متن آن را نمایش می دهد یا خیر، مثلا ستاره 7777 مربع، اگر متنی نمایش داده شد، احتمالا مشکل می تواند از سیم کارتتان باشد، با اپراتورتان تماس بگیرید

  • سلام وقت بخیر
    من از طریق i message ویس فرستادم برای کسی
    الان میخوام بدونم ویس شنیده یا نه؟
    یا فقط پیام باز کرده
    اخه زیر ویس زده read در فلان ساعت
    میخواستم بدونم وقتی ویس بشنوه راهی هست برای فهمیدنش

    • سلام
      وقتی که پیامی را گوش دهند، پایین آن زده می شود، Played یا read مگر آنکه بعد از پیام صوتی یک پیام نوشتاری هم ارسال کنید. آنگاه همین که پیام نوشتاری دیده شود، حتی اگر پیام صوتی را گوش نداده باشد، عبارت read نوشته می شود.

      • عذرخواهی میکنم
        ولی این که زیر read زده دلیل بر play شدنش هم هست
        یا ممکنه play نشده باشه
        کی میزنه play کی زیرش مینویسه read?
        تفاوتی نداره؟
        هر دو به معنای گوش دادنه؟

        • خواهش می کنم
          اگر فقط پیام صوتی ارسال کرده باشید، بعد از آنکه گیرنده پیام را گوش دهد یا می نویسد played یا kept (پیام های صوتی در آی مسج بعد از مدتی پاک می شوند مگر آنکه بزنید keep یا که در تنظیمات گزینه نگهداشتن آن فعال باشد)
          اگر بعد از پیام صوتی یک پیام نوشتاری هم ارسال کنید، دیده شدن پیام ها باعث می شود که در انتهای پیام نوشتاری کلمه read نوشته شود حتی اگر پیام صوتی را گوش نداده باشد.

          بنابراین play یا kept به معنای گوش دادن است و read معلوم نیست که گوش داده یا نه و این گزارش مربوط به این است که پیام نوشتاری بعد از پیام صوتی را دیده است

          البته ممکن است در تنظیمات هم کاری کرده باشند که کلا هیچکدام از این موارد نوشته نشوند و شما فقط عبارت delivered را ببینید که در این مورد شما صادق نیست

  • سلام
    من اگر نخواهم کسی که برایم مسیج میدهد دلیوری دریافت کند و از روشن بودن خط من آگاه شود راهی هست ؟

    • سلام
      اگر آیفون دارید،‌ تنها می توانید کاری کنید که دیگران متوجه این نشوند که شما پیامشان (آن هم فقط برای آی مسج) را خوانده اید.
      اما اگر آی مسج باشد و در واقع هر دو طرف آیفون هستید، ارسال کنند قطعا متوجه رسیدن پیام به دست شما می شود،‌ اما میتواند وضعیت دیدن پیام را ازطریق تنظیمات و بخش messages تغییر دهید.

    • سلام
      اگر بخواهید می توانید یک شماره را بلاک کنید
      Settings -> Messages -> Blocked Contatcts
      از این بخش می توانید شماره های بلاک را اضافه و مدیریت کنید

      و یا می توانید نوتیفیکیشن برای شماره های ناشناس را خاموش کنید
      Settings -> Messages -> Filter Unknown Senders
      با فعال کردن این گزینه، پیام هایی که از افراد ناشناس برایتان می آید بی صدا خواهد بود و در لیستی جدا قرار می گیرند

دیدگاهتان را بنویسید