ممنوع التصویر های فضای مجازی را بشناسید و مراقب باشید

ممنوع التصویر دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

با استقبال و استفاده بیش از پیش از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مناسب هست که مراقب برخی مسائل باشیم، شاید از روی نا آگاهی ممنوع التصویر هایی از زندگی مان را برای همگان منتشر کنیم و بعدا از این کار پشیمان شویم که دیگر خیلی دیر باشد.

فضاهای اجتماعی، به خصوص فضاهایی نظیر اینستاگرام، این امکان را فراهم می کنند تا افراد و کاربران بتوانند لحظات گوناگون زندگی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، به جای متنی طولانی یک عکس که می تواند گویای همه چیز باشد. اما آیا می دانستید گاهی همین عکس ها می تواند شما را به دردسر بیندازد؟ در ادامه چند نمونه از ممنوع التصویر ها را بیان خواهیم کرد:

بلیط رویدادهای مختلف

شما بلیطی خریداری کرده اید برای یک کنسرت، مسابقه ورزشی، فیلم سینمایی و … و می خواهید لحظاتی خوش را سپری کنید. تصمیم می گیرید عکسی از بلیط خود را در فضای مجازی منتشر کنید. به محل مورد نظر می روید و ناگهان متوجه می شوید که بلیط شما دیگر اعتبار ندارد و شخصی قبلا با استفاده از آن وارد سالن شده است!!!

مطلب مرتبط: دوربین گوشی و تمام مسائل پیرامون آن

 

ممنوع التصویر اِلـبان

چه اتفاقی افتاده؟ شما با نشر عکس بلیط خود، بارکد دو بعدی روی آن را در اختیار همگان گذاشته اید. شخصی این بارکد را برداشته، کپی و پرینت کرده و زودتر از شما به سالن مراجعه کرده است. بارکد را به دستگاه و مامور نشان داده و با خیالی آسوده به جای شما در سالن می نشیند!

احتمالا بتوانید اعتراض کنید، اما نه همیشه و به این فکر کنید که ممکن است چه اعصابی از شما خورد شود!

کارت های اعتباری

ممنوع التصویر بعدی کارت های اعتباری هستند. کارت های عابر بانک و …. احتمالا می پرسید که مگر افراد با شماره کارت و اعداد نوشته شده روی کارت چه می توانند بکنند؟ دانستن شماره کارت و تاریخ انقضا و CVV2 کارت شما به تنهایی شاید برایتان خطر آفرین نباشد، اما کارت شما تمام موارد امنیتی اش لو رفته و فقط می ماند یک رمز. این رمز به همراه اطلاعات شما در عکس، باهم کمکی می کند تا شما حسابی اذیت شوید.

ممنوع التصویر اِلـبان

کارت پرواز

شاید بگویید چرا کارت پرواز از گروه ممنوع التصویر ها است؟ دیگر کسی نمی تواند از رویش کپی بگیرد و … یک بار به کارت پرواز در دستتان دقت کنید و ببینید که چقدر از شما اطلاعات در آن هست. بسته به نوع پرواز (داخلی یا خارجی) اطلاعات زیادی از شما وجود دارد که اگر به دست یک هکر برسد، می تواند با آن پروازهای بعدی شما را تغییر دهد و هزینه هایی برایتان ایجاد کند.

ممنوع التصویر اِلـبان

میز کار

بسته به اینکه در کجا کار می کنید، میز کار شما می تواند حاوی اطلاعات زیادی از کار و استراتژی های خاص کار شما باشد، که برای شرکت های رقیب می تواند خیلی سودمند باشد، اما برای خودتان و شرکتی که در آن کار می کنید هرگز! مخصوصا وقتی مانیتور شما روشن باشد که دیگر اطلاعات بیش از پیش خواهند شد.

ممنوع التصویر اِلـبان

آدرس محل زندگی

عکس هایی از خانه زیبای خود در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر می کنید که حاوی اطلاعاتی هستند که می توان به واسطه آن آدرس دقیق محل زندگی شما را پیدا کرد. حالا این آدرس چه سودی برای بقیه دارد؟ اولین عکس از شما که در سفر هستین، به معنای این است که خانه من خالی است، هرکس چیزی لازم دارد بفرماید داخل منزل من و بردارد، خونه من خالیه!

جزئیات زیاد از فرزندتان

فرزند شما قطعا عزیزترین کس شماست. دوست دارید از تمام لحظاتش به همه بگویید. از او فیلم بگذارید، هرجا که می روید، هر چه که می گوید، هر کاری که می کنید و … اما آیا می دانید این اطلاعات چقدر می تواند برای فرزند دلبند شما خطر آفرین باشند؟ اگر خدای ناکرده شخصی بخواهد مزاحم فرزند شما شود، از طریق همین اطلاعاتی که شما در اختیارش گذاشتین، آنقدر قدرت دارد که به راحتی فرزندتان را فریب دهد!

ممنوع التصویر اِلـبان

این کار علاوه بر خطر بزرگی که برای فرزند دلبندتان می سازد، از لحاظ حق و حقوق نیز برای فرزندتان جایگاهی دارد. جایگاهی که می تواند در آینده از این کار شما بسیار ناراحت شده و ناراضی باشد. همچنین می تواند باعث مشکلاتی در میان دوستانش هم بشود.

مطلب مرتبط: عکس اثر انگشت، برای صاحبش دردسرساز شد

سخن آخر

در آخر باید بگوییم که کلا مراقب باشید که چه چیزی را در فضای مجازی به اشتراک می گذارید. گمان نکنید که انتشار در فضای خصوصی یعنی اینکه فقط افرادی که شما می خواهید به آن دسترسی خواهند داشت. فضای مجازی پر از هکرهای ماهر هست. به غیر از هکرها، شما نمی دانید که دنبال کنندگان شما با عکسهای شما چکار می کنند، شاید آن را در جایی دیگر از طرف شما منتشر کنند!

قدر لحظاتتان را بدانید و آن را فقط با نزدیکترین هایتان به اشتراک بگذارید، آنها که در کنار شما حضور دارند!

دیدگاهتان را بنویسید