مشکل سایلنت شدن خودکار گوشی های اندرویدی هم قابل حل است

سایلنت شدن خودکار گوشی دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

یکی از مشکلاتی که برخی کاربران اندرویدی گزارش کرده اند سایلنت شدن خودکار گوشی آنها است. این مشکل هم زمانی بیشتر از همیشه خودش را نشان می دهد که منتظر یک تماس مهم هستید و بعدا متوجه می شوید که تماس گرفته شده، اما گوشی شما سایلنت شده بوده!!!

اقدامات مورد نیاز برای مشکل سایلنت شدن خودکار گوشی

  • مرحله اول

اولین و راحت ترین اقدام و توصیه همیشگی ما این است که گوشی خود را خاموش و روشن کنید! گاهی مشکلات به همین سادگی حل می شوند.

  • مرحله دوم

از طریق تنظیمات گوشی وارد بخش تنظیمات صدای گوشی بشوید. در بخش صدا، برای گوشی های اندرویدی معمولا چهار مورد وجود دارد. صداهای مربوط به آهنگ و فیلم، تماس، زنگ موبایل و زنگ هشدار. صدای زنگ موبایل را کنترل کنید تا روی حالت مطلوب باشد.

سایلنت شدن خودکار گوشی اِلـبان سایلنت شدن خودکار گوشی اِلـبان

  • مرحله سوم

گاهی سایلنت شدن خودکار گوشی ناشی از یک دستکاری در تنظیمات است. در گوشی شما گزینه ای وجود دارد به نام “مزاحم نشوید” و یا “Do Not Disturb”. وقتی این گزینه فعال باشد گوشی شما بسته به نوع تنظیمات به حالت سایلنت می رود. این مورد قابل تنظیم است که در ساعاتی از شبانه روز به صورت خودکار فعال شود و همین امر باعث سایلنت شدن خودکار گوشی می شود!

سایلنت شدن خودکار گوشی اِلـبان سایلنت شدن خودکار گوشی اِلـبان

در همان بخش تنظیمات صدا، زیر قسمت شدت های صدا، گزینه ای وجود دارد به نام Do Not Disturb. این گزینه را انتخاب کنید و واردش شوید. در آن می توانید تنظیم کنید که هنگام فعال بودن چه اتفاقاتی رخ دهد که در این پست به آن نمی پردازیم. در انتهای این صفحه گزینه ای وجود دارد مبنی بر روشن شدن خودکار این قابلیت. این مورد را خاموش کنید تا حالت مزاحم نشوید گوشی شما به صورت خودکار فعال نشود.

  • مرحله چهارم

اگر با اقدامات گفته شده در سه مرحله قبلی باز هم مشکل سایلنت شدن خودکار گوشی شما پابرجا بود، احتمال دارد یک اپ که شما نصب کرده اید این مشکل را به وجود می آورد. برای پی بردن به صحت این موضوع باید گوشی خود را در حالت safe mode روشن کنید که دیگر اپ ها کار نمی کنند و معلوم می شود که عامل مزاحم اپ بوده یا مشکلی دیگر در کار است.

سایلنت شدن خودکار گوشی اِلـبان

برای روشن کردن گوشی در حالت Safe Mode دو کار می توانید بکنید. اول اینکه هنگام خاموش کردن گوشی، بعد از فشردن و نگه داشتن دکمه پاور، انگشت خود را چند ثانیه ای روی گزینه خاموش نگه دارید تا از شما سوال شود که می خواهید گوشی را در حالت Safe Mode روشن کنید، که با تایید این سوال گوشی شما در این حالت بالا خواهد آمد.

روش دوم برای روشن کردن گوشی در حالت Safe Mode این است که گوشی را خاموش کنید، دکمه پاور را فشار دهید. وقتی حس کردید که گوشی روشن شده، دکمه پاور را رها کرده و دکمه ولوم منفی را نگه دارید تا وارد منوی بوت شوید. در این منو گزینه Safe Mode را انتخاب کنید.

سایلنت شدن خودکار گوشی اِلـبان

اگر در این حالت گوشی شما دیگر به صورت خودکار سایلنت نشود، به این معناست که اپی نصب کرده اید که مشکل آفرین بوده. به حالت اصلی گوشی برگردید و به دنبال آن اپ یا شاید هم یک به روز رسانی برای اپی قدیمی، باشید تا مشکل حل شود.

  • مرحله آخر

اگر هیچ یک از اقدامات بالا نتیجه نداد، احتمال دارد که گوشی شما مشکل سخت افزاری داشته باشد. برای مطمئن شدن از این موضوع ساده ترین کار این است که وارد سامانه اِلـبان به نشانی www.elbaan.com شوید و یک درخواست ثبت کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند و علاوه بر دادن مشاوره رایگان تلفنی، در صورت تمایل شما، برای تعمیرات گوشی شما در محل هماهنگی های لازم را به عمل خواهند آورد

 

8 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید