سایت های داخلی با اینترنت نیم بها کدام هستند؟

سایت های داخلی
نوشته شده توسط البان

اگر شما هم استفاده کننده اینترنت باشید و خودتان تا به حال مبادرت به خرید اینترنت چه برای منزل و چه برای موبایل کرده باشید، متوجه موضوع خاصی در توضیحات بسته اینترنتی خود تحت عنوان اینترنت نیم بها برای سایت های داخلی شده اید. آیا می دانید این سایت ها کدام هستند و کلا موضوع چه هست؟ در زندگی با موبایل باید به این دسته از موضوعات توجه بیشتری داشته باشیم.

سایت های داخلی

اینترنت نیم بها به چه معنا است؟

پس از کش و قوس های فراوان بر سر نرخ اینترنت، بلاخره طرحی عملیاتی شد که بر اساس آن ارائه دهندگان اینترنت موظف شدند بر اساس نوع ترافیک مصرفی کاربر، به او تخفیفاتی بدهند. در این میان علاوه بر حمایت از مصرف کننده، بحث حمایت از تولید داخل (به نوعی) هم مطرح بود. در ابتدا موضوع نامحدود بودن اینترنت مطرح شد، که در عمل خیلی خوب از آب در نیامد و بلافاصله مبحث سایت های داخلی و کمتر کم شدن حجم مصرفی برای این سایت ها مطرح شد.

مطلب مرتبط: تعرفه اینترنت اپراتورهای موبایل چقدر است؟

با توجه به توضیحات ارائه شده طرح و بسته های اینترنتی به این شکل در آمدند که وقتی یک کاربر یک بسته حجمی خریداری می کند، درصورت استفاده از سایت های داخلی، حجمی معادل با حداکثر نصف حجم سایت های خارجی از بسته اش کم می شود. برخی از ارائه دهندگان اینترنت این نسبت را یک سوم و یا یک چهارم هم در نظر می گیرند. یعنی، اگر شما یک فایل 100 مگی را از یک سایت داخلی دانلود کنید، در بدترین حالت 50 مگ از بسته شما کاسته می شود.

حتما می دانید دانلود کردن تنها منوط به دانلود کردن یک فایل نمی شود، هر سایتی که باز می کنید، حجمی را دانلود می کند و از بسته شما می کاهد. در سایت های داخلی این حجم کاهشی نصف یا ثلث حجمی است که واقعا استفاده می کنید.

سایت های داخلی کدام ها هستند؟

اما حتما برایتان سوال است که کدام سایت ها داخلی محسوب می شوند و فراوانی آنها چه میزان است. اکثر سایت هایی که در انتهای آدرس آنها عبارت .ir وجود دارد از این دسته هستند. اما سایت های دیگری هم هستند که داخلی محسوب می شوند و شاید یکی از پرکاربردترینشان سایت دیجی کالا باشد. برای اطلاع از سایت هایی که اینترنت نیم بها دارند به این لینک مراجعه کنید و یک لیست بلند بالا را خواهید دید.

سایت های داخلی

2 نکته مهم پایانی

با توجه به توضیحات ارائه شده، لازم هست که دو نکته مهم را به شما گوشزد کنیم:

1- هنگام خریداری بسته های اینترنتی، دقت داشته باشید که حجم اعلامی براساس مصرف داخلی است یا بین الملل. گاهی شرکت ها به جای اعلام حجم بین الملل بسته، حجم داخلی آن را می گویند که در این صورت حجم بین الملل با توجه به سیاست های آن شرکت می تواند نصف، یک سوم و یا یک چهارم حجم اعلامی بسته باشد!

2- اگر به دلایل مختلف از نرم افزارهای تغییر دهنده آی پی یا همان ف-ی-ل ت-ر شکن استفاده می کنید، تمام سایت ها چه داخلی و چه غیرداخلی و حجم مصرفی شان به عنوان حجم بین الملل محاسبه خواهند شد و دیگر شامل اینترنت نیم بها نمی شوند!

3- پیشنهاد می کنیم مقاله اینترنت گوشی موبایل را برای آشنایی بیشتر با این موضوع مطالعه کنید و هر سوالی که داشتید در زیر همان پست بگذارید تا کارشناسان مرکز تعمیرات موبایل البان در کوتاه ترین زمان پاسخ شما را در این خصوص بدهند. 

1 دیدگاه

  • اینترنت نیم بها در ایران!!. هزینه اینرنت در ایران که خیلی بالاست. اینترنت نیم بها در ایران فکر کنم تازه میشه اینترنت با قیمت مناسب!

دیدگاهتان را بنویسید